![]() |
Citaat:
Als we het heel scherp willen stellen, zijn Geert en Frieda uit de VU gezet toen ze, samen met mij en anderen, meestapten in de betoging tegen het Lambermontakkoord. De groep rond Anciaux had Frieda en Geert gedreigd met hen uit de partij te zetten als ze durfden mee opstappen. |
Al wie nu nog geen partijkaart van de NVA heeft kan er, als die in het reine wil zijn met zichzelf, best zo snel mogelijk één (of twee;-)) aankopen. Durft en doorzettingsvermogen moet beloond wonen, en bij een partij die dat veroorzaakt wil ik zeker bijhoren!:vlaander:
|
Citaat:
|
Een partijlidkaart is voor hersenloze idioten of (vroegrijpe) opportunisten. Wie zichzelf serieus neemt maakt zich geen lid van deze overbodige feitelijke verenigingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan gaan ze zich desondanks wel belangrijk voelen. Allemaal in de hand gewerkt door de politieke partijen enerzijds, en anderzijds de media en de massa die zo stom zijn het ego van de politici extra te strelen. En net in die politieke partijen zitten die politici verzameld, samen met naïevelingen die werkelijk geloven in hun goede bedoelingen. Neen bedankt, dan is het beter om geen deel uit te maken van die opportunistische groepjes. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je er een slechter/cynischer mens van wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Moest ik zo weinig politiek doorzicht hebben ..... |
Tja, partijtrollen willen het natuurlijk niet inzien. Maar het is wel een feit dat het huidige politieke systeem veel ruimte laat voor profitariaat. Eens verkozen kunnen de parlementairen wegens ondermaatste prestaties zelfs niet afgezet worden. Sterker nog, ze kunnen voor een nieuw mandaat verkozen raken. Het enige wat telt is niet bekwaamheid maar trouw aan bepaalde hoge politici in hun partij zodat ze terug hoog op een verkiezingslijst kunnen staan. En die partijtrouw vereist dus ook de partij volgen in al haar beslissingen in het parlement. Je hoeft dus geen mening meer te hebben in het parlement, laat staan verstand. Gewoon aanwezig zijn en stemmen, daar komt het op neer. Het strafste is dat ze er dan nog voor betaald worden ook. En dat terwijl een aantal mensen in de maatschappij met moeite het hoofd boven water kunnen houden. Het wordt tijd dat ze deze particratie - de dictatuur van de politieke partijen- eens degelijk hervormen.
|
Citaat:
De vraag waar ik nu mee zit evenwel : de Walen hadden eens moeten akkoord zijn met BDW's voorstellen en op basis daarvan een regering vormen... Ging men dan als Vlaams-nationalist eigenlijk tevreden zijn met wat de nieuwe regering zou bereiken ? Want dat is toch eigenlijk niet zo spectaculair ? De Walen zijn zo onozel geweest om BDW nu het martelaarschap te geven en daar scoort hij natuurlijk goed mee in Vlaanderen, zoals destijds met het VB ook het geval was. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie het probleem dus niet. |
Citaat:
Dus denk ik dat over enkele maanden de ontnuchtering zou volgen en men de nieuwe regeerakkoorden eigenlijk te weinig voor Vlaanderen zou vinden. |
Citaat:
|
Vanaf welke leeftijd kan je lid worden van een partij, heb het dan vooral over cd&v NVA of ben nog ni zeker, heb me laten vertellen 16 maar klopt dit wel of moet dat 18 jaar zijn
|
Citaat:
Een lidkaart hebben wil per definitie al niet zeggen dat je fan bent van de voorzitter..... Lijkt me eerder een stelling voorgedragen door de "klassieke" partijen, die ondanks verlies van leden, nog altijd meer leden hebben dan "nieuwe" partijen zoals Agalev/Groen, Ecolo, VU/N-VA, VB/VB, LDD ..... Maar men wil hier met die stelling even "lid maken van de N-VA" even vlug laten noteren dat de N-VA "weinig" leden heeft , dus niet "representabel " is........zucht |
Van geen enkele partij ooit een lidkaart gehad...maar de afgelopen week enorm zin om een lidkaart van het VB te kopen...
|
Citaat:
1. U heeft nooit een lidkaart (we spreken hier wel over politieke partijen ;-) gehad 2. U denkt er eentje aan te schaffen van het VB. je reageert op mijn post ? en je hebt de voorgaande post waarop ik reageerde gelezen ? gr |
[quote]
Citaat:
Citaat:
ook dat kan u duidelijk opmaken uit mijn posting. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be