patrickve |
6 januari 2010 21:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
(Bericht 4527738)
Ik zou dat kunnen aannemen als ik wist dat je in Dachau of Bergen-Belsen woonde.
Bij iemand die liever op zijn werk is dan thuis, dan denk ik dat het daar wel goed fout zal zitten...
|
Nee, er zijn nu eenmaal mensen die er min of meer in geslaagd zijn om als werk te kunnen doen wat ze eigenlijk altijd hadden willen doen. Ik ben daar zelf niet 100% in geslaagd, maar een groot deel van de tijd amuzeer ik mij toch wel goed op mijn werk, ttz, ik doe daar wat ik "thuis ook zou doen", alleen zou ik dat niet echt thuis kunnen doen, want het speelgoed waarmee ik speel is veel en veel te duur om uit mijn eigen zak te betalen. Er zijn ook vervelende momenten, mijn baas werkt mij soms op mijn zenuwen (meestal omdat hij denkt dat ik teveel werk heb en mij dus dingen NIET wil laten doen, en ook omdat hij nogal een warhoofd is die de zaken soms wat in het honderd stuurt), maar over het algemeen sta ik er dus wel wat versteld van dat men mij wil betalen om dingen te doen die ik nu eenmaal graag doe.
Ik had vroeger een kameraad, en toen we 15 jaar waren of zo, kocht die wrakken van auto's op voor een paar honderd franken, om daaraan te knutselen en die proberen aan het rijden te krijgen (op een patattenveld van zijn ouders, niet op de openbare weg). Hij stak daar al zijn zakgeld en vrije tijd in. Ik heb er allang geen kontakt meer mee, maar stel dat die garagist is geworden, dan is dat toch een droom van een leven, nee ?
Ik deed hetzelfde met elektronica. Ik prutste dagen en dagen aan slecht werkende electronische circuitjes. Ik vond dat plezant. Ik heb zo ook mijn scheikunde periode gehad en ook mijn informatica periode. Welnu, een goeie combinatie van al dat en nog ander spul, dat is mijn huidig werk. Of toch een redelijk deel ervan. Dingen die ik als adolescent op mijn eigen deed, op kramikkige manier omdat ik niet genoeg geld had om professioneel materiaal te kopen, en nu heb ik beschikking over het meest gesofistikeerde speelgoed dat je je maar kan indenken. En als er een speeltje ontbreekt, is er een goeie kans dat ik het mag kopen. 50 000 Euro is geen probleem.
Natuurlijk ben ik graag bij mijn gezin, en ga ik ook graag op vakantie. Maar ik ben vrij happy op mijn werk. Ik word niet te slecht betaald daarvoor. Misschien zou ik ergens anders veel meer kunnen verdienen, maar ik zou mij stukken minder amuzeren. En ja, er zijn banen waar ik naast gegrepen heb en waar ik mij waarschijnlijk nog meer had geamuzeerd (en minder geld verdiend). Daar heb ik mee leren leven. Ik heb soms het gevoel dat ik op mijn werk in een grote speeltuin zit. Wat wil je nog meer ?
|