sjarel |
15 september 2010 11:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus
(Bericht 4982632)
Circa 20% van het NVA electoraat heeft voor BDW gestemd omdat zij echt geloofden dat BDW kon slagen waar Leterme in mislukt was, m.n. een werkbare, ondernemende federale regering op poten zetten.
Als BDW nu ook mislukt, op wie gaan die teleurgestelde kiezers dan stemmen denk je?
|
Leterme is wel geplooid voor het postje, BDW niet : toch wel een belangrijk verschil. Mensen weten dat de 3 traditionele partijen (SPa onderstreept dat nu al heel duidelijk) toegeven voor de postjes... Terugkeren naar hen zie ik ze dus alvast niet doen. Dat er een deel verschuift naar VB zou kunnen.
Niet vergeten dat als er een regering komt zonder NVA, de 3 traditionele partijen nodig zijn en je denkt toch niet dat de Franstaligen aan hen wel gaan "toegeven" wat ze aan de NVA niet doet? m.a.w. ofwel mislukt BDW niet ofwel plooien de traditionele partijen.
Al moet ik zeggen dat als er nu enkel nog de financieringswet bijkomt (die ALS die al hervormd wordt, terug op z'n Belgisch hervormd zal worden, m.a.w. halfslachtig en waarschijnlijk nog met een grendel links en rechts... enfin BDW mag mij verbazen en fiscale autonomie voor de regio's bewerkstelligen), de NVA de lat toch wel niet echt hoog gelegd heeft.
|