Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werklozen naar werkkampen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138654)

Vette Pois(s)on 15 mei 2010 16:04

Ik werk in la belgique, dat is pas een werkkamp.

eno2 17 mei 2010 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4751352)
Ik werk in la belgique, dat is pas een werkkamp.

Niemand verplicht je op kamp te gaan.

Vlaanderen eerst 17 mei 2010 13:16

DE Open VLD heeft trouwens dezelfde gedachtengang (O.a Rik Daems) zei als volgt: " Ik vind dat werkzoekenden met een uitkering maar eens moeten bewijzen dat ze wel willen gaan werken dus gemeenschapswerk verrichten met behoud van hun uitkering, ze moeten er wat voor over hebben!"

kameleon 19 mei 2010 17:12

Rik Daems den boom in. Zonder te bewijzen dat je werk zoekt kan je niet eens dop trekken. Wat een klojo van een politieker dat die niet eens de regels kent en er dan commentaar op komt geven.

Marie van de koster 19 mei 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen eerst (Bericht 4755437)
DE Open VLD heeft trouwens dezelfde gedachtengang (O.a Rik Daems) zei als volgt: " Ik vind dat werkzoekenden met een uitkering maar eens moeten bewijzen dat ze wel willen gaan werken dus gemeenschapswerk verrichten met behoud van hun uitkering, ze moeten er wat voor over hebben!"

Ik doe vrijwilligerswerk en ik weet dat nog veel andere werklozen dat doen. Ik doe dat kosteloos, dat is tenslotte het principe van vrijwilligerswerk. Maar als uw Rik Daems ons gaat VERPLICHTEN om gemeenschapswerk te doen, dan eis ik er een volwaardig loon voor in de plaats.

eno2 22 mei 2010 10:02

Citaat:

Werklozen naar werkkampen!
Die ze eerst zelf moeten bouwen.

En als ze dat niet willen, dan zullen ze maar zelf hun gevangenissen moeten bouwen, ook, want de regeerders, die willen dat niet zelf doen..

George 23 mei 2010 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4747345)
Wie werken wil, heeft werk.

Juist ja. Moesten bv de opelwerknemers voor €2/h willen werken, 14h per dag zou men de fabriek niet sluiten, men zou er hier zelfs bijbouwen en iedereen zou werk hebben. Ze zouden dan wel geen opels meer kunnen kopen.:roll:

Marie van de koster 23 mei 2010 10:43

:thumbsup:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4765914)
Juist ja. Moesten bv de opelwerknemers voor €2/h willen werken, 14h per dag zou men de fabriek niet sluiten, men zou er hier zelfs bijbouwen en iedereen zou werk hebben. Ze zouden dan wel geen opels meer kunnen kopen.:roll:

:thumbsup:

Vlaanderen eerst 23 mei 2010 20:49

500.000 open vacatures bij meer dan 500 interimkantoren! Te gek dat daar geen enkele werkzoekende kan voor gevonden worden!

Marie van de koster 23 mei 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen eerst (Bericht 4766781)
500.000 open vacatures bij meer dan 500 interimkantoren! Te gek dat daar geen enkele werkzoekende kan voor gevonden worden!

Begin deze week was ik in een uitzendkantoor en vroeg of ze mensen als ik (+60) nog geplaatst krijgen, het antwoord was neen. Als de werkgevers kieskeurig blijven, moet men het niet in de schoenen van de werklozen schuiven.

Wisord 23 mei 2010 21:09

Citaat:

Als die interimbureaus zoveel werk hebben dat ze dan vast personeel aanwerven ! Zo hebben de jongeren jobzekerheid ... scandinavische landen doen dit al jaren ... maar in Belgie is een interimarbeider nog altijd een wegwerpartikkel .

F.Lurk 23 mei 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen eerst (Bericht 4744817)
De N-VA wil dat werklozen verplicht moeten gaan werken in "werkkampen". Ze behouden hun uitkering maar moeten verplicht gaan werken in zo'n kamp. Ze doen daar werkervaring op, leren correct solliciteren en doen stages in bedrijven. Op je luie krent zitten en je broek verslijten in de sofa thuis behoort tot het verleden! Werklozen worden actief aan het werk gezet! Weigeraars worden met onmiddellijke ingang uitgesloten van werkloosheidsuitkeringen.

N-VA: Werklozen krijgen een uitkering dus moeten ze er ook maar wat voor doen!

Men zou beter eens CEO's, renteniers, speculanten, belastingsconsulenten en -adviseurs, immobiliënmakelaars, leden van raden van bestuur van multinationals,... , naar werkkampen sturen zodat ze eens weten wat werken is in plaats van te parasiteren op werkende mensen en de winsten af te romen naar hun eigen zakken.

F.Lurk 23 mei 2010 21:46

Citaat:

Trek er eerst eens alle valse vacatures van af, die enkel en alleen opgesteld zijn om reclameredenen waarbij concurrentie de ogen moet worden uitgestoken. ;-) Het zijn er tienduizenden.

En daarnaast zijn er inderdaad knelpuntberoepen waar geen mensen met de geschikte opleiding voor te vinden zijn, dus moet men eerst werklozen herscholen en omscholen.

Yves38 23 mei 2010 21:50

Vlamingen naar een concentratiekamp ? Ahum...

Piero 23 mei 2010 22:04

Citaat:

Geen wonder, elke vacature staat genoteerd bij tientallen kantoren. 50.000 banen is realistischer.
Dit is al eerder gemeld. http://forum.politics.be/archive/index.php/t-95360.html

Op internet staan 6 miljoen huizen te koop. Geen nood, hetzelfde huis staat op 10 sites.

den dinges 23 mei 2010 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4766891)
Geen wonder, elke vacature staat genoteerd bij tientallen kantoren. 50.000 banen is realistischer.
Dit is al eerder gemeld. http://forum.politics.be/archive/index.php/t-95360.html

Op internet staan 6 miljoen huizen te koop. Geen nood, hetzelfde huis staat op 10 sites.

maar nee gij, het zijn gewoon allemaal luiaards en profiteurs. De intelligentsten onder ons hebben dat al lang door.:lol:

eno2 25 mei 2010 08:39

Citaat:

Werklozen naar werkkampen!
Om ze af te branden...:-D

longhorn 25 mei 2010 19:58

Werkkampen moeten nog niet maar laten we een voorbeeld nemen aan Denemarken dat de periode waarin een werkloosheidsvergoeding wordt uitbetaald, zal terugschroeven van 4 naar 2 jaar.

den dinges 26 mei 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4769969)
Werkkampen moeten nog niet maar laten we een voorbeeld nemen aan Denemarken dat de periode waarin een werkloosheidsvergoeding wordt uitbetaald, zal terugschroeven van 4 naar 2 jaar.

Schandalig ! En als je na die 2 jaar nog niks gevonden hebt ?

longhorn 26 mei 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4772331)
Schandalig ! En als je na die 2 jaar nog niks gevonden hebt ?

Dan ben je op zijn Westvlaams een 'nieweerd'. In 2 jaar moet je toch wel werk kunnen vinden? Dat is ook voldoende tijd om uzelf desnoods te herscholen. Ik zou misschien wel een uitzondering maken voor 50 plussers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be