Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonen en goede doelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124920)

Andro 13 juni 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 4169352)
Ik vind de tirannie waar u onder gebukt gaat, namelijk die van het nihilisme, de perversiteit en de extreme obsessie met het seksuele toch veel schadelijker en gevaarlijker hoor. Zeker omdat u er zich alleen maar de dood mee kan injagen.

Iinteresseert me geen bal wat jij vind! Heb je verder nog iets nuttig te poneren op dit forum?

Weiße Rose 13 juni 2009 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4169263)
Je bent fout, zoals ik reeds uitlegde. Maar wat baten uil en bril , als de witte niet zienen wil. Ga ook nog eens naar de pompiers, je oren laten leegspuiten, voor alle zekerheid.
IK bepaal deze dingen niet, maar de wet. Wij leven nu éénmaal in de E.U. , en zijn in de 27 landen die daarvan deel uitmaken géén vreemdelingen voor elkaar.

Denk jij nu ookal te weten hoe de mensen in Spanje over SDX denken?
T'is niet omdat het in de wet staat, dat het in de praktijk ook ze is hé...:roll:.
In de wet staat ook dat we ons niet schuldig mogen maken aan crimineel gedrag, maar toch worden er elke dag misdaden gepleegd.
U bent gewoon veel te naïef 'beste vriend'.

Weiße Rose 13 juni 2009 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4169270)
De Europese volkeren ( en de Perzen en Indiërs ook gedeeltelijk ) ,stammen allen af van de zogeheten Indo-Europese stammen ( tot voor WO II Ariërs genoemd ) die duizenden jaren geleden vanuit de Siberische steppe naar hier emigreerden. In die zin zijn wij , Europeanen, allen enigzins aan elkaar verwant. Onze cultuur, van Gibraltar, tot aan de Oeral , toont dan ook grote gelijkenissen. Iets wat we van de Afrikaanse volkeren niet kunnen zeggen .

Historisch klopt het niet meteen helemaal, maar ik begrijp wat u bedoelt.
Er zijn idd grote gelijkenissen, maar tevens grote verschillen.
Zo is de "Scandinavische" cultuur helemaal anders dan de "Mediterrane" cultuur. De Franse cultuur is helemaal anders dan de Duitse enz... .
Europa is cultureel gezien meer verdeelt dan u wel eens zou willen.

P.S: is ben trouwens een voorstander van een verenigd Europa. Doch kan je de diverse culturele verschillen niet negeren.

Weiße Rose 13 juni 2009 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4169273)
Ik heb ook jaren in Italië gewoond, en daar was ik ook altijd " de Belg " , maar als ik hen uitlegde dat we dezelfde verre voorouders hadden , vonden ze dat altijd wel leuk.:-)
Grieken, Polen, Italianen, Litouwers, Zweden enz enz zie ik eerst en vooral als Europeanen. Ik voel me dan ook meer Europeaan als Vlaming bvb. Mischien omdat ik zeer lang in het buitenland gewoond heb en dikwijls verhuisd ben.
Ik geloof in een Europese toekomst , op voorwaarde dat mensen zich Europeaan gaan voelen, zoals een inwoner van de States zich " American " voelt , zonder daarom te vergeten dat hij uit Iowa, Kentucky , Texas of whatever komt.
Het moet wel een sociaal Europa worden, met gelijke lonen, lasten en wetten, maar dat is een andere discussie.

Awel, hier ben ik het 100% met u eens. Maak dat mee :-D.

Weiße Rose 13 juni 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4169335)
Dat klopt maar moslims huwen met geloofsgenoten, tenzij volgens u dus heel Spanje massaal bekeerd werd kreeg je nauwelijks vermenging, Vlamingen en Spanjaarden waren beiden Katholieken en dus was er geen beperking in dezelfde zin als met Marokkanen.
De breedte van Gibraltar veranderd hier weinig aan!

Er waren weldegelijk gemengde huwelijken. De invloed van de Moren is Spanje is trouwens nog altijd zeer goed merkbaar. Denk maar aan steden als Toledo, Zaragoza, Cordoba, Valencia, enz... .

Weiße Rose 13 juni 2009 14:48

Citaat:

Ik vind de tirannie waar u onder gebukt gaat, namelijk die van het nihilisme, de perversiteit en de extreme obsessie met het seksuele toch veel schadelijker en gevaarlijker hoor. Zeker omdat u er zich alleen maar de dood mee kan injagen.

En u bent klaarblijkelijk blijven steken in de tijd van 'uwe Pruis'...:roll:.

anoniempje 13 juni 2009 14:54

Citaat:

Verwijst u hier naar de manier van sterven van David Carradine?

alice 13 juni 2009 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4169397)
Er waren weldegelijk gemengde huwelijken. De invloed van de Moren is Spanje is trouwens nog altijd zeer goed merkbaar. Denk maar aan steden als Toledo, Zaragoza, Cordoba, Valencia, enz... .

Uiteraard waren er gemengde huwelijken want een moslim man mag trouwen met een niet moslim maar dat betekent niet dat dit massaal gebeurde.
De architectuur getuigt inderdaad prachtig van de Moorse invloed maar daarom nog niet de Spaanse sociologische invloeden!Die zijn Europees en vooral Katholiek hoor. Spanjaarden kennen meer religieus geinspireerde festdagen dan wij zelf, zoals Driekoningen, das in Spanje nog echt feest, niemand werkt dan.

Jennes 13 juni 2009 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4168267)
Bedoel je die grapjassen die je aanklampen met "niet bang zijn van de zwarten!"? :lol:

Ik denk dat de topicstarter het heeft over die personen die je vindt in drukke delen van het land en die zittende personen in een restaurant, trein, ... zonder iets te zeggen een slecht piepklein gedrukt briefje vol met typo's in de hand duwen ( evt. met een speeltje erbij) waarop 'ik ben doofstom', 'ik heb zeven kinderen', 'ik ben gevlucht van...', geef mij geld aub', staat.

Ik heb dat soort dingen al pakken meer gekregen van onze autochtone ereburgers ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168414)
U weet toch dat u in Spanje ook een 'vreemdeling' bent?:roll:

Ze is van nature blank en blond hé. Ze mag dat. En ahja, ze is ook niet arm in Spanje toonde ze al plonzend in haar zwembad. Ze is dus absoluut een verhevene onder ons, mensensoort. :roll:

Het zijn die mensen die van nature een tintje donkerder zijn, waar sommigen nog steeds
- allerlei negatieve eigenschappen aan toeschrijven
- zien als minderwaardig

Hoe hard ze het ook proberen en ook al zijn we zoveel jaren later. Hitler heeft met zijn beeld van de übermensch in sommige hersenen toch blijvende sporen achtergelaten, alsook onze imperialistische leiders die hun gebruikten als slaven. Een groot deel van de bevolking ziet exact dezelfde mensen als zij die een tintje bruiner zijn van nature, nog altijd als minderwaardig.
Dat is de enige zeer dwingende conclusie die ik moet trekken uit mijn tijd hier op dit forum. :?

liberalist_NL 13 juni 2009 15:38

Citaat:

Da's ook maar een trend van de tijd, hoor. De jaren '90 waren veel erger dan nu. Toen zag je mensen op televisie seks hebben met dozen appels. Deze eeuw is veel serieuzer.

Jennes 13 juni 2009 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4168161)
dan wordt het vast tijd dat je eens buitenkomt.

Ikzelf voel me ook nooit aangesproken hoor.

Ik zeg gewoonlijk héél luid en klaar en duidelijk;

IK HEB REEDS BIJGEDRAGEN VOOR ONTWIKKELINGSHULP EN HULP AAN INVALIDEN EN ANDERE HULPBEHOEVENDEN VIA MIJN BELASTING EN MIJN RSZ.

DANK U

Zelfs al verstaan de schooiers dit niet: de meeste andere medepassagiers zullen het wèl begrijpen!

Als ze verder aandringen:

ZAKAAT BETAALD MAN!

http://74.125.77.132/search?q=cache:...ient=firefox-a

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4168544)
Ik doel eerder op de Turken/Marokkanen die een veredelde manier van bedelen uitoefenen.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen je 2 euro vragen omdat ze honger hebben. Op het papiertje stond toen letterlijk dat ze een Bicky Burger wilden kopen.

Rond de kerstperiode kwam er zelfs iemand in de trein kerstkaarten uitdelen, zat een briefje bij met een zielig verhaaltje en dat Jezus met mij is, God is met mij, waarop ik dan zogezegd geld in die kerstkaart moest steken en meneer kwam ze ophalen.

Ik ben het meer dan zat. Dit moet aangepakt worden.

Het voorval vanuit de eerste post was voor mij de kers op de taart.
Blijkbaar moeten alleen autochtonen dokken voor die praktijken.
Als student, gepakt en gezakt op een trein zitten. Te veel huur betalen voor een kot dat minder dan de helft waard is. En dan krijg je dat nog op je boterham.

Alsof ik nog niet genoeg belastingen betaal.
Alsof we nog niet genoeg investeren in asielzoekers en vreemdelingen.

We kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen.
Spijtig genoeg denken de linkse supermannen van wel.

:lol:

Twee mensen die nauwelijks iets bijdragen aan de belastingen die steen en been klagen over hun grote bijdrages. :|

Scarabaeida 13 juni 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4169495)
Hoe hard ze het ook proberen en ook al zijn we zoveel jaren later. Hitler heeft met zijn beeld van de übermensch in sommige hersenen toch blijvende sporen achtergelaten, alsook onze imperialistische leiders die hun gebruikten als slaven. Een groot deel van de bevolking ziet exact dezelfde mensen als zij die een tintje bruiner zijn van nature, nog altijd als minderwaardig.
Dat is de enige zeer dwingende conclusie die ik moet trekken uit mijn tijd hier op dit forum. :?

Wat een wereldvreemde onzin.

P.S.: Het gaat niet om huidskleur. Pssst...
P.P.S.: Ik weet dat ik je te serieus nam, maar het is zo moeilijk te zwijgen als mensen herhaaldelijk kappen op de westerse geschiedenis, en oogluikend de onvolmaaktheid van andere culturen negeert. Veel miserie ligt aan de basis ervan. Eigenlijk bewijst het alleen maar dat je zelf ook slachtoffer bent van hetgene je bestrijden wil.
P.P.P.S: Het zijn examens verdomme! :evil: Gimmeabreak.

Kallikles 13 juni 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4169495)
Ze is van nature blank en blond hé. Ze mag dat. En ahja, ze is ook niet arm in Spanje toonde ze al plonzend in haar zwembad. Ze is dus absoluut een verhevene onder ons, mensensoort. :roll:

En ze is ook heel fier op haar auto... :roll:

Weiße Rose 13 juni 2009 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4169397)
Er waren weldegelijk gemengde huwelijken. De invloed van de Moren in Spanje is trouwens nog altijd zeer goed merkbaar. Denk maar aan steden als Toledo, Zaragoza, Cordoba, Valencia, enz... .

Weiße Rose 13 juni 2009 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4169479)
Uiteraard waren er gemengde huwelijken want een moslim man mag trouwen met een niet moslim maar dat betekent niet dat dit massaal gebeurde.
De architectuur getuigt inderdaad prachtig van de Moorse invloed maar daarom nog niet de Spaanse sociologische invloeden!Die zijn Europees en vooral Katholiek hoor. Spanjaarden kennen meer religieus geinspireerde festdagen dan wij zelf, zoals Driekoningen, das in Spanje nog echt feest, niemand werkt dan.

Natuurlijk is Spanje grotendeels katholiek. Tijdens de inquisitie werden zowel moslims als Joden vervolgd en het land uit gedreven, iets wat gepaard ging met veel bloedvergieten spijtiggenoeg.

beste vriend 13 juni 2009 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4169393)
Historisch klopt het niet meteen helemaal, maar ik begrijp wat u bedoelt.
Er zijn idd grote gelijkenissen, maar tevens grote verschillen.
Zo is de "Scandinavische" cultuur helemaal anders dan de "Mediterrane" cultuur. De Franse cultuur is helemaal anders dan de Duitse enz... .
Europa is cultureel gezien meer verdeelt dan u wel eens zou willen.

P.S: is ben trouwens een voorstander van een verenigd Europa. Doch kan je de diverse culturele verschillen niet negeren.

Ik zou het net spijtig vinden moesten die onderlinge verschillen PLAATSELIJK verdwijnen. Maar als ik in Italië, Duitsland of gelijk waar ga leven, pas ik me wel aan de plaatselijke gebruiken aan , en zonder moeite. Omgekeerd gaat dat ook prima , hier levende mensen uit andere Europese landen , die hier kinderen krijgen en ze naar onze scholen doen, passen zich in 1 generatie perfect aan, en zonder hun afkomst te verloochenen.
Zoiets krijg je met Afrikanen en Arabieren niet klaar, met Turken evenmin. Die willen dat wij ons aan hen aanpassen, en d�*�*rom werken ze op mijn zenuwen. Dat gaat slecht aflopen.

anoniempje 13 juni 2009 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4169989)
Ik zou het net spijtig vinden moesten die onderlinge verschillen PLAATSELIJK verdwijnen. Maar als ik in Italië, Duitsland of gelijk waar ga leven, pas ik me wel aan de plaatselijke gebruiken aan , en zonder moeite. Omgekeerd gaat dat ook prima , hier levende mensen uit andere Europese landen , die hier kinderen krijgen en ze naar onze scholen doen, passen zich in 1 generatie perfect aan, en zonder hun afkomst te verloochenen.
Zoiets krijg je met Afrikanen en Arabieren niet klaar, met Turken evenmin. Die willen dat wij ons aan hen aanpassen, en d�*�*rom werken ze op mijn zenuwen. Dat gaat slecht aflopen.

Ik voel gewoon dat jij me vandaag zult vertellen wat integratie concreet betekent. Neem mij maar als voorbeeld.

After all those years...

Kallikles 13 juni 2009 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje (Bericht 4169991)
Ik voel gewoon dat jij me vandaag zult vertellen wat integratie concreet betekent. Neem mij maar als voorbeeld.

After all those years...

Wel je kan beginnen met de islam afzweren, bloemkool met witte saus eten, naar Auschwitz gaan en de geschiedenis van de Holocaust bestuderen, bijleren over de positieve effecten van de kolonisatie en de superieure Westerse beschaving, een huidtransplantatie doorvoeren, je haar hydrogeniseren, blauwe ooglenzen insteken en daarna maken we je af met een nekschot want zoals Schmitt zei: "Gerade der assimilierte Jude ist der wahre Feind."

Vorenus 13 juni 2009 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4170007)
Wel je kan beginnen met de islam afzweren, bloemkool met witte saus eten, naar Auschwitz gaan en de geschiedenis van de Holocaust bestuderen, bijleren over de positieve effecten van de kolonisatie en de superieure Westerse beschaving, een huidtransplantatie doorvoeren, je haar hydrogeniseren, blauwe ooglenzen insteken en daarna maken we je af met een nekschot want zoals Schmitt zei: "Gerade der assimilierte Jude ist der wahre Feind."

Hier se, ne aangepaste. :lol:

anoniempje 13 juni 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4170007)

En dat is nog maar integratie. Ik zal maar niet vragen wat assimilatie dan juist is ... :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be