Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord Over Financieringswet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142807)

Xenophon 24 augustus 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4941102)
In mijn pokedex genoteerd.

Stop! Stop! Het begint pijn te doen aan mijn hart.

BWarrior 24 augustus 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4941155)
Het gaat erom dat de NVA erop vertrouwt dat walen zullen instemmen met herziening van de finwet via een aantal overeengekomen beginprincipes. Gewoon ongelooflijk dat NVA zo naïef kan zijn en terug overgaat tot de orde zonder garanties op realisatie hiervan.

Zie ook Carl Devos...

Ik vind dat niet zo ongelooflijk. De N-VA evolueert (net als de VU) naar een machtspartij.

Filip Van Laenen merkt (terecht) ook op:
http://www.brusselsjournal.com/node/4510
Citaat:

De Franstalige strategie van de omheining (perimeter) kan niet anders dan meesterlijk genoemd worden. Enerzijds moeten de Vlamingen vandaag, nog voor de échte onderhandelingen over de volgende staatshervorming van start zijn gegaan, al plechtig beloven dat ze geen nieuwe eisen meer zullen stellen buiten het lijstje dat de komende dagen opgesteld zal worden. De Franstaligen hoeven echter nergens te beloven dat in elk van de domeinen b�*nnen de omheining uiteindelijk aan de Vlaamse eisen voldaan zal worden.

Xenophon 24 augustus 2010 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4941164)
Ik vind dat niet zo ongelooflijk. De N-VA evolueert (net als de VU) naar een machtspartij.

Filip Van Laenen merkt (terecht) ook op:
http://www.brusselsjournal.com/node/4510

Citaat:

De Franstalige strategie van de omheining (perimeter) kan niet anders dan meesterlijk genoemd worden. Enerzijds moeten de Vlamingen vandaag, nog voor de échte onderhandelingen over de volgende staatshervorming van start zijn gegaan, al plechtig beloven dat ze geen nieuwe eisen meer zullen stellen buiten het lijstje dat de komende dagen opgesteld zal worden. De Franstaligen hoeven echter nergens te beloven dat in elk van de domeinen b�*nnen de omheining uiteindelijk aan de Vlaamse eisen voldaan zal worden.
Zo erg is dat niet, de N-VA belooft toch ook niet dat haar ledencongres het (eventuele) akkoord zal goedkeuren.

solidarnosc 24 augustus 2010 19:24

Pfff. De helft van de Vlaamse beweging zal altijd de andere helft van de Vlaamse beweging voor verrader uitschelden. Dat was gisteren zo, vandaag zo en zal het morgen ook zo zijn.

Xenophon 24 augustus 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941173)
Pfff. De helft van de Vlaamse beweging zal altijd de andere helft van de Vlaamse beweging voor verrader uitschelden. Dat was gisteren zo, vandaag zo en zal het morgen ook zo zijn.

Niettemin zal dat van weinig invloed zijn op het stemgedrag.

BWarrior 24 augustus 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941173)

Juist.

solidarnosc 24 augustus 2010 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4941155)
Het gaat erom dat de NVA erop vertrouwt dat walen zullen instemmen met herziening van de finwet via een aantal overeengekomen beginprincipes. Gewoon ongelooflijk dat NVA zo naïef kan zijn en terug overgaat tot de orde zonder garanties op realisatie hiervan.

Zie ook Carl Devos...

Devos probeert de laatste tijd op een goed blaadje te komen bij de NVA door heiliger te willen zijn dan de paus. Maar goed. Het is een echte sociaal-democraat. Meebuigen met de wind en ondertussen goed uw zakken vullen.

fredo2008 24 augustus 2010 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4941172)
Zo erg is dat niet, de N-VA belooft toch ook niet dat haar ledencongres het (eventuele) akkoord zal goedkeuren.

Als BDW, Bourgeois en Brepoels blijkbaar akkoord zijn met deze 'toezegging' van de walen op de finwet dan zullen zij hun leden wel in die zin kunnen overtuigen. De NVA leden volgen doorgaans blindelings hun BDW.

solidarnosc 24 augustus 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4941187)
Als BDW, Bourgeois en Brepoels blijkbaar akkoord zijn met deze 'toezegging' van de walen op de finwet dan zullen zij hun leden wel in die zin kunnen overtuigen. De NVA leden volgen doorgaans blindelings hun BDW.

Onzin. Dewever mag dan heilig verklaard zijn in Vlaanderen maar dat zal binnen de NVA niet pakken.

Xenophon 24 augustus 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4941187)

We zullen zien.

BWarrior 24 augustus 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941189)
Onzin. Dewever mag dan heilig verklaard zijn in Vlaanderen maar dat zal binnen de NVA niet pakken.

Bourgeois, Brepoels en co. vertegenwoordigen wel de harde lijn.

fredo2008 24 augustus 2010 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4941193)

Welja, we horen ze toch niet, of m.a.w. ze zullen in deze toch wel gepolst zijn en over de streep getrokken?

solidarnosc 24 augustus 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4941193)

Is er dan een andere lijn binnen de NVA? :lol: Bracke? :lol:

BWarrior 24 augustus 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4941196)
Welja, we horen ze toch niet, of m.a.w. ze zullen in deze toch wel gepolst zijn en over de streep getrokken?

Dat bedoel ik.

BWarrior 24 augustus 2010 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941198)
Is er dan een andere lijn binnen de NVA? :lol:

Is er een andere lijn binnen de andere partijen...?

fredo2008 24 augustus 2010 19:37

Op 13 juni heb ik tot het laatste moment getwijfeld tussen NVA en VB, en vandaag ben ik blij dat ik bij VB ben gebleven! Partijen met verschillende lijnen zijn niet aan mij besteed.

fox 24 augustus 2010 19:43

Behalve dat BW al met 0-200 achter staat maakt hij zich ook in dit topic op een magistrale wijze belachelijk.

NERGENS zie ik de Vlamingen plat op de buik gaan. Er wordt gesteld dat er een akkoord is om de financieringswet volledig te hertekenen. Iets waarvan de Franstaligen vorige week nog op hun achterste poten stonden. Verder zal er zowieso geen regeerakkoord komen vooraleer die volledig op papier staat en vooraleer die naar de zin van NVA is. De franstaligen zijn voor het eerst echt compleet plat op de buik gegaan.

solidarnosc 24 augustus 2010 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4941230)
Behalve dat BW al met 0-200 achter staat maakt hij zich ook in dit topic op een magistrale wijze belachelijk.

NERGENS zie ik de Vlamingen plat op de buik gaan. Er wordt gesteld dat er een akkoord is om de financieringswet volledig te hertekenen. Iets waarvan de Franstaligen vorige week nog op hun achterste poten stonden. Verder zal er zowieso geen regeerakkoord komen vooraleer die volledig op papier staat en vooraleer die naar de zin van NVA is. De franstaligen zijn voor het eerst echt compleet plat op de buik gegaan.

Het grappige/tragische is dat hoeveel de Franstaligen ook worden genaaid een groot deel van de Vlamingen er altijd van overtuigd zullen blijven dat dé Franstaligen gewonnen hebben. De Franstaligen zijn akkoord gegaan met het herschrijven van de wet en een pak meer fiscale autonomie en wat hoor je...verraaaad!!!

Karel Martel B 24 augustus 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941251)
Het grappige/tragische is dat hoeveel de Franstaligen ook worden genaaid een groot deel van de Vlamingen er altijd van overtuigd zullen blijven dat dé Franstaligen gewonnen hebben.

Jaja, 11.85 miljard transfers in plaats van 12 miljard transfers is franstaligen "naaien". :roll:

toccata 24 augustus 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941183)
Het is een echte sociaal-democraat. Meebuigen met de wind en ondertussen goed uw zakken vullen.

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be