Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   ]Spectaculair lichtverschijnsel in Noorse lucht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=132353)

Pieke 10 december 2009 13:15

Citaat:

MOSCOW, December 10 (Itar-Tass) - The Russian Defense Ministry reported a failure of the third stage engine during a launch test of the Bulava seaborne intercontinental ballistic missile.

"On December 9, the Dmitry Donskoi nuclear-powered submarine performed an underwater launch of a Bulava intercontinental ballistic missile from the White Sea, within the framework of design and flight tests," the press service of the Defense Ministry told Itar-Tass on Thursday.

"After the return of the submarine to a naval base, experts examined telemetry returns. The first two stages of the missile operated in normal mode, but a technical failure occurred at the third stage of the flight trajectory.
http://www.itar-tass.com/eng/level2....6373&PageNum=0
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/8405481.stm

http://www.interfax.com/newsinf.asp?id=135126

Firestone 10 december 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4484312)
:cheer: de russen :cheer:

Verdacht! :-)

Johan Bollen 10 december 2009 13:42

edit

parcifal 10 december 2009 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4485917)
The first two stages of the missile operated in normal mode, but a technical failure occurred at the third stage of the flight trajectory.

I love it when a plan comes together.

illwill 10 december 2009 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4484644)
iets later moment, andere fotograaf, andere plaats.

anyway, deze afwijking van de OP leidt tot niets. Bedankt illwill, ge vliegt terug op de negeerlijst.

Laat mij er nu eens opstaan ipv 10000000x te zeggen dat je me er terug opzet. Alsof iemand dat wat interesseerd.

Voor de rest..."OP"?

illwill 10 december 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4484703)
zowat elke foto waar de spiraal op te zien is schijnt dat "effect" te hebben...

Idd...zoals ik al zei...toevallig telkens loodrecht erop kijken? I think not. :lol:

illwill 10 december 2009 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4485493)
ik denk ook dat het een worm is.;-)

:lol::lol::lol::lol:

illwill 10 december 2009 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4485829)
een voorbeeldje

Deze spiraal blijft wel zoals hij is é slimmeken. Op de beelden nu, beweegt de gehele spiraal alsof hij draait. :roll:

exodus 10 december 2009 15:18

Ik vind het nog altijd zeer raar dat dit reusachtige verschijnsel door een raket kan komen. Het was zelfs vanop 150 km te zien en de spiraal draaide inderdaad mee zoals illwill hierboven aangaf. De spiraal deinde perfect uit en werd gegenereerd van dat centraal punt. ook het blauwe licht en het einde van het fenomeen lijkt mij toch ook zeer bizar. DE gehele spiraal verdween namelijk in enkele seconden en dan bleef er een groen/blauw licht achter die vanuit de kern kwam dat nog een tiental minuten bleef hangen.

Het bleef ook gedurende de tijd onaangetast door luchtstromingen. Totaal niet het gedrag wat je ziet van verbrandingsgassen die uitgespuwd worden door een raket.

Op de filmpjes zie je bovendien ook dat er twee armen zijn ipv één waar de spiralen uit gegenereerd worden....

parcifal 10 december 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4486065)
Deze spiraal blijft wel zoals hij is é slimmeken. Op de beelden nu, beweegt de gehele spiraal alsof hij draait. :roll:

Pssst, Illwill, dat is een foto.

De wereld moet voor u toch een vreemd oord zijn nietwaar, vol mysteries en geheimen. :-D :-D

illwill 10 december 2009 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4486116)
Pssst, Illwill, dat is een foto.

De wereld moet voor u toch een vreemd oord zijn nietwaar, vol mysteries en geheimen. :-D :-D

Kan ik het helpen dat jij naar een foto hebt gekeken? Er staan ook beelden tussen :roll:
Maar met jou beperkingen snap ik wel dat je niet verder dan een foto geraakt natuurlijk. :roll:

illwill 10 december 2009 15:33

Deze beelden laten al iets heel anders zien en geloofwaardiger zowiezo. Hier kan je idd zeggen dat het een raket is die nog aan het stijgen is en de koers kwijt is. Zonder die blauwe gloed erbij en zonder de halve hemel als een spiraal te tonen.

http://www.youtube.com/watch?v=lYvM68AtlbA

parcifal 10 december 2009 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4486105)
Het bleef ook gedurende de tijd onaangetast door luchtstromingen. Totaal niet het gedrag wat je ziet van verbrandingsgassen die uitgespuwd worden door een raket.

Hoeveel mislukte testen van ballistische intercontentale raketten bij het ochtendgloren heb jij dan al gezien?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4486105)
Op de filmpjes zie je bovendien ook dat er twee armen zijn ipv één waar de spiralen uit gegenereerd worden....

Dat klopt en is verklaarbaar volgens de 'defecte propulsie' theorie : met name door 2 uitstootkanalen op 180 graden van elkaar.

illwill 10 december 2009 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4486128)
Hoeveel mislukte testen van ballistische intercontentale raketten bij het ochtendgloren heb jij dan al gezien?

Dat klopt en is verklaarbaar volgens de 'defecte propulsie' theorie : met name door 2 uitstootkanalen op 180 graden van elkaar.

Ach, heb je nu plots wel filmpjes gezien? :lol::lol:

parcifal 10 december 2009 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4486122)
Kan ik het helpen dat jij naar een foto hebt gekeken? Er staan ook beelden tussen :roll:
Maar met jou beperkingen snap ik wel dat je niet verder dan een foto geraakt natuurlijk. :roll:

Ja, als jij zelf een foto post, en dan zegt :

Citaat:

Deze spiraal blijft wel zoals hij is é slimmeken.
Dan moet er toch niets verder gezegd worden, dacht ik?
Dan mag er toch gelachen worden?

Awel, dat dacht ik ook. :lol:

parcifal 10 december 2009 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4486122)
Ach, heb je nu plots wel filmpjes gezien? :lol::lol:

Ge maakt uzelf alweer belachelijk.

Uw domheid is van dien aard dat ik ga geloven dat gij echt wel een halve alien moet zijn. Maar dan van echt een exotische soort want zelfs de korstmossen op mars zijn intelligenter dan wat ik in uw posts lees.

En nu ook weer in de negeerbox. hupla. :-D

illwill 10 december 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4486138)
Ja, als jij zelf een foto post, en dan zegt :

Dan moet er toch niets verder gezegd worden, dacht ik?
Dan mag er toch gelachen worden?

Awel, dat dacht ik ook. :lol:

Hoe dom ben jij kerel? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ben jij zo dom dat je niet weet dat de spiraal van de raket op de foto niet ronddraaid? Heb jij daar beelden voor nodig? :lol::lol: OMG.

Als je goed had gelezen ging een deel van mijn commentaar over de foto en het andere over de beelden...zoals ik er ook duidelijk bij plaatste...blijkbaar zijn anderen wel snugger genoeg...jij zoals verwacht duidelijk wederom niet.

illwill 10 december 2009 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4486141)
Ge maakt uzelf alweer belachelijk.

Uw domheid is van dien aard dat ik ga geloven dat gij echt wel een halve alien moet zijn. Maar dan van echt een exotische soort want zelfs de korstmossen op mars zijn intelligenter dan wat ik in uw posts lees.

En nu ook weer in de negeerbox. hupla. :-D

Jaja, VANWINGE, Och je wilde gewoon weer wat persoonlijk worden en daardoor heb je niet goed gelezen wat ik zei en maakte je weer een blunder die je nu probeert recht te zetten bij je mede-illwill-haters. Dat is alles. :roll:

Ook voor jou, LAAT MIJ NU EENS VOOR ALTIJD OP JE LIJSTJE STAAN EN STOP MET ELKE KEER TE ZEGGEN DAT JE ME EROP GAAT ZETTEN. OF STOP MET LIEGEN OVER JE NEGEERLIJSTJE. Hoe zielig moet je zijn om te liegen over je negeerlijstje? Djiezes!

Pieke 10 december 2009 15:56

1 Bijlage(n)
het rood omcirkelde (de beginfase van het traject), komt perfect overeen met die van een raketlancering

illwill 10 december 2009 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4486176)
het rood omcirkelde (de beginfase van het traject), komt perfect overeen met die van een raketlancering

Als ie van in het begin al op hol is geslagen wel ja :lol:
En die spiraal is ook perfect zoals een vlucht zekers. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be