Hollander |
30 oktober 2009 14:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
(Bericht 4415015)
Macchiavelli is niet eens nodig. Vanuit Brussel is het bijvoorbeeld bekend dat veel, heel veel, allochtonen het doorhebben dat ze worden 'gebruikt' door de francophonen en dat zat zijn. Er is op dit moment veel toenadering tussen Vlamingen en genoemde allochtonen waarbij openlijk de Vlaamse kaart wordt getrokken.
Voor wat betreft het 'stelletje schapen': Door op een open en rustige wijze aan iedereen de voordelen van een vereniging uit te leggen krijgen we steeds meer voorstanders vanuit het gehele politieke spectrum. Het vergt geduld, het is geen 'revolutie' maar dat willen we ook niet. Gewoon op een deftige manier de voordelen in kaart brengen en de nadelen inventariseren zodat er aan gewerkt kan worden.
|
Over dat eerste zijn we het niet eens, Machiavelli is altijd nodig. Maar dat wil niet zeggen dat er een revolutie nodig is, of anderszins on-deftige activiteiten. Politiek zelfbewustzijn en enige doortraptheid zijn altijd welkom. Laten we het 'het niet onderschatten van de tegenstander' noemen. Wellicht meer Sun Tzu dan.
Dat de allochtonen / nieuwe Belgen in en rondom Brussel een belangrijke rol spelen in dit alles is evident. Vanuit waar ik naar het zuiden kijk zie ik echter niet veel actief gebeuren, hooguit dat de wal het schip keert.
Maar als u koppelingen naar voorbeelden of getuigenissen hebt dan houd ik me aanbevolen.
In elk geval rijd ik morgen naar Brussel om mijn geel/zwarte nummerplaat te laten zien, mijn euros te laten rollen in winkels die Nederlands spreken en mijn steentje aldus bij te dragen ;)
|