Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   de groen schieten NVA in de rug... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144418)

lollysticky 4 oktober 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5015177)
Dat is wel het toppunt. Nog niet zolang geleden haalde de N-VA geen 5% in de peilingen.:roll:

inderdaad... en kreeg de NVA dan evenveel zendtijd als Besientje? Durft u hier eerlijk op antwoorden?

Garry 4 oktober 2010 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5013728)
Groen! wijst ultimatum N-VA af

Groen!-voorzitter Wouter Van Besien stelt zich vragen bij de houding van N-VA. De partij van Bart De Wever stelde zondag een ultimatum aan de Franstaligen en dat is volgens Van Besien geen goede zet. Nog volgens Van Besien zijn de onderhandelingen vervallen tot een "soap" die de mensen niet meer boeit.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-N-VA-af.dhtml

bij deze is het vlaamse front gebroken en hebben de walen weer wat ze nodig hebben, een gespleten front om mee te onderhandelen... goed bezig

wouter is natuurlijk machtsgeil aan het worden, en zoekt alle trukenom de dingen te versnellen. Volgens mij heeft hij de onderhandelingen nu gekelderd.

Groen, dat is toch de denkbeeldige kleur voor vergif, weet je dat nu nog niet?

Cyrano 4 oktober 2010 21:37

Op 12 October komt BHV weer boven water in het federale parlement. De oude splitsing wordt opnieuw ingediend. Krijgen we dezelfde uitslag van de stemming: Vlamingen stemmen voor, Franstaligen lopen weg en één groene is niet solidair.

Welke groene kabouter wil de weg van Tine volgen ? Wouterke ?

Jazeker 4 oktober 2010 22:01

Citaat:

Groen!-voorzitter Wouter Van Besien stelt zich vragen bij de houding van N-VA. De partij van Bart De Wever stelde zondag een ultimatum aan de Franstaligen en dat is volgens Van Besien geen goede zet. Nog volgens Van Besien zijn de onderhandelingen vervallen tot een "soap" die de mensen niet meer boeit.

bij deze is het vlaamse front gebroken en hebben de walen weer wat ze nodig hebben, een gespleten front om mee te onderhandelen... goed bezig

wouter is natuurlijk machtsgeil aan het worden, en zoekt alle trukenom de dingen te versnellen. Volgens mij heeft hij de onderhandelingen nu gekelderd.

Groen! heeft een flinke kans gemist door Bart Staes niet te verkiezen als voorzitter. Nu praten ze enkel nog tegen zichzelf. Bij de SP.a is het meest zeurende mens ter wereld door JVDL aan de macht gebracht (na dat hij eigenlijk Freya on top wou brengen maar de camera's toonden hoe ze een briefje doorstuurde dat ze dat niet kon en wou) en dat leverde ook niet veel op (behalve dan voor JVDL die het te druk had met zijn windmolenparken en het betalen voor het weggeven van de pakjesdienst van de post aan i3 met een flinke opleg). Het lijkt wel of de linkse villabewoners aan politieke zelfmoordneigingen denken. Geef me dan nog maar V-SB of PVDA eerder dan die twee nitwit partijen.

Ik was laatst in een postlokaal. Even in de rij wachten natuurlijk (tja... ze kunnen geen honderd loketten hebben) en achter me stond een werkloos iemand die een verloren portefeuille per postpakje naar de eigenaar wou terug sturen. Stom van hem want dat kost hem veel geld en zou uiteraard aangetekend moeten gebeuren. Hij kon het even goed gewoon binnen brengen bij de flikken (500 meter verder hoofdkantoor). Zijn uitleg was "Als het mij gebeurt, hoop ik dat ze het ook voor mij zullen doen".

Wie is dan een mens en wie een ongenadeloze haai?

Jazeker 4 oktober 2010 22:03

Citaat:

Dat is wel het toppunt. Nog niet zolang geleden haalde de N-VA geen 5% in de peilingen.:roll:

Groen! is nooit amper boven de 7% geraakt. De N-VA heeft op 6-7 jaar record hoogten gescoord. Nog vragen, doctor?

Miguelito 4 oktober 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5015511)
Groen! is nooit amper boven de 7% geraakt. De N-VA heeft op 6-7 jaar record hoogten gescoord. Nog vragen, doctor?

ik heb er altijd over nagedacht hoeveel groen zou behalen met Bart Staes aan het roer ... . ik zou er zelf op kunnen stemmen.

filosoof 4 oktober 2010 23:30

de groen schieten NVA in de rug...

Citaat:

de groen schieten NVA in de rug...

Stond Groen! ooit achter de NV-A?
Hoe kan je nu iemand in de rug schieten indien je er niet achter staat?

EddyBal 4 oktober 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5015616)
Hoe kan je nu iemand in de rug schieten indien je er niet achter staat?

Ze staan nogal veel achter in de verkiezingen ;) Maar geen nood, ze hebben alleen proppeschieters. Niets wat die afschieten kan schade berokkenen aan NVA

Garry 4 oktober 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5015622)
Ze staan nogal veel achter in de verkiezingen ;) Maar geen nood, ze hebben alleen proppeschieters. Niets wat die afschieten kan schade berokkenen aan NVA

In Vlaanderen komen die niet snel meer uit de startblokken. Die hebben teveel in de boeren hun rapen gescheten.

fox 5 oktober 2010 08:42

Citaat:

N-VA kreeg werd toen ook amper gehoord, laat staan dat ze betrokken werden bij onderhandelingen.

Ondertussen is er trouwens wel heel wat veranderd, vind je niet? Is het dan ook geen tijd dat er stilaan een belletje gaat rinkelen bij u en bij uitbreiding de voltallige Brusselse bourgeoisie en het Waalse profitariaat?

Boduo 5 oktober 2010 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5015870)
N-VA kreeg werd toen ook amper gehoord, laat staan dat ze betrokken werden bij onderhandelingen.

Ondertussen is er trouwens wel heel wat veranderd, vind je niet? Is het dan ook geen tijd dat er stilaan een belletje gaat rinkelen bij u en bij uitbreiding de voltallige Brusselse bourgeoisie en het Waalse profitariaat?

Bourgeois zijn meestal doof op één oor.
Profiteurs luisteren alleen naar wie voor hun profijt zorgt...

:evil: :x :evil:

Garry 5 oktober 2010 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5015616)

Maar nee. Die staan zelfs niet achter zichzelf. Dat was toch de partij die aanvankelijk slechts een beperkte mandaat pretendeerde. Om de x aantal jaar doorschuiven naar een ander persoon. Tot Mike Vogelezaad aan de kop kwam en toen was het helemaal anders.

Wie dat achter die partij zijn heil zoekt is een achterlijke. Nu gaan ze weer de opwarming van de aarde tegenhouden. Dat de aarde in haar ongeveer 4.320.000.000 jaar bestaan al ontelbare keren een opwarming en afkoeling gekend heeft, daar staan ze niet bij stil. Als we binnen kort terug naar een ijstijdperk gaan kunnen ze fier op hun borst slaan dat zij het hebben klaar gespeeld om de opwarming terug te keren. En wie zot genoeg is trapt met beide voeten in die onzin.

Anna List 5 oktober 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5015197)
inderdaad... en kreeg de NVA dan evenveel zendtijd als Besientje? Durft u hier eerlijk op antwoorden?

ga je nu de N-VA of de journalisten de 'onkunde' van Besien verwijten ?

fonne 5 oktober 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5014843)
De man is afgezeikt en voor alles en nog wat uitgescholden in nationalistische kringen dat het geen naam had. De man is jarenlang de opperpriester geweest van de Linkse Kerk van de rode Belgicistische staatszender.

Als dat waar is, waarom is die man dan in feite overgestapt?

fonne 5 oktober 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5014995)
Wat denk je dat ze al 100 dagen aan het doen zijn?

Zich langzaam maar zeker laten meesleuren in de franstalige verrottingsstrategie. Gelukkig hebben ze het op tijd doorgekregen dat nog langer doorgaan alleen maar tot een nog slechter akkoord zou leiden waar de N-VA hooguit 0.01% van zijn eigen programma in zou kunnen terugvinden.

toccata 5 oktober 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5016795)
Als dat waar is, waarom is die man dan in feite overgestapt?

stating the obvious: plat opportunisme

ot: ik vind het eigenlijk wel jammer dat Groen! (en ecolo) zich hierop profileren, veel logischer zou geweest zijn dat ze de nood aan een fatsoenlijk klimaatakkoord benadrukken:?

djimi 5 oktober 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5016848)

ot: ik vind het eigenlijk wel jammer dat Groen! (en ecolo) zich hierop profileren, veel logischer zou geweest zijn dat ze de nood aan een fatsoenlijk klimaatakkoord benadrukken:?

Is dat die "kern van de zaak" waarover Van Besien het had, en de journalist van dat media-ding 'vergat' verdere vragen te stellen?

fonne 5 oktober 2010 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5016848)

Ik ben benieuwd of Groen! bereid zal zijn de onzin van de kernuitstap in te zien en bereid zal zijn om hierrond een "compromis" te sluiten.

toccata 5 oktober 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5016885)
Ik ben benieuwd of Groen! bereid zal zijn de onzin van de kernuitstap in te zien en bereid zal zijn om hierrond een "compromis" te sluiten.

laten we hopen van niet

fonne 5 oktober 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5016919)
laten we hopen van niet

Groen! is dus een partij die niet bereid is tot compromissen sluiten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be