Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   de wever krijgt opdracht van iets (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144655)

Jazeker 8 oktober 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 5022604)
Hopeloos .

Wie wilt de MR erbij ?? Dan zitten we met het FDF...Didier is een blaaskaak .BDW gaat praten met de 6 partijen voor ze dichter bij mekaar te krijgen...Er zal geen liberale partij aan te pas komen..

Er wordt niks geagendeerd . Veel te gevaarlijk tijdens lopende onderhandelingen...en niemand wilt zich daar aan wagen .

Didier is een criminele blaaskaak, maar zijn Brusselse paradepaardje staat intussen in de hoek.

Kawadude 8 oktober 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5022727)
1. Clarificateur. 't zou kunnen betekenen dat al de partijvoorzitters in't water geworpen worden, en degenen die zinken en verdrinken zijn out, terwijl zij die drijven mogen blijven.

Dewever heeft de laatste tijd gehamerd op duidelijkheid. Willen de Franstaligen "responsabiliteit" en regionale inning van belastingen, ja of nee? De koning zelve zalft hem nu en geeft hem de steun om deze duidelijkheid uit de onwillige partijen te persen. 2. Fair van den Albeir.

Als N-VA zich zou onthouden van een stemming om de B-HV splitsing onverwijld uit te voeren, tja.... de zoveelste ontgoocheling. Ik hoop dat het niet zover komt.

1. Of omgekeerd, maar dan hebben we er niks aan hé (aan die methode welteverstaan, niet de politici die blijven drijven) ;-)

2. 't Werd ne keer tijd, neen? Boudewijn had het zo moeilijk met het uitspreken van België is een federale staat dat ie enkele dagen later het loodje gelegd heeft.

Albert kennende zal hij het nog iets langer willen volhouden, al dan niet als staatshoofd...

Jazeker 8 oktober 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5022611)
Bart De Wever is dus gepromoveerd tot koninklijk clair-voyant.

Ja... net daarom dat ze hem harder demoniseren dan wijlen Fortuyn.

Xenophon 8 oktober 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5022765)
1. Of omgekeerd, maar dan hebben we er niks aan hé (aan die methode welteverstaan, niet de politici die blijven drijven) ;-)

2. 't Werd ne keer tijd, neen? Boudewijn had het zo moeilijk met het uitspreken van België is een federale staat dat ie enkele dagen later het loodje gelegd heeft.

Albert kennende zal hij het nog iets langer willen volhouden, al dan niet als staatshoofd...

Ja, zestig jaar lang alcohol zuipen zal wel enige conservering met zich meebrengen.

Jazeker 8 oktober 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5022615)
yep, van de lanotte is ongeschikt bevonden
het meerendeel van de activa van het land zijn tenslotte al de deur uit

Je wil toch niet beweren dat Laeken niet verkocht kan worden? 8O

Kawadude 8 oktober 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5022742)
Begrijp eigenlijk niet waarom er nog iets te verduidelijken valt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...26&postcount=1

Hebben de Franstaligen nu echt 10 dagen nodig om te antwoorden op de vraag: "willen jullie de personenbelasting naar de deelstaten overhevelen?".

I Know, maar misschien hebben ze nog even tijd nodig om dat aan hun kiezers uitgelegd te krijgen.

Hoewel, als ik de lezersreacties lees op Le Swar en La Libre heb ik er toch mijn bedenkingen bij...

Jazeker 8 oktober 2010 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5022633)
Dromen dromen dromen ...
sommigen hier dromen dat ze het zelf niet eens beseffen.

De verduidelijkingsopdracht beperkt zich (zie naar de teksten) tot de 7 partijen.
De roi heeft moeten kiezen tussen luisteren naar de PS (VandemijnKlote aanduiden) of luisteren naar de nva (het Weverke en zijn liberale piste).
Het compromis is duidelijk.

Wat nu klaar zal moeten worden, is of de frankofwieten het begrepen hebben: het Weverke moet zijn goesting krijgen, of ze mogen het flikken zonder het Weverke.

Dromen dromen dromen: over het 'einde' van B.
Kleine Van Rompui, met of zonder truitje, orakelt dat B. klinisch dood is. De zeveraar. (hij heeft wel gelijk, daar niet van, maar hij handelt niet naar zijn woorden).

Dromen, dromen, dromen: kom met de voeten op de grond: het Weverke houdt zich aan zijn kiesprogramma, en dat voorziet inderdaad in een eerste tijd aan een ontwikkeling intra B.
En dat moet niet in tegenstrijd staan met het feit dat hij zijn been wel degelijk stijf zal houden.

Hou nu toch eens op met Di Pupo, Vandemijnklote, e.d. Je maakt jezelf belachelijk met zulke bijnaampjes. Het hoort niet als je serieus wil worden genomen.

Jazeker 8 oktober 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5022638)
Voor zover mijn geheugen reikt, hebben een zekere Yves Leterme en Didier Reynders iets vandoen niet alleen met de verkoop aan bradeerprijs van de Belgische banken, maar ook de verkoop van de Belgische ambassade in Tokio en andere - zonder twijfel al even weldoordachte - one-shot operaties.

Of 30 miljoen euro opleggen als i3 de pakketjesdienst van de post wou overnemen? Oh wacht... i3 was even later investor in het windmolenpark van VDL in Oostende en oh wacht... wie was er meteen de grote meneer in de raad van bestuur ervan?

Boh... niet dat dat allemaal iets uitmaakt. Een Italiaans bedrijf wou de boel KOPEN voor minstens 600 mio euro maar werd uitgesloten wegens persoonlijke verdienste voor VDL.

En na gaai.

Kawadude 8 oktober 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 5022754)
Op een moment zal het zeker stoppen... maar wat dan? Verkiezingen? Allemaal goed en wel. Zoals het er nu naar uit ziet worden zowel PS als NVA sterker en komen ze allebei dichter bij hun respectievelijk plafond. En zullen ze dus samen de dans moeten leiden met even tegengestelde meningen voor onveranderlijke problemen... en dan? Nog eens bakkeleien tot wederom punten gevonden worden waarop het spaak zal lopen. En dat kan goed zijn dat het spaak loopt als er al een regering is... Weer verkiezingen dan? We blijven bezig.

Ik beweer ook niet (langer) te weten hoe het verder zal (moeten) gaan.

Vandaar mijn eerdere filosofische bedenking (copyright to B. Marley): Time will tell.

http://www.youtube.com/watch?v=wMfPRwp9fsc

Peace & Love, Brother & Sisters

Jazeker 8 oktober 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5022770)
Ja, zestig jaar lang alcohol zuipen zal wel enige conservering met zich meebrengen.

Daar drink ik er ene op! ;-)

Kawadude 8 oktober 2010 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5022770)

Ik hoop het (maar dan misschien eerder voor mezelf) ;-)

Jazeker 8 oktober 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5022809)
Daar drink ik er ene op! ;-)

Al zou spontane mummificatie misschien beter zijn...

Karel Martel B 8 oktober 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5022771)
Je wil toch niet beweren dat Laeken niet verkocht kan worden? 8O

Kan daar geen pretpark van gemaakt worden?

EddyBal 8 oktober 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5022823)

Aangezien we er met zijn allen zo mee lachen... IS dat dan al geen pretpark? :lol:

Xenophon 8 oktober 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5022823)

Ja, het grote "shoot the royals" pretpark.

Miguelito 9 oktober 2010 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5022590)
En dinsdag agenderen we de splitsing van BHV.

't zal een plezante week worden.

:-D:-D:-D:-D

born2bewild 9 oktober 2010 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5022638)
Voor zover mijn geheugen reikt,

dat is een probleem
willy?

Freddie 9 oktober 2010 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 5022642)
Hopelijk doen ze dat niet. Het is de ideale gelegenheid om aan de franstaligen uit te leggen wat democratie is : 50% van de stemmen + 1.

Dikke 2. Spliting BHV tenminste al agenderen als stap1. De francos laten zien dat het de Vlamingen menens is. Schoktherapie.

artisjok 9 oktober 2010 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5022588)
Dat is dat
En nu eens met Didier gaan tafelen
En dan artikel 35 op tafel
Laat Elio en de 2 andere foorwijven maar krijsen, het klinkt als muziek in mijn oren

tot ze buigen

go go go

Ik dacht dat jij een staatshervorming wilde.

Hollander 9 oktober 2010 08:26

Hmm, ik weet niet of NVA meedoet met stemming over BHV nu zij de bal hebben gekregen van de Koning.

Goeie zet wel, van jullie staatshoofd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be