Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zes op de tien Belgen willen verbod op minaretten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132326)

jamás será vencido 9 december 2009 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4483507)
Welkom bij politieke partijen... Seriously; dat is een gekend fenomeen over alle landen en alle politieke partijen... Leuk dat je dit 'ontdekt' hebt bij het VB, maar goed.

Ja, de niet-vb aanhangers hebben keer op keer het gevoel dat het vb het ware volk vertegenwoordigd [logisch vinden zij niet dat zij bij het volk horen?] Ja, hoor, Andy. Ja. En in dat extreem-rechtse kamp sta jij moederziel alleen (met nog een paar helpers) je strijd te spelen. 'k zou toch even bij je vrouw, kinderen, broers, zussen en beste vriend gaan kijken. Waarschijnlijk zijn ook zij al beïnvloed door de stoute vb'ers, want alleen vb'ers spelen dit spel en dit spel is onfeilbaar.

Of misschien missen we iets?

Is het VB soms de grote partij die uw liberdingeskesvrijheid gaat bekomen? Kwestie dat jij die altijd zo wenst te verdedigen...

hamer 9 december 2009 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4483378)
Hmmm ik vraag mij voornamelijk af of dat jij het gelezen hebt. Daarom:

Met andere woorden federale referenda (zoals onafhankelijk Vlaanderen) zijn "no go" voor het Vlaams Belang omdat dat wel eens in hun nadeel kan zijn.

Hetgeen ik al heel de tijd heb zitten zeggen. :roll:

Over iets als de onafhankelijkheid van Vlaanderen hoeft men enkel in Vlaanderen en Brussel te stemmen, de mening van de Walen telt hier immers niet, zij mogen zich gerust verder " België " blijven noemen zo zij dit wensen , en zelfs de Koning behouden.

hamer 9 december 2009 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4483601)
Mensen die in hun broek doen voor een minaret... Tragisch...

Als je iets niet graag ziet, doe je in je broek ? Spreek voor jezelf.

AdrianHealey 9 december 2009 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4483638)
Is het VB soms de grote partij die uw liberdingeskesvrijheid gaat bekomen? Kwestie dat jij die altijd zo wenst te verdedigen...

De manier waarop sommigen hier met die partij om gaan, is gewoon frustrerend voor een politiek wetenschapper in opleiding. Waar verdedig ik het VB soms? Ik kan mij geen voorbeeld herinneren waar iemand zei 'het vb vindt dit en ik vind dit slecht' en ik dan zei 'ben je gek; dit is juist goed!' of iets gelijkaardigs.

In het stukje dat jij citeert, ben ik juist de vb aan't neerhalen tegen de ophemeling van Andy. :|

Waarom overigens altijd dat 'liberdingeskesvrijheid'? Krijg je daar een erectie van?

jamás será vencido 9 december 2009 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4483668)

Waarom overigens altijd dat 'liberdingeskesvrijheid'? Krijg je daar een erectie van?

Heb ik het woord liberdingskesvrijheid dan nog al eens gebruikt?

AdrianHealey 9 december 2009 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4483675)
Heb ik het woord liberdingskesvrijheid dan nog al eens gebruikt?

Iets gelijkaardig tegenwoordig heel de tijd.

Andy 9 december 2009 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4483668)
In het stukje dat jij citeert, ben ik juist de vb aan't neerhalen tegen de ophemeling van Andy.

Ik meen dat het VB succesvol was in haar core-business. Dat is geen ophemeling, aangezien ik die core-business zelf nogal perfide vind.

porpo 9 december 2009 01:40

Vrouwen zijn braaf ;-)

Dinosaurus 9 december 2009 17:02

Bij een referendum zou de vraag eigenlijk moeten zijn:
"Vindt u het aanvaardbaar als er een moskee met minaret op minder dan 20 meter van uw huis wordt gebouwd?"

Als het 'not in my backyard'-principe opduikt, zal het rap gedaan zijn met de zever...

En waar er toch enkele ja antwoorden: voil�*, locatie gevonden! ;-)

Fallen Angel 9 december 2009 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamer (Bericht 4483642)
Over iets als de onafhankelijkheid van Vlaanderen hoeft men enkel in Vlaanderen en Brussel te stemmen, de mening van de Walen telt hier immers niet, zij mogen zich gerust verder " België " blijven noemen zo zij dit wensen , en zelfs de Koning behouden.

Hetgeen meteen aantoont hoezeer u democraat bent. :lol: Totaal niet.

Dinosaurus 9 december 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4484681)
Hetgeen meteen aantoont hoezeer u democraat bent. :lol: Totaal niet.

Nochtans heeft hij wel een punt...
Voor de Vlaamse regering wordt in Wallonië toch ook niet gestemd? Is dat dan ondemocratisch?

En moesten de Walen de onafhankelijkheid willen, denk je dan dat zij het eerst aan ons komen vragen? Ik denk dat het zo niet werkt, hoor...

Xenophon 9 december 2009 17:43

De Walen die beslissen over Vlaamse autonomie is democratie...

:rofl:

frank1234 9 december 2009 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4483540)
Hier zou je je weleens sterk kunnen vergissen. VB heeft als geen andere partij getracht de publieke ruimte te domineren, en heeft zodoende enkele onderwerpen geheel naar zich toegetrokken. Ik ken geen enkele partij die zulk een dominantie heeft verworven over haar onderwerp als het VB over migratie en integratie. Als je graag meer leest over de achterliggende logica van die dominantie: link Blokwatch.

Of een inhoudelijk debat dat gaat over die dingen die ertoe doen.

je hebt het nu wel over onderwerpen waar andere partijen geen voor vele mensen bevredigend standpunt innamen of durfden innemen. Nu nog steeds.
onderwerpen waar zogezegd nooit iets mis mee is

Fallen Angel 9 december 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus (Bericht 4484684)
Nochtans heeft hij wel een punt...
Voor de Vlaamse regering wordt in Wallonië toch ook niet gestemd? Is dat dan ondemocratisch?

En moesten de Walen de onafhankelijkheid willen, denk je dan dat zij het eerst aan ons komen vragen? Ik denk dat het zo niet werkt, hoor...

Als er een referendum zou komen over de splitsing van België dan moeten alle Belgen kunnen stemmen. Dat is nu eenmaal democratie.
Als je mensen stemrecht ontneemt heb je gewoon geen democratie. Zo simpel is het.

Fieseler 9 december 2009 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4484765)
Als er een referendum zou komen over de splitsing van België dan moeten alle Belgen kunnen stemmen. Dat is nu eenmaal democratie.
Als je mensen stemrecht ontneemt heb je gewoon geen democratie. Zo simpel is het.

Bull shit...
Niemand kan dwang uitpoefenen op een ander volk onder de noemer "democratie".
De Walen zijn trouwens ook niet uitgenodigd om in Zwitserland te stemmen ivm Minaretten.

PS: niks te "splitsing van België" een referendum zou gaan over "onafhankelijkheid van Vlaanderen"

Fallen Angel 9 december 2009 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4484803)
Bull shit...
Niemand kan dwang uitpoefenen op een ander volk onder de noemer "democratie".
De Walen zijn trouwens ook niet uitgenodigd om in Zwitserland te stemmen ivm Minaretten.

PS: niks te "splitsing van België" een referendum zou gaan over "onafhankelijkheid van Vlaanderen"

Mja dat u totalitaire regimes en dictaturen prefereert wist ik al langer.

Den Duisteren Duikboot 9 december 2009 19:01

Citaat:

Als democratie betekent "het volk beslist", moet er natuurlijk eerst een volk zijn dat zich als zodanig beschouwt en gedraagt. Als de Vlamingen zichzelf per referendum uitroepen tot een niet-Belgisch volk, zie ik niet in wat hen kan of mag verhinderen de democratie te organiseren rond een "Vlaams volk".

Het zou geen slechte zaak zijn mocht dat gebeuren (op voorwaarde dat er een acceptabele oplossing voor Brussel uit de bus komt), te meer omdat het huidige "Belgische" volk (demos) eerder een spinsel is dat van bovenaf, door een kleine elite in samenspraak met andere mogendheden, werd uitgedokterd en om die reden een twijfelachtig draagvlak heeft in een tijdperk waarin elke 18+'er over stemrecht beschikt.

Aangezien taal een belangrijk bindmiddel is, zullen mensen zich vandaag meestal pas als een volk beschouwen indien ze gelijktalig zijn. Uiteraard moet worden vermeden dat nieuw uitgetekende grenzen dwars door sociologisch samenhangende gebieden worden getrokken (bijv. Brussel & Rand).

Xenophon 9 december 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4484864)
Als democratie betekent "het volk beslist", moet er natuurlijk eerst een volk zijn dat zich als zodanig beschouwt en gedraagt. Als de Vlamingen zichzelf per referendum uitroepen tot een niet-Belgisch volk, zie ik niet in wat hen kan of mag verhinderen de democratie te organiseren rond een "Vlaams volk".

Het zou geen slechte zaak zijn mocht dat gebeuren (op voorwaarde dat er een acceptabele oplossing voor Brussel uit de bus komt), te meer omdat het huidige "Belgische" volk (demos) eerder een spinsel is dat van bovenaf, door een kleine elite in samenspraak met andere mogendheden, werd uitgedokterd en om die reden een twijfelachtig draagvlak heeft in een tijdperk waarin elke 18+'er over stemrecht beschikt.

Aangezien taal een belangrijk bindmiddel is, zullen mensen zich vandaag meestal pas als een volk beschouwen indien ze gelijktalig zijn. Uiteraard moet worden vermeden dat nieuw uitgetekende grenzen dwars door sociologisch samenhangende gebieden worden getrokken (bijv. Brussel & Rand).

Waarom zouden we nieuwe grenzen moeten tekenen?

Rapture 9 december 2009 19:54

Citaat:

Bij een echtscheiding volstaat het nochtans als 1 partij hier mee instemt, de ander heeft er niks aan te zeggen dan.

Het referendum gaat namelijk over "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?" dus lijkt mij het dan ook logisch dat alleen Vlamingen mogen stemmen.

Fallen Angel 9 december 2009 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 4484937)
Bij een echtscheiding volstaat het nochtans als 1 partij hier mee instemt, de ander heeft er niks aan te zeggen dan.

Het referendum gaat namelijk over "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?" dus lijkt mij het dan ook logisch dat alleen Vlamingen mogen stemmen.

Great. Nu kan ik ook een referendum organiseren of dat mijn achtertuin onafhankelijk moet worden. Enkel mensen in mijn achtertuin (ikzelf dus) mogen stemmen. Democratie op zijn best. Niemand kan mij tegenhouden.

Soit in Vlaanderen is er ook totaal geen meerderheid voor onafhankelijkheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be