Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De langverwachtte tekst van Di Rupo ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145874)

fonne 13 november 2010 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5095370)
Dag 153... nog niks van Dirupo, weinig van VDL...

Nog 96 dagen te gaan;-)

poekieJ 13 november 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5096618)
Nog 96 dagen te gaan;-)

Wat is er dan exact?

fonne 14 november 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5096718)
Wat is er dan exact?

Dan breken we het wereldrecord regeringsvorming, net met bravoure op eenzame hoogte gebracht door Irak (248 dagen). De Ollanders zijn met een magere score van 208 naar een beschamende tweede plaats verwezen.

EddyBal 14 november 2010 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5096476)
Van de Lanotte slaaf van Dirupo:

Dirupo geeft VDL de opdracht om get voorstel van BDW in de open haard te gooien, en zelf een voorstel neer te pennen. Hij is zijn pollekes al aan het warmen... Van dir Rupo gaan we dus weinig op papier zien... zijn slaafje zal het wel doen.

Lees hier: http://www.destandaard.be/artikel/de...&kanaalid=1597

Ik weet dat er niet veel nieuws is, maar volgt dan écht niemand meer???

Gwylan 14 november 2010 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5097288)

Ik volg nog, hoor. Van op een afstand, dan nog.
Maar wat wil u : het is de stilte voor de storm, nietwaar.

Hollander 14 november 2010 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5097196)
Dan breken we het wereldrecord regeringsvorming, net met bravoure op eenzame hoogte gebracht door Irak (248 dagen). De Ollanders zijn met een magere score van 208 naar een beschamende tweede plaats verwezen.

lol

poekieJ 14 november 2010 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5097196)

Zo, is er buiten een akkoord over de machtsverhoudingen dan ook al een akkoord over wat men nu eigenlijk gaat doen in de regering?
Er is misschien wel een regering gevormd, maar van regeren zal daar nog altijd niet veel in huis komen vermoed ik.

Gwyndion 14 november 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5097763)
Zo, is er buiten een akkoord over de machtsverhoudingen dan ook al een akkoord over wat men nu eigenlijk gaat doen in de regering?
Er is misschien wel een regering gevormd, maar van regeren zal daar nog altijd niet veel in huis komen vermoed ik.

Is het bij ons dan anders, Asiel&migratie, de besparingen,... moeten nog aan bod komen en dat is aannemende dat er al een communitair akkoord komt.

fonne 14 november 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5097763)

Je hebt het hier over België neem ik aan;-) Regeren doen ze hier al jaren niet meer.

fonne 14 november 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5097288)

De snelheid waarmee de dingen evolueren ligt zo dicht bij de lichtsnelheid dat het niet meer te volgen is:lol: Maar terwijl Vandelanotte temporiseert, om niet te zeggen de perfecte sur-place uitvoert, werkt Wallonië ijverig verder aan zijn Plan-B. En een van de voornaamste hindernissen op weg naar dat Plan-B is het leger. Dat leger moet dus zo snel mogelijk gecommunautariseerd worden, zodat het bij de splitsing van het land niet voor problemen zorgt en Wallonië met de vette brokken kan gaan lopen. De artikels rond dit thema, dat in Vlaanderen nog amper aan bod komt, laten er geen twijfel aan bestaan. Lees Trends-tendances er even op na, en het wordt duidelijk op welk front de strijd vandaag echt gestreden wordt.

EddyBal 14 november 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5098075)
Je hebt het hier over België neem ik aan;-) Regeren doen ze hier al jaren niet meer.

Maar tot nu toe werd het plan van BDW als basis genomen. Dat wordt nu, in opdracht van Di Rupo, vuurke stook mee gespeeld, en VDL zal een plan opstellen dat in de lijn van Di Rupo ligt. Onaanvaardbaar eigenlijk.

EddyBal 14 november 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5098075)

Maar tot nu toe werd het plan van BDW als basis genomen. Dat wordt nu, in opdracht van Di Rupo, vuurke stook mee gespeeld, en VDL zal een plan opstellen dat in de lijn van Di Rupo ligt. Onaanvaardbaar eigenlijk.

Als dat plan er komt, moet Bart een persconbferentie geven en dat duidelijk maken door te zeggen "hoe DURFT men" ;)

Xenophon 14 november 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5098211)

Als dat plan er komt, moet Bart een persconbferentie geven en dat duidelijk maken door te zeggen "hoe DURFT men" ;)

Eddy, je gaat me toch niet vertellen dat er mensen zijn in de N-VA die nu nog denken dat de Walen redelijk gaan worden en hun Belgische macht gaan laten breken?

Want dat zou wereldvreemd zijn.

Dus dan vraag ik me af waarom ze (de N-VA) dit spelletje verder blijven meespelen?

"We moeten wel," hoor ik hier wel eens roepen, "want anders krijgen we de Zwarte Piet!"

Ik heb nieuws voor hen, de zwarte Piet is lang geleden al uitgedeeld aan de N-VA. En eenders wat je doet, de N-VA zal altijd de Zwarte Piet hebben.

djimi 14 november 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5098264)
Eddy, je gaat me toch niet vertellen dat er mensen zijn in de N-VA die nu nog denken dat de Walen redelijk gaan worden en hun Belgische macht gaan laten breken?

Dus dan vraag ik me af waarom ze (de N-VA) dit spelletje verder blijven meespelen?

"We moeten wel," hoor ik hier wel eens roepen, "want anders krijgen we de Zwarte Piet!"

Ik heb nieuws voor hen, de zwarte Piet is lang geleden al uitgedeeld aan de N-VA. En eenders wat je doet, de N-VA zal altijd de Zwarte Piet hebben.

Ja, en Sinterklaas is van de PS ;-)

Hollander 14 november 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5098304)

En zijn Baard is ook bekend.

EddyBal 14 november 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5098264)

Nee, natuurlijk niet. BDW weet ook dat teveel toegevingen een regering zonder de NVA zal opleveren of géén regering, dus nieuwe verkiezingen. De NVA achterban zou MISSCHIEN zijn plan nog goedkeuren. Minder valt niet te verdedigen.

Xenophon 14 november 2010 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5098579)
Nee, natuurlijk niet. BDW weet ook dat teveel toegevingen een regering zonder de NVA zal opleveren of géén regering, dus nieuwe verkiezingen. De NVA achterban zou MISSCHIEN zijn plan nog goedkeuren. Minder valt niet te verdedigen.

Persoonlijk vind ik zijn plan ook onaanvaardbaar.

EddyBal 14 november 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5098598)
Persoonlijk vind ik zijn plan ook onaanvaardbaar.

Het is een mooie verbetering van de huidige toestand. Met wat pijnlijke toegevingen. Op een andere manier zal het niet lukken. Of Vlaanderen moet beslissen dat ze de Belgische spelletjes beu zijn, en gewoon die rechten opeisen die ze willen, en ze zelf beginnen uitvoeren. Zoals het innen van de belastingen en doorstorten wat we zelf willen.

Svennies 14 november 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5098304)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5098485)
En zijn Baard is ook bekend.

Er verder heeft de PS - SP.a met wouter Van Bellinghen nog een échte zwarte piet in de rangen....8O8O;-)

Xenophon 14 november 2010 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5098608)
Het is een mooie verbetering van de huidige toestand. Met wat pijnlijke toegevingen. Op een andere manier zal het niet lukken. Of Vlaanderen moet beslissen dat ze de Belgische spelletjes beu zijn, en gewoon die rechten opeisen die ze willen, en ze zelf beginnen uitvoeren. Zoals het innen van de belastingen en doorstorten wat we zelf willen.

Neen Eddy, het is net op die Belgische manier dat het niet gaat lukken.

Is dat dan de laatste 5 jaar niet pijnlijk duidelijk geworden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be