Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Morel bijna weg bij VB? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131710)

Xenophon 27 november 2009 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4462577)
Dat ge een triestige natrapper bent, wist ik al, maar blijkbaar kan je nog dieper vallen :roll:

Fanatieke haat is èèn van de weinige zaken zonder bovengrens.

Brugge Veilig en Leefbaar 27 november 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4463397)
Fanatieke haat is èèn van de weinige zaken zonder bovengrens.

Is d�*t is commentaar op het Mormelken ? En hoe weet u dat Phillipe en den Ananas haar zo intens haten ? :lol: En is het Mormelken niet die aanhoudend natrapt ? 8-)

Xenophon 27 november 2009 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4463402)
Is d�*t is commentaar op het Mormelken ? En hoe weet u dat Phillipe en den Ananas haar zo intens haten ? :lol: En is het Mormelken niet die aanhoudend natrapt ? 8-)

;-)

ray 27 november 2009 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4463362)
Als je leest wat Morel nu schrijft, zie je toch duidelijk dat alles draait om de postjes.

is het ooit anders geweest misschien? En niet alleen in het VB hoor, in elke partij draait het om de postjes en het bijhorende geld. Ze doen niet aan politiek voor ons schoon ogen

Hertog van Gelre 27 november 2009 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4463221)
Bingo.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-SA (Bericht 4463262)
Dat is een ernstig probleem. En ook dan nog niet het enige binnen het VB.
Hun volledige economisch programma is een nog zwaarder probleem (ook de zaken waar geen standpunten worden ingenomen), alsook de mentaliteit bij een aanzienlijk deel van de mandatarissen.

Tsja, zo zie je maar dat het goed is dat ik geen lid ben van het VB want als ik vanuit het VB zou moeten denken zijn jullie - de radicale rechtervleugel - het probleem. Natuurlijk weet ik niets over de mentaliteit bij de mandatarissen maar die zal niet zoveel verschillen van de mentaliteit bij andere partijen.

Ik zie het zo: Het VB wil een brede volkspartij zijn met een electorale aanhang waardoor zij een machtsfactor wordt binnen de Belgische/Vlaamse politiek. Er bevindt zich niets rechts van het VB. Tot enige tijd geleden bevond er zich weinig rechts van Open VLD. Het hele gat tussen Open VLD en VB lag open. De vernieuwers van VB - als zij binnen de partij de ruimte hadden gekregen - hadden dat gat kunnen opvullen. Uit alle geluiden van de afgelopen jaren bleek dat er behoefte was aan een 'vriendelijker en opener' VB. De rechtse hardliners binnen het VB hebben dat doel getorpedeerd waardoor o.a. LDD en N-VA dankbaar in dat gat zijn gesprongen.

Vanuit fundamentalistische 'solidaristische' hoek zijn jullie misschien blij dat de vernieuwing mislukt is maar ik kan mij voorstellen dat dit het juist is dat een bestuur slapeloze nachten bezorgt omdat - mede door jullie hardnekkigheid - de groei van het VB is gestopt en de aanhang zelfs terugloopt.

Brugge Veilig en Leefbaar 27 november 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ray (Bericht 4463428)
is het ooit anders geweest misschien? En niet alleen in het VB hoor, in elke partij draait het om de postjes en het bijhorende geld. Ze doen niet aan politiek voor ons schoon ogen

Kunt ge dan begrijpen dat sukkels op dit forum elkaar uitschelden om hun politieke idolen te verdedigen ? :roll:

toccata 27 november 2009 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4463305)
Morel is geen politiek lichtgewicht hoor met haar 110.000 stemmen.

Ik had het over inhoud, niet stemmen

Odoric 27 november 2009 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4463358)
Dat kan nooit, dan zou ik er geen lid meer van zijn... ;-)

Daar hou ik je aan Lucien!;-)

system 27 november 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4462563)
Ik zie weinig Vlaams Belangers die de ruzies ontkennen. De partij zit momenteel echt op een dieptepunt. Een splitsing van Vlaams Belang zit eraan te komen. Misschien moet N-SA samen met de radicale vleugel een nationaal solidaristische partij oprichten, de anderen kunnen een nieuwe partij oprichten of samengaan met LDD of NVA of met beiden.

Inderdaad, al vechtend en rollebollend over de straat. Heel het VB. Of zoals een krant het uitdrukte :implosie van het VB. Nu, het kon niet uitblijven. Zolang alles goed gaat en men wint verkiezingen rij op rij zijn de 'helden' blij en kan het niet stuk.

Edoch, wanneer de partij van de Vlaamse Scherpe Schreeuwers een flinke pandoering krijgt, dan ontpoppen zich de 'helden' plots tot 'anti-helden'. Madame de Pompadoer, alias Mata Hari, alias Yoko Ono, alias Morelleke Forelleke en haar bozemvriend Frankie de Charmante incluis.

Triestige bedoening voor de militanten natuurlijk. Maar ja, wie voor een verkeerde partij kiest met verkeerde leiders, moet op so wie so op termijn op de blaren zitten.

___ ____

Xenophon 27 november 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4463688)
Inderdaad, al vechtend en rollebollend over de straat. Heel het VB. Of zoals een krant het uitdrukte :implosie van het VB. Nu, het kon niet uitblijven. Zolang alles goed gaat en men wint verkiezingen rij op rij zijn de 'helden' blij en kan het niet stuk.

Edoch, wanneer de partij van de Vlaamse Scherpe Schreeuwers een flinke pandoering krijgt, dan ontpoppen zich de 'helden' plots tot 'anti-helden'. Madame de Pompadoer, alias Mata Hari, alias Yoko Ono, alias Morelleke Forelleke en haar bozemvriend Frankie de Charmante incluis.

Triestige bedoening voor de militanten natuurlijk. Maar ja, wie voor een verkeerde partij kiest met verkeerde leiders, moet op so wie so op termijn op de blaren zitten.

___ ____

Een verkeerde partij met verkeerde leiders, wie daar zijn stem aangeeft, dat zijn verkeerde mensen.

En met verkeerde mensen rekenen we wel af!

abou Anis 27 november 2009 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4463697)
Een verkeerde partij met verkeerde leiders, wie daar zijn stem aangeeft, dat zijn verkeerde mensen.

En met verkeerde mensen rekenen we wel af!

U blijft vragen oproepen vandaag. In dit geval: hoe?

Metternich 27 november 2009 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4463434)
Vanuit fundamentalistische 'solidaristische' hoek

fundamentalistische :roll: Zeg, misschien besef je het niet, maar het liberalisme is niet de enige zaligmakende ideologie. In jouw optiek is het precies als volgt; je uit je als overtuigd liberaal, dan ben je een goede democraat die enkel het beste wilt; je uit je als overtuigd solidarist, dan ben je een fundamentalist of ineens een fascist e.d.

Xenophon 27 november 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4463699)
U blijft vragen oproepen vandaag. In dit geval: hoe?

Het doet me plezier dat het vragen oproept.

De vraag "hoe" stel je beter aan diegenen die met het VB en zijn leden/stemmers willen afrekenen.

Diegenen die slecht met democratie omkunnen dus.

Herr Oberst 27 november 2009 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 4463362)
:lol::lol:

Vandaar al die heisa die nu naar buitenkomt bij het VB zeker.

Men strooit jullie zand in de ogen, die 'ideologie' is een zoethoudertje om het voetvolk 'warm' te houden voor 'de partij'.
Als je leest wat Morel nu schrijft, zie je toch duidelijk dat alles draait om de postjes.
Als die 'ideologie' het hoogste goed zou zijn, waarom moet een Dewinter dan een 'veto' stellen voor een "postje" van iemand?

'Dienen' = 'behoren', 'horen', 'moeten', =/= 'zijn'.

Geen dank.

abou Anis 27 november 2009 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4463723)
Het doet me plezier dat het vragen oproept.

De vraag "hoe" stel je beter aan diegenen die met het VB en zijn leden/stemmers willen afrekenen.

Diegenen die slecht met democratie omkunnen dus.

Niet dus.

Xenophon 27 november 2009 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4463734)
Niet dus.

Inderdaad, zij die niet met democratie omkunnen.

abou Anis 27 november 2009 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4463747)
Inderdaad, zij die niet met democratie omkunnen.

Er is helemaal niet met VB-kiezers "afgerekend" de afgelopen 30 jaar. Waarom zou dat volgens u in de toekomst gebeuren?

vlijmscherp 27 november 2009 13:58

http://www.werktitel.be/2009/11/vanh...en-valkeniers/

de oorlog tussen Vanhecke en Dewinter escaleert, dit is een echte oorlogsverklaring.

vooral dit:
Citaat:

Antwerpen mag zich dan misschien wel het Mekka van de wereld wanen, de rest van Vlaanderen is een stuk groter. Dat is iets dat men in Antwerpen wel eens onderschat
of dit:
Citaat:

Ik zou de hele wereld rondrijden om mijn partij van de ondergang te redden, maar nu gebeurt er niets.”
of:

Citaat:

Er is al zoveel gezegd, er zijn al zoveel woorden gesproken, maar verandering zie ik niet.”

Brugge Veilig en Leefbaar 27 november 2009 14:02

Mooi zo, seffens zal iedereen op dit forum moeten beamen dat ik profetische gaven heb. Mijn glazen bol levert goed werk ! :lol:

solidarnosc 27 november 2009 14:03

En dan te zeggen dat ze ooit samen linkiewinies in elkaar hebben geklopt in Brugge.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be