![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me onlogisch, vermits je op die manier het rendement flink kan vergroten. OF ze hadden de know how niet, en probeerden ze op die manier mijn vraag te ontwijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Een alles behalve logische maatregel vind ik. |
Citaat:
heb iets gezien met een draaibaar systeem waarbij ze maar dehelft aan zonnepanelen nodig hebben derest met spiegels, een plat wiel met dehelft zonnepanelen dehelft spiegels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik weet dat het kan, ik heb het al eens gezien op tv gemaakt door een amateur ingenieur. Veel beter rendement natuurlijk. |
Citaat:
Heb dat ooit op NG gezien. Op youtube net dit gevonden : http://www.youtube.com/watch?v=ATnnMFO60y8 |
Citaat:
Daarom hebben we dus hun school betaald. Maar die armaturen staan blijkbaar niet op hun to-do lijstje. |
Citaat:
Overal waar men TOCH fossiele brandstoffen gebruikt om warmte bij lage temperatuur te krijgen, zou men EVEN GOED daar eerst electriciteit kunnen mee maken, en de restwarmte recupereren. Aan de andere kant moet men overwegen of men voor dezelfde toepassing geen warmtepomp had kunnen gebruiken, zodat de stroom uit een niet-fossiele bron had kunnen komen. WKK is GEEN manier om fossiel uit te faseren. Het is WEL een manier om fossiel zo nuttig mogelijk aan te wenden (maar dus te perenniseren). |
Citaat:
|
Citaat:
Als die panelen het uitzicht niet hinderen, wil dat zeggen dat het licht niet geabsorbeerd wordt en dus kan de energie er ook niet van opgenomen worden, he. |
Citaat:
|
Citaat:
- voor diffuus licht maakt het niet veel uit - het GROND oppervlak dat in schaduw wordt gesteld wordt wel groter zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan er mee van binnen naar buiten kijken, maar niet van buiten naar binnen. Hun nadeel is wel dat er ook geen zonlicht binnen komt. Je moet dus wel andere ramen steken om licht binnen te krijgen. |
Citaat:
Verplicht elke nieuwbouw om zonnepanelen te gebruiken als dakbedekking en je zit binnen het jaar aan meer dan 150km² enkel in Vlaanderen. Maar zonneënergie kan slechts overdag gebruikt worden en je hebt dus een andere bron nodig voor 's nachts en als de panelen vol sneeuw liggen. |
Citaat:
Niet proberen te begrijpen. Zo krijg je ook geen subsidies voor zonnepanelen wanneer je elektrisch verwarmd en een wamtepomp valt onder elektrische verwarming. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be