Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   CD&V stemt tegen hoogdringendheid BHV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145417)

andev 25 oktober 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5051626)
BDW moet inderdaad vaststellen dat zijn verhaal van met de kop vooruit op de "vijand" af te stormen geen verf meer pakt.
Hij mag stilaan op zoek naar een andere job.

De Vlamingen hebben genoeg en lang genoeg met hun voeten laten spelen door de franstalige minderheid in dit land. Tijd dat er eindelijk een einde aan zal worden gesteld. Het gaat hier niet over vijanden maar over arrogante profiteurs (de politiekers vooral) die ervan uit gaan dat ze bepaalde spelletjes voor eeuwig kunnen blijven spelen. Dank zij die "grote staatsmannen" die we vroeger hadden in Vlaanderen die dat allemaal mogelijk maakten en "gebetonneerd" hebben. Dehaene oa zal precies niet verarmen binnenkort; Verhofstad zal er ook warmpjes inzitten enz Ze hoeven enkel vanop de zijlijn toe te kijken naar de snertboel die ze zelf geschapen hebben... Eyskens zit mooi op z'n gemak tussen zijn franstalige vrienden bij elk franstalig politiek debat op tv, als een rasechte "franskiljon". Enz.

andev 25 oktober 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5051640)
waar zitten die gasten hier die zeiden dat de CVP deze keer echt veranderd was ??? :lol:

Je kunt die niet veranderen, enkel doen verschrompelen. En dat is al goed op gang.

Neil13 25 oktober 2010 14:12

Akkoord, stemmen zou/zal gewoon weer vertragingsmanoeuvres tot gevolg hebben en het zou dus kunnen herleid worden tot een provocatie. Iets wat het in de ogen van onze franstalige "compatriotten" zeker ook zal zijn. Maar dan stel ik me ook de vraag; "Wat is er voor hun tegenwoordig géén provocatie?".
Desalniettemin mag men niet onderschatten dat een stemming een (al dan niet sterk) signaal is over de taalgrens heen, kwestie van nog wat geloofwaardigheid te houden en ook een uitgelezen kans om de Vlaamse rangen te sluiten. Om deze redenen ben ik ook voor de stemming.
Jammer dat de CD&V nu ook z'n kar gekeerd heeft en hypocriet dat de Open VLD het gedaan heeft. Nu staat de N-VA waar de franstaligen het willen; geïsoleerd. Het valt nu nog af te wachten of men nu geen boemerang heeft gegooid die bij verkiezingen terug komt om hun tanden uit te slaan, wie wind zaait zal storm oogsten.

Jan Meuleman 25 oktober 2010 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5051595)
Toch benieuwd hoe een Doomst en een Eric Van Rompuy hierop gaan reageren ? Als goeie tjeven zeker ?

Doomst moet niet meer reageren, zijn hypocriete houding heeft er voor gezorgd dat hij niet meer verkozen geraakte.

EddyBal 25 oktober 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5051640)
waar zitten die gasten hier die zeiden dat de CVP deze keer echt veranderd was ??? :lol:

HIER!

Ze willen dezelfde kans geven aan VDL als die NVA aan BDW gaf he. Strategisch foutje van NVA en ze zullen het geweten hebben.

Bart zou nu, in plaats van de verkrachte maagd te spelen, beter als grote meneer , de onderhandelende partijen samen roepen om front te vormen. Nu meer dan ooit met een gezamelijk strijdplan optrekken. Geen JA van het zuiden, GEEN GELD voor Brussel.

WIllen de andere partijen niet, DAN pas vallen de maskers af...

Anna List 25 oktober 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5051824)
HIER!

Ze willen dezelfde kans geven aan VDL als die NVA aan BDW gaf he. Strategisch foutje van NVA en ze zullen het geweten hebben.

Bart zou nu, in plaats van de verkrachte maagd te spelen, beter als grote meneer , de onderhandelende partijen samen roepen om front te vormen. Nu meer dan ooit met een gezamelijk strijdplan optrekken. Geen JA van het zuiden, GEEN GELD voor Brussel.

WIllen de andere partijen niet, DAN pas vallen de maskers af...

lol ja, dat zou je wel willen, dat Bart eerst zeven verschillende standpunten inneemt voor hij naar de kiezer trekt !

dat moet in t bloed zitten of zo, dat tjeefgehalte :lol:

Anna List 25 oktober 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5051693)
Je kijkt teveel door een VB bril.
Die redeneren ook zo.
Hun partij kon niks overkomen, ze hadden zelfs een "vast" kiespubkiek.
We zien wat er nu van overblijft.

lol

gij moet eens op deredactie kijken naar dat fragment waar BDW zijn tip geeft "en tis ni de DL gemeenschap"

maar dan niet naar BDW kijken maar naar de achtergrond

weet mij te zeggen wat ge daarvan vindt !

EddyBal 25 oktober 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5051837)
lol ja, dat zou je wel willen, dat Bart eerst zeven verschillende standpunten inneemt voor hij naar de kiezer trekt !

dat moet in t bloed zitten of zo, dat tjeefgehalte :lol:

VLAAMS front he, niet de 7 maar de 4 ;)

EddyBal 25 oktober 2010 14:58

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4846897701.htm
Knack:
Citaat:

Volgens de CD&V-voorzitter moet het voor de Franstalige partijen echter duidelijk zijn dat CD&V op de lijn blijft die ze na de verkiezingen heeft uitgezet: geen regering zonder de N-VA en geen regering zonder een oplossing voor B-H-V.
Dus ZOOOO slecht ziet het er nog niet uit he. Alleee Bart, vooruit: bouw een Vlaams front!

speurneus 25 oktober 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5051566)
Maar goed, we kunnen dus besluiten dat NVA de enige partner uit de Vlaamse regering is die zich aan zijn woord houdt.

Twzz weken gelden wilde NVA de splitsing toch ook niet op het agenda plaatsen. Waarom nu inneens wel? Omdat Bartje niet meer aan zet is misschien?

speurneus 25 oktober 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5051620)
Bart De Wever had duidelijk gesteld dat het 'einde verhaal' was. Johan vande Lanotte had de bemiddelingsopdracht niet moeten aanvaarden.

Ook dat kan beschouwd worden als een laffe knieval voor het Belgische systeem.

En de verduidelingsopdracht van bartje, waar hij nota bene niks van bakte, was geen knieval misschien?

Amon_Re 25 oktober 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5051575)
Toen De Wever aan zijn verduidelijkingsopdracht werkte, zag de N-VA er zelf van af om BHV hoogdringend te agenderen. Waarom zou iedereen nu wel N-VA moeten volgen ??

In dit scenario zou enkel SP.a zich moeten onthouden

EddyBal 25 oktober 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5051847)
Twzz weken gelden wilde NVA de splitsing toch ook niet op het agenda plaatsen. Waarom nu inneens wel? Omdat Bartje niet meer aan zet is misschien?

Probeer je de slimme uit te hangen speur? Het was er toch duidelijk bij vermeld dat ze Bart een kans wilden gunnen, maar na het afschieten ervan stond "niets nog de weg van het parlement in de weg".

vlijmscherp 25 oktober 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5051846)
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4846897701.htm
Knack:

Dus ZOOOO slecht ziet het er nog niet uit he. Alleee Bart, vooruit: bouw een Vlaams front!

ik vertrouw de CD&V voor geen haar, die zitten nu gewoon te wachten tot Dewever een fout maakt om hem af te maken.

Groen! en SPa kunnen het zich niet permitteren om hun zusterpartijen af te vallen, ze hebben ze teveel nodig.

maw, dat Vlaams front: het komt er zeker niet.

Amon_Re 25 oktober 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5051647)
Als je het o.a. op mij hebt. Ik heb nooit gezegd dat de CD&V verandert is. Ik heb alleen gezegd dat ik ze niet opnieuw in een Vlaamse minderheidsregering zie stappen. En dat zie ik nog steeds niet gebeuren. Ik zeg dat niet omdat ik denk dat ze verandert zijn, ik zeg dat alleen omdat ik denk dat ze zo dom niet zijn.

Ooch dutske toch :lol:

Amon_Re 25 oktober 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5051649)
Onzin!

één partij zal nooit of nooit Vlaanderen volledig aan zen kant krijgen.
Het VB is daar het schoonste voorbeeld van.
De Walen triomferen!
Ze halen weer een slag thuis.
De volgende is op komst.
De cijfer oorlog gaat N-VA ook verliezen.
Omdat geen mens die berekeningen snapt.

N-VA kan beter de CD&V proberen over te halen dat het toch niks gaat worden met VDL.
Het voormalige kartel is de enige kans op een geslaagde missie!

Het VB heeft andere problemen dan het NVA.

Amon_Re 25 oktober 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5051653)
Vande Lanotte moet helemaal niks, tenzij je enkel en alleen de versie BWD volgt. In zijn berekeningen zouden trouwens enkele anomalieën zitten.
En wat is er mis met die berekeningen te laten nakijken door het Planbureau en de Nationale Bank ??

400 mil op een som van 12 miljard is komma neuken

respublica 25 oktober 2010 15:10

Als BHV op deze manier er toch nooit door raakt, waarom is het dan zo gevaarlijk om dit voorstel WEL met hoogdringendheid te behandelen?
Het is tenminste een signaal dat een meerderheid van het zogenaamde 'Belgische Volk' achter de splitsing van BHV staat. Als goede Belgen kunnen de Franstaligen daar niet om heen; maar we zijn allemaal slechts Belgen als het hen goed uitkomt.

Zipper 25 oktober 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5051859)
Probeer je de slimme uit te hangen speur? Het was er toch duidelijk bij vermeld dat ze Bart een kans wilden gunnen, maar na het afschieten ervan stond "niets nog de weg van het parlement in de weg".

Wel, de andere partijen willen Vande Lanotte nu ook een kans gunnen. Waar is het verschil ??

speurneus 25 oktober 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5051673)
Daar is helemaal niets mis mee. De vraag blijft natuurlijk wat er mis is met een positief saldo voor Vlaanderen en een negatief voor Wallonie. Maw, wat is er mis met de afbouw van de transfers en waarom moet een staatshervorming per definitie altijd geld kosten aan Vlaanderen?

Wat er mis is, is dat Bartje in zijn nota de cijfers vervalst heeft. Als dat geen grove fout is weet ik het niet meer.
Ook de KUL is aan het rekenen geslagen en ze geeft Bartje voor 100% ongelijk.
Nu kan men zich de vraag stellen of hij dit moedwillig heeft gedaan of dat Muyters hem de das heeft omgedaan. Uit goed ingelichte bron vernomen dat bij VOKA niemand op de terugkeer van Muyters zit te wachten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be