Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Economische meltdown begint op 26 augustus! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127310)

voicelesscharlie 27 augustus 2009 00:22

Beurzen zijn begonnen met zakken.(Insiders verkopen?)
Vreemd omdat het verslag nog niet gepubliceerd werd.
Blijkbaar te gevoelig voor het grote publiek.
Zie site van FDIC.
Morgen mss meer nieuws

Zie reacties onder:
http://www.youtube.com/watch?v=MAD3UBY8X6U

voicelesscharlie 27 augustus 2009 00:39

Raming over de krimp van de economie wordt pas morgen bekend gemaakt.BRON:IEX

Firestone 27 augustus 2009 07:40

Sorry, verkeerd artikel, bedankt Pieke.

Pieke 27 augustus 2009 07:46

zou dat dan niet 2009 moeten zijn?

Firestone 27 augustus 2009 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4299246)
zou dat dan niet 2009 moeten zijn?

Inderdaad, sorry voor het verkeerde artikel.

Reuters verwacht een krimp van 1.5% vergeleken met de eerst gemelde 1%:

Citaat:

A revised reading is expected to show that the world's biggest economy contracted at an annualised rate of 1.5 percent in the second quarter, compared with 1 percent previously reported.
Maar ik blijf het voorlopig een vrij flauwe meltdown vinden. :-)

abou Anis 27 augustus 2009 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4279342)
Nieuwe economische crash begint op 26 Augustus 2009!!!!!!!!!!

De echte meltdown komt eraan!

http://www.youtube.com/watch?v=MAD3U...eature=related

Met dat goed weer tegenwoordig let ik niet altijd goed op. Daarom: is het al begonnen? Of is het al voorbij?

Henri1 27 augustus 2009 08:58

Vandaag is D-Day.

Firestone 27 augustus 2009 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4299087)
Beurzen zijn begonnen met zakken.(Insiders verkopen?)

Gisteren toch niet? :?

Citaat:

The Dow Jones industrial average (INDU) added 4 points or less than 0.1%, still managing to close at its highest point since Nov. 4.

The S&P 500 (SPX) index ended just above unchanged, squeaking out its highest close since Oct. 6. The Nasdaq composite (COMP) also ended just above unchanged, ending at its highest point since Oct. 1.

Bron
De Amerikaanse beurs staat op haar hoogst sinds pakweg de Lehman Brothers crisis.
Dat er nu weer wat dalingen zullen optreden lijkt aannemelijk.

Op dit ogenblik daalt de Bel 20 met zo'n 0.60%, en de DJ Euro STOXX 50 stijgt met zo'n 0.20%.

Een "economische meltdown" stel ik me anders voor.

brother paul 27 augustus 2009 12:03

jamaar ik zit hier te wachten met mijn buy orders tot het gesmolten is ?

Firestone 27 augustus 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4299252)
Reuters verwacht een krimp van 1.5% vergeleken met de eerst gemelde 1%

Het blijft bij 1%:

Citaat:

De economische activiteit in de VS is in het tweede kwartaal met een geannualiseerd percentage van 1 procent gekrompen. Dat leert een tweede raming van het Amerikaans bbp, aldus het ministerie van Handel in de VS donderdagmiddag.

De Tijd
Beurzen op dit ogenblik:
Bel 20%: -0.72%
DJ Euro STOXX 50: +0.15%

Benieuwd wat de Amerikaanse beurs vandaag gaat doen.

Buyck Ruben 27 augustus 2009 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4279342)
Nieuwe economische crash begint op 26 Augustus 2009!!!!!!!!!!

De echte meltdown komt eraan!

http://www.youtube.com/watch?v=MAD3U...eature=related

Je hebt verdomme nog gelijk ook. Ze zijn idd gisteren beginnen zakken. En vandaag zijn de verliezen redelijk opgelopen.

Bel-20 -1,27%

€Stoxx50 -0,71%

Dow Jones -0,70%

Nasdaq -1,33%

Maar meer zoek ik er ook niet achter 8-) .

Firestone 27 augustus 2009 17:40

De Bel-20 is vandaag met 1.01% gedaald, en staat nog maar 2.8% hoger dan vorige vrijdag.
De DJ Euro STOXX 50 is met 0.40% gecrasht, staat weer op zijn niveau van dinsdag, en staat nog maar 4% hoger dan vorige vrijdag.

De Dow Jones staat voorlopig op 0% daling, de Nasdaq op -0.77%, de S&P 500 op -0.41%.

Niet meteen een meltdown, maar het komt, het komt, ...

Loki 27 augustus 2009 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4300471)

Niet meteen een meltdown, maar het komt, het komt, ...

Aangezien er massaal geld in de economie gepompt wordt, is toch elke daling potentieel gevaarlijk? Of vergis ik mij??

Dajjal 27 augustus 2009 18:07

AIG heeft me in Augustus toch een mooie return gegeven... Nu ja, misschien toch het zekere voor het onzekere nemen en wat winst nemen :)

Loki 27 augustus 2009 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4300522)
AIG heeft me in Augustus toch een mooie return gegeven... Nu ja, misschien toch het zekere voor het onzekere nemen en wat winst nemen :)

We zitten in alle waarschijnlijkheid dan ook in een nieuwe bubbel. De vraag is alleen wanneer ze uiteen spat en of de boel dan niet geheel naar de kloten is. In ieder geval voorspeld het gedrag van de banken weinig goeds, het lijkt er soms op alsof er niet is gebeurd.

Dajjal 27 augustus 2009 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 4300679)
We zitten in alle waarschijnlijkheid dan ook in een nieuwe bubbel. De vraag is alleen wanneer ze uiteen spat en of de boel dan niet geheel naar de kloten is. In ieder geval voorspeld het gedrag van de banken weinig goeds, het lijkt er soms op alsof er niet is gebeurd.

Heb vandaag mijn positie in AIG volledig geliquideerd. Het zekere voor het onzekere nemen, nietwaar ? Midden Juli gekocht @ 13.52, vandaag verkocht aan 47.35.

Loki 27 augustus 2009 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4300699)
Heb vandaag mijn positie in AIG volledig geliquideerd. Het zekere voor het onzekere nemen, nietwaar ? Midden Juli gekocht @ 13.52, vandaag verkocht aan 47.35.

Ik weet het niet... voor hetzelfde geld slaat de inflatie zo hard toe dat je eraan bent voor de moeite.

Dajjal 27 augustus 2009 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 4300783)
Ik weet het niet... voor hetzelfde geld slaat de inflatie zo hard toe dat je eraan bent voor de moeite.

De absolute waarde van mijn holdings is mooi gestegen... Dus als de inflatie toeslaat ben ik toch nog altijd beter af als midden Juli ?

Firestone 27 augustus 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 4300513)
Aangezien er massaal geld in de economie gepompt wordt, is toch elke daling potentieel gevaarlijk? Of vergis ik mij??

Een ernstige daling wellicht wel, maar (imho) niet het soort "dalingen" die we vandaag hebben gezien (in het licht van de sterke stijgingen van de laatste dagen, weken en maanden).

Uiteindelijk zijn de drie meest gevolgde Amerikaanse indexen vandaag weer licht gestegen.

Op 26 augustus is de economische meltdown alvast niet begonnen.

straddle 27 augustus 2009 23:35

Fundamentele analyse: beurzen zijn zwaar overgewaardeerd. Binnen dit en 1-2 jaar tijd krijgen we een tweede avalanche naar beneden. Redenen genoeg vanuit fundamentele kant om voorzichtig te zijn.

Behavioural analysis: diegenen die gekocht hebben (op hogere koersen), hebben moeten kopen (fondsmanagers moeten kopen als de beurs stijgt, anders lopen ze achter tov de peers, wat slecht oogt bij sectoriele analyse ). De stijging is dus heel kunstmatig en bijzonder kwetsbaar.

Traders mentaliteit: trade what you see, not what you think (een gouden, heel simpele raad ;-) maar zo weinig amateurs die dat kunnen). Wat zien we: beurzen blijven het goed doen ondanks fundamentele overwaardering, dus blijf long staan (ook al strookt dit absoluut niet met mijn negatieve visie) tot je de eerste harde neerwaartse correcties begint te zien.

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be