Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127587)

eno2 22 oktober 2009 10:13

Waarvoor moeten wij eigenlijk nog een eigen land hebben, als we er niet mogen in opgesloten worden???????????

driewerf 22 oktober 2009 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4402433)
Het zijn geen grote stouteriken. Het zijn vooral sukkels die zich geen procedure-advocaat kunnen veroorloven. De echte zware criminelen, zoals Willy Claes, Leo Delcroix etc, die zien een cel nooit van binnen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4403188)
Het is niet omdat gespuis als Claes en Delcroix niet worden opgesloten, dat ander gespuis moet ontzien worden.

Schrijf ik dat? Neen, ik schrijf dat niet. Je moet mij dat dan ook niet in de mond leggen.

ancapa 22 oktober 2009 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4292777)
Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Bovendien is het ook kenmerkend voor het falliet van het beleid van justitie.

het zou geen recht moeten zijn maar een VERPLICHTING ! :-D

ancapa 22 oktober 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4317075)
Laat onze misdadigers dan meteen ook in het buitenland berechten, dan hebben we helemaal geen dure justitie meer nodig. Die is trouwens steeds verder naar de bodem aan het zakken.

reken maar eens uit wat een besparing dit zou betekenen 8O 8O 8O 8O

minimum 100 euro per dag per gevangene... toch snel 150.000.000 euro per jaar !

ancapa 22 oktober 2009 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4292777)
Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Bovendien is het ook kenmerkend voor het falliet van het beleid van justitie.

volgens het Laatste Nieuws (artikel komt morgen in de krant) lopen er dan nog meer dan 1500 onterecht vrij rond 8O

Sammael 23 oktober 2009 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4404199)
Schrijf ik dat? Neen, ik schrijf dat niet. Je moet mij dat dan ook niet in de mond leggen.

Mijn excuses voor het misverstand dan.

RASPOUTINE 23 oktober 2009 09:04

Eigen land, wat is dat?

Op het afscheidsfeest van Steve was er een zekere kamervoorzitter aan het zingen samen met bepaalde anderen over hun "vaderland" maar het ging wel over de Limburg.

Zo heeft elke provincie zijn vaderland - onverwijld splitsen?

eno2 27 oktober 2009 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4404504)
Eigen land, wat is dat?

Op het afscheidsfeest van Steve was er een zekere kamervoorzitter aan het zingen samen met bepaalde anderen over hun "vaderland" maar het ging wel over de Limburg.

Zo heeft elke provincie zijn vaderland - onverwijld splitsen?

iedereen zou het recht moeten hebben, in zijn eigen provincie opgesloten te worden. Waarom bestaan die anders nog?

Ta'azir 29 oktober 2009 01:40

ik vind dat iedereen het recht zou moeten hebben om in eigen land opgesloten te worden, als ik moet in de gevangenis zitten zou ik ook liever in een gevang zitten in Marokko waar ik zeker ben om échte couscous te krijgen in plaats van hier in belgië het risico op varkensvlees te moeten eten, dus ja iedereen opsluiten in eigen land !

eno2 29 oktober 2009 11:05

Ik boycot alle buitenlandse gevangenissen.

eno2 29 oktober 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4409977)
iedereen zou het recht moeten hebben, in zijn eigen provincie opgesloten te worden. Waarom bestaan die anders nog?

Mijn vriendin wil me niet eens bezoeken in een andere provincie!

Xenophon 29 oktober 2009 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4413145)
Mijn vriendin wil me niet eens bezoeken in een andere provincie!

Geef ze dan maar flink wat slagen als je terug vrij bent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be