Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Welke coalitie verkiest u aan vlaamse kant na 13 juni ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140217)

Sywen 12 juni 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4813110)
PVDA kan niet eens de kiesdrempel (in eender welke provincie) halen

"( )" niet opgemerkt?

fonne 12 juni 2010 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4808432)
Helaas staan er geen mogelijkheden op met Vlaams Belang, aangezien iedereen toch die partij uitsluit. Met deze peiling wil ik eens zien welke coalitie, die binnen het regime mogelijk is, na 13 juni uw voorkeur heeft.

Er is ook rekening gehouden met de laatste peilingen.

Olijfboom --> geen meerderheid
paars(groen) --> geen meederheid
rooms blauw --> geen meederheid

Ik wil verdomme helemaal geen nieuwe federale regering. Vlaanderen onafhankelijk, nu direct. Geen tijd verliezen met nog over andere mogelijkheden na te denken.

gehuigert 12 juni 2010 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4813208)
Ik wil verdomme helemaal geen nieuwe federale regering. Vlaanderen onafhankelijk, nu direct. Geen tijd verliezen met nog over andere mogelijkheden na te denken.

We leven nog steeds in een democratie waarin een meerderheid (van de Vlamingen) België wil behouden ;-)

Shadowke 12 juni 2010 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4813241)
We leven nog steeds in een democratie waarin een meerderheid (van de Vlamingen) België wil behouden ;-)

maar 'met belgie als het kan, zonder belgie als moet' begint steeds luider te klinken en daarom is nv-a zo populair

Max van Dietschland 12 juni 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4813208)

Nu direct betekent wel:
ofwel Brussel (en haar verfranste Rand) met geweld innemen
ofwel Brussel (en haar verfranste Rand) loslaten

Ik zou ook graag Vlaanderen direct onafhankelijk zien worden, maar een vredevolle aangelegenheid zoals in Tsjechoslovakijke wordt dan wel nooit.

Misschien is het plan van NVA in dat opzicht wel zo gek nog niet ?

Inno 12 juni 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4813403)
Nu direct betekent wel:
ofwel Brussel (en haar verfranste Rand) met geweld innemen
ofwel Brussel (en haar verfranste Rand) loslaten

Ik zou ook graag Vlaanderen direct onafhankelijk zien worden, maar een vredevolle aangelegenheid zoals in Tsjechoslovakijke wordt dan wel nooit.

Misschien is het plan van NVA in dat opzicht wel zo gek nog niet ?

Brussel met geweld innemen.

Maar als we er 5 jaar langer overdoen om Vlaanderen op een gezonde manier vrij te krijgen, dan dit.

Ik vraag me af welk termijn de NVA ongeveer in gedachten heeft. ALs ze er nog 20 jaar willen overdoen, dan zijn het bedriegers.

vlijmscherp 12 juni 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4813107)
sp.a en nv-a coalitie in 1 regering? ge zijt zot, dat lukt nooit.

sp.a - groen! - o-vld - (pvda+) misschien als die een meerderheid hebben

ze zitten nu toch al in de Vlaamse regering tesamen?

Max van Dietschland 15 juni 2010 18:57

Doordat de peilingen juist geweest zijn, geeft deze poll ook de werkelijk mogelijke coalities weer.

Max van Dietschland 15 juni 2010 18:59

Ze zouden beter dat Belgicistisch kreng Marianne Theyssen doen zwijgen bij CD&V. Straks moet Bart Dewever nog verderdoen met paars. :roll:

fonne 15 juni 2010 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4813482)
ze zitten nu toch al in de Vlaamse regering tesamen?

Na Marianne Thyssen aan het werk gezien te hebben de laatste dagen denk ik dat ze CD&V en CDH er best buitenhouden, de kampioenen van het foertisme. Desnoods moeten ze ook aan Vlaamse kant CD&V maar vervangen door Ø-VLD en Groen! om een afspiegelingsregering te krijgen aan Vlaamse kant. Van twee slechten het minst slechte.

Max van Dietschland 15 juni 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4821709)
Na Marianne Thyssen aan het werk gezien te hebben de laatste dagen denk ik dat ze CD&V en CDH er best buitenhouden, de kampioenen van het foertisme. Desnoods moeten ze ook aan Vlaamse kant CD&V maar vervangen door Ø-VLD en Groen! om een afspiegelingsregering te krijgen aan Vlaamse kant. Van twee slechten het minst slechte.

Gemiddeld genomen is de CVP nog wel Vlaamser dan de paarsgroene partijen hoor. Zeker als het op aan zou komen. Maar het probleem is dat bij CD&V, de "Guy Vanhengel" juist op de voorzittersstoel zit. Het is duidelijk dat de Vlaamsgezinde vleugel van de partij zich snel zal mogen roeren of misschien moeten ze maar allemaal overstappen naar NVA.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be