Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   'High-level' werkgroep: een akkoord tegen volgende week? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143973)

Shadowke 28 september 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5005586)
Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit gewoon tijd rekken is.
De vraag is alleen waarom er nu tijd moet worden gewonnen?

zodat de Franstalige partijen met alles in orde zijn zodat Wallonië België kan verlaten.
de Franstaligen zijn aan de wieg van de Belgische revolutie, dus zullen ze ook zelf België opblazen.

Kawadude 28 september 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5005586)
De vraag is alleen waarom er nu tijd moet worden gewonnen?

Omdat de franstalige politici willen zien of op dinsdag 12 oktober, bij de opening van het parlementaire jaar, de NVA zal trachten BHV op de agenda te plaatsen en alzo een vertrouwensbreuk zal veroorzaken tussen de gemeenschappen van dit land...

den ambetantsten 28 september 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5005650)
Omdat de franstalige politici willen zien of op dinsdag 12 oktober, bij de opening van het parlementaire jaar, de NVA zal trachten BHV op de agenda te plaatsen en alzo een vertrouwensbreuk zal veroorzaken tussen de gemeenschappen van dit land...

Een breukske meer of minder gaat 't ook nie meer maken zeker?!
Trouwens, N-VA is helemaal niet nodig om dat op de agenda te plaatsen.
Om de gekende politicoloog W. Capiau te citeren: "Laat maar komen, Grietje."

Kawadude 28 september 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5005661)
Een breukske meer of minder gaat 't ook nie meer maken zeker?!
Trouwens, N-VA is helemaal niet nodig om dat op de agenda te plaatsen.
Om de gekende politicoloog W. Capiau te citeren: "Laat maar komen, Grietje."

De Franstaligen gaan er blijkbaar van uit dat enkel de NVA dit zou durven.

Heb daarnet de hilarische uitzending van 'Mise au Point' van afgelopen zondag gezien (http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...IMDF100-000-PR) en dat tartte alle verbeelding.

Een quasi volledige uitzending over BDW met als kers op de taart (vanaf minuut 54 ongeveer) een of andere kwistenbiebel (met enig aanzien blijkbaar in de franstalige wereld) die BDW's karakter/houding/psyche/intenties interpreteert door de lichaamstaal te bestuderen. Ik heb zelf de man even geobserveerd en kan zijn lichaamstaal omschrijven als uiterst theatraal, overdreven mymisch en hij heeft blijkbaar een oogprobleem: telkens hij naar de climax van een zin ging, sperde hij de ogen steeds verder open (ik miste enkel nog de betere tune uit horror- en/of thrillerfilms om het compleet te maken).

Conclusie van de arme man: 'Er valt echt niks af te lezen van het gezicht van die man'.

Waarmee ze hun vraagstelling verder kunnen zetten de komende weken: 'Wie is BDW? Wat drijft hem? Wat wil hij? Wil hij onderhandelen? Wil hij tot een akkoord komen?'

solidarnosc 28 september 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5005711)

Conclusie van de arme man: 'Er valt echt niks af te lezen van het gezicht van die man'.
'

Wat dacht ik typerend was voor nazi's, of niet? ;-)

Sunny 28 september 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5005711)
De Franstaligen gaan er blijkbaar van uit dat enkel de NVA dit zou durven.

Heb daarnet de hilarische uitzending van 'Mise au Point' van afgelopen zondag gezien (http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...IMDF100-000-PR) en dat tartte alle verbeelding.

Een quasi volledige uitzending over BDW met als kers op de taart (vanaf minuut 54 ongeveer) een of andere kwistenbiebel (met enig aanzien blijkbaar in de franstalige wereld) die BDW's karakter/houding/psyche/intenties interpreteert door de lichaamstaal te bestuderen. Ik heb zelf de man even geobserveerd en kan zijn lichaamstaal omschrijven als uiterst theatraal, overdreven mymisch en hij heeft blijkbaar een oogprobleem: telkens hij naar de climax van een zin ging, sperde hij de ogen steeds verder open (ik miste enkel nog de betere tune uit horror- en/of thrillerfilms om het compleet te maken).

Waarmee ze hun vraagstelling verder kunnen zetten de komende weken: 'Wie is BDW? Wat drijft hem? Wat wil hij? Wil hij onderhandelen? Wil hij tot een akkoord komen?'

Als konijnen naar een lichtbak, zo gebiologeerd zijn ze door BDW.
De angst zit diep.

Svennies 28 september 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5005737)
Wat dacht ik typerend was voor nazi's, of niet? ;-)

Hoppa, en gaan we weer gelijk een keer 1940-1945 overdoen mijn beste...

Gebrek aan argumenten zeker....

Nochtans is het begrip "pokerface" op de Wever momenteel perfect van toepassing...:lol::lol::lol:

telkens weer worden de rexistjes gereraisd.....:lol::lol::lol:

Kawadude 28 september 2010 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5005779)
Hoppa, en gaan we weer gelijk een keer 1940-1945 overdoen mijn beste...

Gebrek aan argumenten zeker....

Nochtans is het begrip "pokerface" op de Wever momenteel perfect van toepassing...:lol::lol::lol:

telkens weer worden de rexistjes gereraisd.....:lol::lol::lol:

En het Zwartepieten wil blijkbaar ook nog niet lukken, al doen ze meer dan aardig hun best ;-)

Kawadude 28 september 2010 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 5005769)
Als konijnen naar een lichtbak, zo gebiologeerd zijn ze door BDW.
De angst zit diep.

Dat die oelewapper van een psycholoog nog enig gehoor vond bij dit *hum* ernstig *hum* panel. Dit kan toch moeilijk au sérieux genomen worden, zelfs al zou hun angst irrationeel groot zijn.

Ook Béatrice Delvaux heeft het nog steeds niet begrepen en blijft -naar mijn inzien- onnodig provoceren.

Svennies 28 september 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5005801)
En het Zwartepieten wil blijkbaar ook nog niet lukken, al doen ze meer dan aardig hun best ;-)

Hehe,inderdaad,hoe hard ze ook hun best doen,ze krijgen hem steeds weer terug....

Ze zullen daar in brussel al wel ettelijke keren hebben moeten terugdenken aan 2007 toen ze de Vlaamse voorstellen hooghartig afwezen als zijnde onbespreekbaar volgens hun....

En anno 2010 zouden ze superblij zijn als de Vlamingen diezelfde voorstellen die zij destijds afwezen ,en die nu door hun opnieuw op tafel werden gelegd toch maar te willen aanvaarden zonder meer....

Blijkbaar hebben ze niet door dat de inzet inmiddels verhoogd is,en zij momenteel de vragende partij zijn voor het behoud van dit onland....

Tja "wie een put graaf voor een ander valt er uiteindelijk zélf in"....;-)

BWarrior 28 september 2010 23:05

Ach, het Waals Afwijzingsfront zal uiteindelijk niets toegeven en de status-quo bestendigen. Het wordt na bijna 110 dagen tijd dat de Vlamingen eindelijk hun plaats kennen.

Xenophon 28 september 2010 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5005826)
Ach, het Waals Afwijzingsfront zal uiteindelijk niets toegeven en de status-quo bestendigen. Het wordt na bijna 110 dagen tijd dat de Vlamingen eindelijk hun plaats kennen.

Precies!

Zo wil ik het horen.

Als ik het script mocht schrijven zou het zo lopen.

De Walen die nog wat arroganter worden.

BWarrior 28 september 2010 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5005828)
Precies!

Zo wil ik het horen.

Als ik het script mocht schrijven zou het zo lopen.

De Walen die nog wat arroganter worden.

Dat heeft niets met arrogantie te maken. Het is het grondwettelijk recht van elke taalgroep om een staatshervorming te blokkeren.

EddyBal 28 september 2010 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5005826)

WIJ kennen onze plaats: die van de leidende rijke bevolkingsmeerderheid. Tijd de de anderen hun natuurlijk plaatsje kennen... Bart is ze het aan het leren. "Koest Elio. Zit. Lig. Recht. Spreek." ;)

Svennies 28 september 2010 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5005835)
Dat heeft niets met arrogantie te maken. Het is het grondwettelijk recht van elke taalgroep om een staatshervorming te blokkeren.

Dan hebt u er ook niets op tegen dat wij het hele zooitje geblokkeerd houden zolang de francokes niet willen toegeven aan onze eisen....

Svennies 28 september 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5005840)
WIJ kennen onze plaats: die van de leidende rijke bevolkingsmeerderheid. Tijd de de anderen hun natuurlijk plaatsje kennen... Bart is ze het aan het leren. "Koest Elio. Zit. Lig. Recht. Spreek." ;)

Voila,eens zullen ze toch eens moeten leren....;-)

EddyBal 28 september 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5005835)

We zullen zien hoe lang ze dat nog gaan kunnen. Eens gaan ze doorhebben dat het hun geblokkeer was, dat de rampspoed van vandaag over hen heeft afgeroepen... Als ze Vlaanderen hadden gerust gelaten en niet hadden komen moeien, had de NVA nooit zo groot geworden. Te laat echter... de sneeuwbal is aan het rollen.

BWarrior 28 september 2010 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5005841)
Dan hebt u er ook niets op tegen dat wij het hele zooitje geblokkeerd houden zolang de francokes niet willen toegeven aan onze eisen....

Er is niets geblokkeerd, er is een regering, wiens bevoegdheden perfect kunnen uitgebreid worden, terwijl de nieuw-Vlamingen hun tijd verdoen in een praatbarak.

BWarrior 28 september 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5005840)

Een leidend meerderheid die zo sterk is dat ze zich wil afscheuren :lol:

Svennies 28 september 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5005846)
Er is niets geblokkeerd, er is een regering, wiens bevoegdheden perfect kunnen uitgebreid worden, terwijl de nieuw-Vlamingen hun tijd verdoen in een praatbarak.

Dat is er maar eentje van "lopende zaken" mijn beste....

Beperkte bevoegdheden dus.....

Voor de wallonnekes rest er maar de keuze tussen twee dingen ,of ze geven toe aan de Vlaamse eisen,of ze proberen het op hun eentje...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be