Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Niet-nederlandstalige teksten verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145903)

Ganzenbordfan 4 november 2010 15:45

Vrij belachelijk voorstel van Eigenzinnig. Hoe meer talen, hoe meer bronnen, hoe meer perspectieven, hoe meer mogelijkheden tot discussie. (En hoe meer werkgelegenheid voor taalkundigen.)

Ik denk ook wel dat je voor de meeste grote wereldtalen hier wel mensen op het forum vindt die met plezier helpen om anderstalige teksten te verduidelijken.

Txiki 4 november 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5072238)
Suggestie:
in het reglement vermelden dat het plaatsen van anderstalige teksten ( zonder passende vertaling) voortaan verboden is...
De voertaal van dit forum is Nederlands, op arbeidsplaatsen betekend dit dat het gebruiken/verspreiden van niet-nederlandstalige teksten niet toegelaten is..

Ik steun dit voorstel.

Eigenzinnig 4 november 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5073934)
Ik steun dit voorstel.

Het verdict is al gevallen...

Txiki 4 november 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5073947)
Het verdict is al gevallen...

En hoe luidt dat?

Scarabaeida 4 november 2010 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5073734)
Ik geef toe dat , mocht ik alleen beschikken over een univ diploma om mijn maatschappelijke waarde en prestaties te etaleren, dan zou ik er ook tot in den treure mee uitpakken..

Niet enkel 'hooggeschoolden' kunnen Duits en Frans lezen, beste ...

Eigenzinnig 4 november 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 5072645)
Wij zien in het sporadisch verwijzen naar teksten in een andere taal geen probleem. Uiteraard moeten de regels omtrent het overnemen van teksten gerespecteerd worden (zie post Steve M). Indien u iets niet begrijpt, kan u steeds om meer uitleg vragen, dit kan de discussies hier enkel maar ten goede komen.

Indien u meent dat een bepaalde forummer te veel vreemde talen gebruikt en zo discussies moeilijk maakt, kan u dit steeds bij ons melden en dan zullen we dit geval per geval bekijken. Een algemene verbod komt er niet.

Het verdict..

Scarabaeida 4 november 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5073986)
Het verdict..

En moet u dan daarom mensen gaan uitschelden en als een wilde om u heen schoppen ? En dat enkel omdat men u geen gelijk gaf ?

Eigenzinnig 4 november 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5073978)
Niet enkel 'hooggeschoolden' kunnen Duits en Frans lezen, beste ...

Klopt...je moet deze uitspraak echter bekijken in het kader van mijn strijd tegen persoonlijke aanvallen door individuen die hun 'taalkennis' als stropop inzetten...

Txiki 4 november 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5074008)
En moet u dan daarom mensen gaan uitschelden en als een wilde om u heen schoppen ? En dat enkel omdat men u geen gelijk gaf ?

Ja.

Eigenzinnig 4 november 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5074008)

zie bovenstaande uitleg...
Schelden is verboden...ik raad de 'getroffenen' aan van hun driehoekje te activeren..ik doe dit trouwens frequent deze dagen..

Steve_M 4 november 2010 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5074018)
zie bovenstaande uitleg...
Schelden is verboden...ik raad de 'getroffenen' aan van hun driehoekje te activeren..ik doe dit trouwens frequent deze dagen..

Driehoekjes zijn voor mensen die terugverlangen naar de tijd van de stasi.

Eigenzinnig 4 november 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5074042)
Driehoekjes zijn voor mensen die terugverlangen naar de tijd van de stasi.

Of voor mensen met een hoog temperament...ik beschik jammer genoeg niet over een oneindige tolerantiegrens..slecht voor het hart ik weet het..

filosoof 4 november 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5072238)
Suggestie:
in het reglement vermelden dat het plaatsen van anderstalige teksten ( zonder passende vertaling) voortaan verboden is...
De voertaal van dit forum is Nederlands, op arbeidsplaatsen betekend dit dat het gebruiken/verspreiden van niet-nederlandstalige teksten niet toegelaten is..

is stel voor:
Citaat:

in het reglement vermelden dat het plaatsen van aanvragen tot verbod voortaan verboden is.
:twisted:;-)
Citaat:

Il est interdit de parler flamand et de cracher par terre
;-)

filosoof 4 november 2010 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5074014)
Klopt...je moet deze uitspraak echter bekijken in het kader van mijn strijd tegen persoonlijke aanvallen door individuen die hun 'taalkennis' als stropop inzetten...

"stropop"?
Herlees eens wat wiki erover schrijft (in het NL!) http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Rudy 4 november 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5073734)
Ik geef toe dat , mocht ik alleen beschikken over een univ diploma om mijn maatschappelijke waarde en prestaties te etaleren, dan zou ik er ook tot in den treure mee uitpakken..

Dag Eigenzinnig,
Wat jij toegeeft is wat jij kwijt wilt.
Ik vind uw reacties lachwekkend.
Precies alsof een universitair diploma iets met geloofwaardigheid te maken heeft.
Ik zou begot durven insinueren dat je uit een verwend nest komt.
Met vriendelijke groeten.
Rudy.

Eigenzinnig 4 november 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5074114)
"stropop"?
Herlees eens wat wiki erover schrijft (in het NL!) http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Afleidingsmaneuvers is idd een betere definitie..

Altijd handig zo'n ervaringsdeskundige in foruminbreuken..thanks..8-)

Eigenzinnig 4 november 2010 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5074124)
Dag Eigenzinnig,
Wat jij toegeeft is wat jij kwijt wilt.
Ik vind uw reacties lachwekkend.
Precies alsof een universitair diploma iets met geloofwaardigheid te maken heeft.
Ik zou begot durven insinueren dat je uit een verwend nest komt.
Met vriendelijke groeten.
Rudy.

dat klopt, nooit geen (gesloten vuist) slaag gekregen, altijd eten op tafel, nooit met vava in bad gemoeten..i'm a spoiled brat..;-)

Rudy 4 november 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5074137)
dat klopt, nooit geen (gesloten vuist) slaag gekregen, altijd eten op tafel, nooit met vava in bad gemoeten..i'm a spoiled brat..;-)

Goed ja. Het doet mij vooral plezier dat je het zelf zegt.

Bovenbuur 4 november 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5073759)
Niet nodig, Cdude is eraf geflikkerd.

Ja zeg, daar mogen we niet over praten he? Dat word dan verwijderd.

Rudy 4 november 2010 18:04

Einde oefening.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be