Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toespraak roi 21 juli: partijdig woordgebruik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141803)

Ernst Niessen 23 juli 2010 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4885131)
Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.

Ik kan mij levendig voorstellen dat u dat over het onderstaande vindt. 8-)

Citaat:

Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin. Ik ben lid van de Hare Majesteit Koningin Fabiola-fanclub. Jij ook?

respublica 23 juli 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4885045)
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts?:? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.

Mag ik er even op wijzen dat wij helemaal géén onderdanen zijn van de koning, maar landgenoten? De koning regeert sinds het ontstaan van België bij gratie van het Belgische volk (niet omgekeerd). Daarom spreekt de koning in zijn toespraken de mensen altijd aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen."

Ernst Niessen 23 juli 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4885760)
Mag ik er even op wijzen dat wij helemaal géén onderdanen zijn van de koning, maar landgenoten? De koning regeert sinds het ontstaan van België bij gratie van het Belgische volk (niet omgekeerd). Daarom spreekt de koning in zijn toespraken de mensen altijd aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen."

En het zijn nog altijd "oewaarde landkenooten". :rofl:

stropke 23 juli 2010 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4881675)
Ze kennen niet eens de taal van 60% van hun "onderdanen" naar behoren.
Weg ermee!

Omdat ze die niet eens als hun "onderdanen "erkennen, behalve als ze "onderdanig" zijn.
Die 60% zijn gegijzelden uit de Nederlanden onder het frans-taalimperialisme.

Nederlanden herenigt U !!!

De schoofzak 23 juli 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 4884084)
Kijk en luister er gewoon niet meer naar dan ipv er zoveel aandacht aan te schenken aub! Klagen en zagen helpt niet; het valt toch in dovemansoren.

Allez zeg, ik amuseer mij daar nog zo goed mee ...

De schoofzak 23 juli 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4885186)
Beste de Schoofzak,

Wilt U zo vriendelijk zijn en op bericht nr 23 antwoorden aub ?

Ik wil mijn nederig-Vlaams verontschuldigen, maar ik was enkele dagen uithuizig met een soort vakantiegevoel, op een plaats waar internet-toegang precair is (in Wallonië dus).

Ik zag in jouw bericht eerst eigenlijk geen vraag. Mis van mij natuurlijk.

Hier gaan we:

Jouw vraag:
Wat is dat nu voor gezeik?

Mijn antwoord:
hoogstaand gezeik.

Jouw probleemke:
het zal nooit genoeg zijn, je zal altijd op die man kakken.

Mijn antwoord:
Mis. Ik kak niet op de man. Ik kak op zijn troon, zijn functie en zijn raadgevers-gatlikkers.
Ik begrijp perfect dat de man zelf zijn goedbetaald postje voor hemzelf en de nakomelingen van zijn echtgenote niet vrijwillig opgeeft.
Allez, neem nu het pensioen van Fabbie: ongeveer
27.000 € ... per week.
Ik vind het wel aartsdom van de man om niet beter Vlaams te leren en zijn kinderen niet aan te sporen om dit ook te doen. Om zijn en hun jobke meer veilig te stellen. Dit toont maar aan: het is volledig overbodig op dat niveau om zich iets van die boeren uit Vlaanderen aan te trekken ...

respublica 23 juli 2010 13:47

Uiteindelijk maakt het allemaal niet veel uit, want er is toch geen kat die het 12 minuten lang uithoudt om naar de toespraak van de koning te luisteren.

<man kijkt naar TV>
<koninklijke toespraak wordt aangekondigd>
"Oewaaaaaarde laaandgeenooooooten,"
<man zapt weg>

Garry 23 juli 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4885045)
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts?:? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.

Hou jij eindelijk eens op met die onderdanen. Wij zijn helemaal geen onderdanen. Hij en heel zijn kudde, zijn onze onderdanen. Ze zijn er bij gratie van ons, het volk.
De dag dat het volk zegt dat hij, de onderdaan, moet opkrassen, kan hij zijn koffers pakken, uwe weledele Majesteit de Koning. Gesnapt

En als gij, samen met nog een hand vol andere, het zo nodig vindt dat die sprookjesfiguren verder vetgemest blijven, sta dan maar zelf in voor hun decadente levensstijltje.

Garry 23 juli 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4885131)
Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.:-(

Ja, sommige mensen durven dingen te zeggen die mensen zoals jij niet graag horen, maar ze zijn daarom niet minder waar. Trouwens, uw reactie liegt er niet om. Ze weerlegt geen woord van wat de man schreef.

Garry 23 juli 2010 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4885760)

Zeer juist!

Garry 23 juli 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4885159)
Geen gezever de taken die een koning op zich neemt kunnen even goed (misschien zelfs wel beter) en doet die het slecht dan zijn we er om de 6 jaar vanaf:-D

Geen gezever de taken die een koning op zich neemt kunnen even goed door Betty Owczarek (http://nl-nl.facebook.com/pages/Bett...21572234536178 )uitevoerd worden, (misschien zelfs wel beter) en doet die het slecht dan zijn we er om de 6 jaar vanaf.

Heb even verder ingevuld. Was het ongeveer dat wat je bedoelde? Dan heb je nog overschot van gelijk ook.

Glenneke 23 juli 2010 21:38

Niet echt, tenzij als die vrouw ook brains heeft en genoeg stemmen haalt, maar wat Albert doet doen Sarkozy, Obama (en deed Merkel) toch ook (dit zijn de bekentste, spijtig genoeg ook duurste maar kan volgens mij goedkoper), dus waarom da huis me mensen die allemaal betaald moeten worden nog houden.

Of was je het met mijn uitspraak eens wat dat was niet echt duidelijk.

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4886842)
Hou jij eindelijk eens op met die onderdanen. Wij zijn helemaal geen onderdanen. Hij en heel zijn kudde, zijn onze onderdanen. Ze zijn er bij gratie van ons, het volk.
De dag dat het volk zegt dat hij, de onderdaan, moet opkrassen, kan hij zijn koffers pakken, uwe weledele Majesteit de Koning. Gesnapt

En als gij, samen met nog een hand vol andere, het zo nodig vindt dat die sprookjesfiguren verder vetgemest blijven, sta dan maar zelf in voor hun decadente levensstijltje.

Wat een grote onzin, van het eerste tot het laatste woord.

Garry 23 juli 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4886872)
Niet echt, tenzij als die vrouw ook brains heeft en genoeg stemmen haalt, maar wat Albert doet doen Sarkozy, Obama (en deed Merkel) toch ook (dit zijn de bekentste, spijtig genoeg ook duurste maar kan volgens mij goedkoper), dus waarom da huis me mensen die allemaal betaald moeten worden nog houden.

Of was je het met mijn uitspraak eens wat dat was niet echt duidelijk.

Zeker. Eigenlijk doet Leterme dit want die moet toch ieder woord goedkeuren wat Bert bibber zegt. Maar zelfs een figuur zoals Betty is geschikt om een autobeurs in Brussel te openen of lintjes door te knippen. Met de breedste glimlach zou ze die taak schitterend kunnen vervullen en bovendien aan een veel lager tarief plus dat we ze dan maar per optreden moeten betalen.

daiwa 23 juli 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4886881)
Met de breedste glimlach zou ze die taak schitterend kunnen vervullen en bovendien aan een veel lager tarief plus dat we ze dan maar per optreden moeten betalen.

En haar familieleden hoeven we ook niet te onderhouden.

Garry 23 juli 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4886873)

Leer je geschiedenis man. Wat jij hier uitkraamt is inderdaad onzin van het eerste tot het laatste woord.

Glenneke 23 juli 2010 21:54

Citaat:

Waarom? leg uit. 'k ben nog ni zo oud dus misschien kan ik nog iets leren

Garry 23 juli 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4886884)
En haar familieleden hoeven we ook niet te onderhouden.

Haar dochtertje van tijd tot tijd misschien eens een ticketje voor Walibi, moet kunne, kwestie van erkentelijkheid.

Garry 23 juli 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4886888)
Waarom? leg uit. 'k ben nog ni zo oud dus misschien kan ik nog iets leren

Van die koninklijke gatlikker? t' Zou me verwonderen.

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4886886)
Leer je geschiedenis man. Wat jij hier uitkraamt is inderdaad onzin van het eerste tot het laatste woord.

De de vuilgebekte domme kolder die jij hier uitkraamt zou behoren tot de geschiedenis. Wat een GRAP!!!:rofl::rofl::rofl::splat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be