Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Heeft u spijt van uw stem voor N-VA ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144442)

poekieJ 4 oktober 2010 19:52

Opmerkelijk dat er op deredactie.be 70% voor is, en bij demorgen 60% TEGEN.:?

hurricane 4 oktober 2010 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5015084)
Ik heb mij de voorbije 113 dagen op de vlakte gehouden inzake de regeringsvorming. Bart de Wever kreeg van mij alle krediet, ofschoon ik niet op zijn partij heb gestemd. Dat krediet heeft hij vandaag in één keer verspeeld en daarmee heeft hij in elk geval een potentiële kiezer verloren - en niet de minste.

M.a.w. : hij verliest niets ;-)

Renesse 4 oktober 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5014948)
Klare en heldere vraag.

Ja klojo zeg!

OK, het is mijn eigen fout, ik heb niet goed gelezen, maar ik antwoordde op: Heeft u spijt van uw stem voor N-VA en u stelt in de poll de OMGEKEERDE vraag, zou u nog op N-VA stemmen.

Zulke verwarring maakt de resultaten dus compleet onbetrouwbaar.

hurricane 4 oktober 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5015097)
Opmerkelijk dat er op deredactie.be 70% voor is, en bij demorgen 60% TEGEN.:?

Mja, de morgen. De krant van eergisteren 8-)

4x10E6 4 oktober 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015065)
Ik wil een werkend bestuur, of dat Belgisch is of Vlaams maakt me weinig uit, liefst met de Walen (ik gun die mensen namelijk ook een goed bestuur), maar zonder als het moet

Zonder de Walen België besturen lijkt mij geen erg haalbare kaart.

BWarrior 4 oktober 2010 19:55

De N-VA is nolens volens de behoeder van de status-quo:-P

Max van Dietschland 4 oktober 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5014948)
Klare en heldere vraag. Eens benieuwd hoeveel aanhangers N-VA nog telt na dit nieuwe dieptepunt in de regeringsonderhandelingen.

Het is duidelijk dat Bart De Wever niet wil, en misschien kan hij het zelfs niet. Ik hoor zeer veel mensen zeggen dat het met CD&V toch heel anders zou geweest zijn, dat er na 4 maanden onderhandelingen nog steeds geen resultaten op tafel liggen, en dit terwijl het land een economische crisis doormaakt.

Ook de affaire met Kim Geybels geeft een wrange nasmaak bij vele kiezers.

Bart De Wever gedraagt zich als een nukkig kind dat huilt omdat het zijn zin niet krijgt. En telkens je er hem op aanspreekt, verschuilt hij zich achter zijn kiezers. Daarom deze enquête. Bent u nog steeds tevreden over uw N-VA stem ? Heeft u ook niet het gevoel dat N-VA u bedrogen heeft en met UW stem dit land probeert te gijzelen ??

Hoog tijd dat de Christendemocraten hun verantwoordelijkheid opnemen. Desnoods moet dat maar met een minderheid langs Vlaamse kant: N-VA heeft méér dan kansen genoeg gehad en een akkoord was heel dichtbij.

BWarrior, Azert, Henri en System hebben er een vriendje of vriendinnetje bij.

Amon_Re 4 oktober 2010 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015096)
Ik wil een bestuur dat bestuurt in het belang van de bevolking.

De andere partijen hebben reeds bewezen dit niet te doen, NVA is de enige nog overblijvende partij.

Citaat:

De N-VA zie ik dat niet doen.
We zullen zien...

BWarrior 4 oktober 2010 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5015106)
BWarrior, Azert, Henri en System hebben er een vriendje of vriendinnetje bij.

Leuk :-D

4x10E6 4 oktober 2010 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5015101)
Ja klojo zeg!

OK, het is mijn eigen fout, ik heb niet goed gelezen, maar ik antwoordde op: Heeft u spijt van uw stem voor N-VA en u stelt in de poll de OMGEKEERDE vraag, zou u nog op N-VA stemmen.

Zulke verwarring maakt de resultaten dus compleet onbetrouwbaar.

Bon, Statistisch is nu aangetoond dat 6 op 11 NV-A stemmers er de pet naar slaan. Verbijsterend.

Randa 4 oktober 2010 19:57

ik denk dat de meeste vlamingen achter De Wever staan, eindelijk eens iemand die stand houd tegen de franstaligen, na al het aanmodderen van Leterme, die ons met huid en haar zou verkocht hebben om toch maar in de 16 te kunnen zitten
ik denk dat ze stilaan wel weten dat het niet gaat pakken, zo gezegd van alles toegeven, maar als de modaliteiten moeten goed gekeurd worden. omaar dat hadden ze zo niet bedoelt,
zo ook met de personenbelasting een aalmoesje en daar zou de Wever ndan genoegen
moeten meenemen, ernstig blijven, wallinganten

Amon_Re 4 oktober 2010 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5015104)
Zonder de Walen België besturen lijkt mij geen erg haalbare kaart.

Wie zegt dat het zonder de walen moet? Ze kunnen meewerken aan de toekomst ipv zicht te verbijten aan't verleden

hurricane 4 oktober 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5015110)
Bon, Statistisch is nu aangetoond dat 6 op 11 NV-A stemmers er de pet naar slaan. Verbijsterend.

Nope, statistisch gezien is het voor sommigen moeilijk een duidelijke poll te starten.
Link van je, om de fout te willen verdoezelen ;-)

4x10E6 4 oktober 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015113)
Wie zegt dat het zonder de walen moet? Ze kunnen meewerken aan de toekomst ipv zicht te verbijten aan't verleden

Jij,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015065)
Ik wil een werkend bestuur, of dat Belgisch is of Vlaams maakt me weinig uit, liefst met de Walen (ik gun die mensen namelijk ook een goed bestuur), maar zonder als het moet

Lameraaie, je stemde nee maar bedoelde ja?

suqar_7loe 4 oktober 2010 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015082)
Verklaar je nader, hoe/waarom ben je als moslima verplicht groen te stemmen? Desnoods via pm dat we dat hier niet teveel off topic trekken ;)

Oké, zal je pmen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5015091)
Zelfs zonder de juiste partijkaart zit je in mijn vriendenkring.
Zo zie je maar weer eh ;-)

Ik had eerder verwacht van u dat je vlaamsblok zou stemmen. Heb me dus duidelijk vergist. Die partijkaart vind ik ook niet belangrijk hoor. Ik heb toch wat vrienden die NV-A stemmen en ik kwam een aantal jaren geleden heel goed overeen met een vlaamsblokker (blood and honourlid), ik mis die tijden man..

Amon_Re 4 oktober 2010 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5015117)
Lameraaie, je stemde nee maar bedoelde ja?

Begrijpend lezen is moeilijk eh, zonder walen == zonder Wallonië == Vlaamse staat.

4x10E6 4 oktober 2010 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5015116)
Nope, statistisch gezien is het voor sommigen moeilijk een duidelijke poll te starten.
Link van je, om de fout te willen verdoezelen ;-)

Re-nope. Op zijn Barts: caveat emptor

suqar_7loe 4 oktober 2010 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015121)
Begrijpend lezen is moeilijk eh, zonder walen == zonder Wallonië == Vlaamse staat.

Seg maar even ontopic, waarom vind jij dat het op deze manier niet verder kan, maw waarom voelt gij u genoodzaakt NV-A te stemmen?

Boduo 4 oktober 2010 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015096)
Ik wil een bestuur dat bestuurt in het belang van de bevolking.
De N-VA zie ik dat niet doen.

Jij wilt een bestuur dat zorgt voor het Vlaams belang...

;-)

Boduo 4 oktober 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 5015111)
ik denk dat de meeste vlamingen achter De Wever staan, eindelijk eens iemand die stand houd tegen de franstaligen, na al het aanmodderen van Leterme, die ons met huid en haar zou verkocht hebben om toch maar in de 16 te kunnen zitten
ik denk dat ze stilaan wel weten dat het niet gaat pakken, zo gezegd van alles toegeven, maar als de modaliteiten moeten goed gekeurd worden. omaar dat hadden ze zo niet bedoelt,
zo ook met de personenbelasting een aalmoesje en daar zou de Wever ndan genoegen
moeten meenemen, ernstig blijven, wallinganten

100% akkoord !
Alleen moet Bart die slechte gewoonte afleren om voor de camera's frans te wauwelen !

:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be