![]() |
Citaat:
Zo zie je maar, je kunt hier veel leren. |
Kastensysteem lijkt mij een belachelijke oplossing. Hoe ga je die groepen indelen? Wie beslist wat?
|
De deskundigen in door deskundigen aangeduide vakgebieden. Wie dacht u ?
|
Citaat:
En de minder deskundige mensen die moeten dan maar de straat vegen, zonder hoop op een mooiere toekomst? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
herlees dit eens: Citaat:
|
Ik heb dat stukje gelezen, en ik weet dat het geen hindoe kaste is. (die ligt vast van bij de geboorte)
Maar ik zou toch graag een antwoord hebben op de vraag: Wie bepaald wat in het kastensysteem dat flanelcondoom verdedigd? En indien het gewoon een systeem is met examens om een bepaald beroep te kunnen uitoefenen. Dan vraag ik. Wat is het verschil met het huidige systeem? |
Citaat:
Maar om het voor je duidelijk te maken zodat ik verder geen lange sessies moet houden om toch op hoge neuzen te stoten: nee, met liberale vrijheden op SUV en jongleren met grotere sommen geld dan je kunt opdoen wordt geen enkele rekening gehouden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok, het is dus een hypothetische idee dat voor de moment nog niet uitvoerbaar is...
Wat kan ik daarop zeggen. Veel succes met je onderzoeken zeker... |
Citaat:
Ik bedoel maar: de liberale demokratie heeft slechts twee componenten, een economische en een juridische. |
Momenteel bekijk ik de ontwikkeling van de democratie vanaf de oude Grieken -
en dat was in wezen ook een kastesysteem, waar in de steden hoofdzakelijk slaven leefden die buien het politieke systeem vielen. In essentie is dus eender welk "kastensysteem" een terugkeer naar het verleden - waarbij men de politieke rechten van zij die besturen slechts aan een minderheid toekent.. & dat terwijl de evolutie noodzakelijkerwijze in omgekeerde richting gaat nl. het verlenen van politieke macht aan een steeds grotere groep, wat gelijklopend moet zijn aan het geven van onderwijs aan een steeds grotere groep zodat uiteindelijk de behoorlijk onderwezenen de meerderheid uitmaken van diegenen die politieke macht hebben. m.a.w. democratie is een dynamisch gegeven een zelfcorrigerend systeem. Het enige systeem dat een evolutie in schokken ook nog zou kunnen vermijden is een lotto-systeem waarbij de machthebbers door een loterijsysteem zouden aangeduid en ook afgezet worden... |
Democratie is een vaag begrip met vele vormen.
zowel de VS als de Zwitserse Confederatie zijn "democratieën". Zo zie je maar... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be