MORPHEUS |
21 september 2010 20:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal
(Bericht 4992637)
Ik denk niet dat het VB eerst gaat zijn met dat voorstel, maar NVA. Vorige keer druk op de ketel houden hielp niet veel, maar deze keer gaan ze toch zelf geen vertragingsmaneuvers doen zeker he? Eer de alarmbellen en dergelijke moeten gebruikt worden, zou Elio al een akkoord voor en en ander op zak moeten hebben, en Bart ook, zodat BHV gewoon kan gesplitst worden.
Als dat NIET gesplitst wordt, vervallen ALLE afspraken, en krijgt Bru geen geld en kunnen ze weer gaan onderhandelen wegens breuk in de nieuwe regering. Op naar verkiezingen ;)
|
Misschien een stomme bijdrage van mij.
Maar ……………..
Laat me beginnen met een citaat uit de boeken van Duin van F. Herbert.
“ Zoek niet alleen naar schijnbewegingen, maar naar schijnbewegingen achter schijnbewegingen”.
Het klinkt stom. Maar wat als ……
Wat als de 7 partijen niets liever zouden hebben dat LDD of VBL of nog het liefst Open VLD vanuit de oppositie BHV zouden agenderen?
Lijkt stom. Maar een perfecte uitweg.
Als Open VLD zou agenderen , dan is dit de partij die de gesprekken doet ontploffen. Net zoals in de lente dit jaar. Iedereen pakt de Open VLD aan .
Prachtig voor Di Rupo om MR Reynders uit te schakelen. Prachtig voor Sp-a om hun plaatsje te behouden in de Vlaamse regering.
Door het agenderen vanuit de oppositie wordt er gestemd door gewone meerderheid.
De NVA en CD&v kan toch niet anders dan meestemmen. Geen gezichtverlies voor die partijen. BHV is gesplitst zonder een prijs te betalen.
Grote “toneel gespeelde” ongenoegen bij Ecolo , CDH en PS. Men stap weg van de onderhandeling tafel. “Groot staatshoofd” Di Rupo bemiddeld in Walloniê en stelt het belang van België voorop. Na twee weken “show geven” voor de Waalse kiezer , is Wallonie toch bereid om verder de onderhandelen over een staatshervorming. Alle schuld wordt in de schoenen van de liberalen geschoven en Di Rupo is opnieuw nr uno om premier te worden.
BHV is gesplitst zonder gezicht verlies voor de Waals en Vlaamse partijen. En die 500 miljoen euro voor Brussel? Die zou zo na de splitsing komen en dus heeft Vlaanderen geen prijs betaald. Daar komen Cd&v en NVA goed weg.
Schijnbewegingen achter schijnbewegingen om de zwarte piet door te schuiven naar iemand van de oppositie. Geniaal !!!!! Prachtig !!!!!!!
|