![]() |
Citaat:
EDIT: ik zie trouwens dat je mijn goede raad i.v.m. originaliteit in de wind slaat. Als je dan toch per se iemand wil napraten, doe het dan tenminste juist: het is raaskalt, niet raaskalkt. Zonder dank! |
Citaat:
Hier gaat het over politiek gedachtengoed. Groot verschil dacht ik. :roll: |
Citaat:
Hoe kan de hoofddoek nou in godsnaam een symbool voor onderdrukking zijn als de moslima er vrijwillig voor kies om als moslima door het leven te gaan, een moslima die uit vrije wil de kledingsvoorschriften in acht neemt.. Staan die regeltjes haar niet aan dan is ze vrij om te doen wat ze niet laten kan.. Een moslima die oprecht gelovig is en de intentie heeft om haar best te doen zich te houden aan de kledingsvoorschriften beziet de hidjaab als een vrijheid en verre van als een onderdrukking. Maar dat zul jij nooit begrijpen want wat een ander vindt en denkt kan u gestolen worden. Waarom praat jij eigenlijk over zaken waar jij totaal geen kennis over hebt? Heb jij eigenlijk wel eens de moeite gedaan om een moslima te benaderen en te vragen waarom ze er voor kiest de hidjaab te dragen? Natuurlijk, heb je dat niet gedaan, nochtans ge zou ze misschien wat beter kunnen (leren) begrijpen. Maar Cdude, het laatste dat gij zou doen is openstaan naar een ander individu toe, wat uw medemens doet kan u werkelijk gestolen worden maar geloof mij, mensen als u komen zichzelf wel op een dag tegen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat je het als "vrijheid" bestempelt bevestigt opnieuw hoe religie het denkpatroon der gelovigen aantast. Je ziet het in elke religie , elke sekte hoor. Textbook pathology. |
Citaat:
Ik stel vast, dat is wat anders dan geindoctrineerd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
p.s. Maar daarover is er al een draad o.a. bij Godsdienst. Wilders wordt niet berecht i.v.m. met een verbod op het dragen van hoofddoeken. Het gaat om groepsbelediging en haatzaaien, de vrijheid van ideologie en meningsuiting. Citaat:
|
Kunnen we on topic blijven aub? Dit draait om de vrijheid van meningsuiting dat terecht staat omwille van een klacht van intolerante groeperingen uit regios waar die vrijheid niet bestaat.
|
Als Wilders dan toch zo'n voorstander is van de vrijheid van meningsuiting, is het voor hem toch niet moeilijk om het Amerikaans systeem in te voeren?
Of gedoogt hij de Nederlandse regering niet meer? |
Citaat:
(achtergrondinfo: het gaat om ex-Minister Christine Boutin in Frankrijk, gekend als "uiterst conservatief katholiek", en "anti-metal" activiste... :?) |
Citaat:
|
Citaat:
Als die aanpassing vanuit een principieel standpunt vertrekt rond vrijheid van meningsuiting, zie ik niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
En als de rechter partijdig is of blijkt, wordt hij gewraakt, zoals in alle rechtsstaten. Eenvoudig toch? |
Citaat:
Trouwens, ik wil ze hem wel eens zien veroordelen. Zielig links beseft precies niet wat voor een boost zoiets zou geven aan rechts. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be