Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Zou u hond eten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146536)

Flanelcondoom 17 november 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5106570)
Ik vind haar eenzijdige berichtgeving tendentieus, weinig origineel en vaak vervelend. Nee, ik vind haar dus allesbehalve indrukwekkend. Ze is van mij echter vrij om die berichten te posten, ik ga niet als een kindje het driehoekje misbruiken.

Ok, 't is iets.

Ik was vroeger geen voorstander van het driehoekjesgedoe, maar de kwaliteit van het forum is sinds mijn terugkeer achteruitgegaan.
Grote groepen zure mensen van middelbare leeftijd die eenzelfde mening hebben zijn niet nodig.
We kunnen die mening door 1 persoon laten vertegenwoordigen, da's genoeg.

CyberpunX 17 november 2010 14:36

Men kan dierlijk DNA volledig vergruisen dus waarschijnlijk eten wij op regelmatige basis kat/hond/rat.

Dan opteer ik liever voor de vrije keus, "fifi in het wild" en consorten, veel verschil zal het niet maken.

Eigenzinnig 17 november 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5106188)
Die hond is dus strak hiërarchisch, de kat strak egalitair. Daarom dat een kat mensen als soortgenoten zou zien, honden mensen (of één mens) als baas.
.

honden zijn inderdaad roedeldieren, katten zijn solitaire dieren

Katten hebben gewoon hun domicilie bij u thuis staan...de kans dat ze er na een collectieve verhuis vandoor gaan is groot..honden wonen bij 'de groep'..de kans dat ze er vandoor gaat als U alleen verhuist is groot

Niet altijd is de mens baas in de roedel..kijk maar eens naar de talrijke voorbeelden in 'the dog whisperer'..

Ik heb van beide soorten meerdere exemplaren rondlopen, sommige mensen hebben een hekel aan katten omdat ze wat ondoorgrondelijker en afstandelijker zijn dan honden..

Eigenzinnig 17 november 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5106578)
Ok, 't is iets.

Ik was vroeger geen voorstander van het driehoekjesgedoe, maar de kwaliteit van het forum is sinds mijn terugkeer achteruitgegaan.
Grote groepen zure mensen van middelbare leeftijd die eenzelfde mening hebben zijn niet nodig.We kunnen die mening door 1 persoon laten vertegenwoordigen, da's genoeg.

ik ben blij dat je het zelf bemerkt..:lol:

lees: ik heb een hekel aan tegenspraak..das normaal bij pubers..;-)

Bovenbuur 17 november 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5106609)
Men kan dierlijk DNA volledig vergruisen dus waarschijnlijk eten wij op regelmatige basis kat/hond/rat.

Dan opteer ik liever voor de vrije keus, "fifi in het wild" en consorten, veel verschil zal het niet maken.

Huh? Hoe bedoel je? Er staan in de stallen een soort hond-kat-koeien?

Esperanza 18 november 2010 08:31

Citaat:

Ok, 't is iets.

Grote groepen zure mensen van middelbare leeftijd die eenzelfde mening hebben zijn niet nodig.
We kunnen die mening door 1 persoon laten vertegenwoordigen, da's genoeg.

Nog een geluk dat we jou hebben als zelfverklaard Hoeder van het Hoge Niveau.

Buddha 18 november 2010 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5104115)
Stel dat er op grote schaal hond zou worden verkocht en geserveerd in dit land. Zou u het vaak kopen en eten? Proeven?

Nee, dat is barbaars.

Amon_Re 18 november 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5104115)
Stel dat er op grote schaal hond zou worden verkocht en geserveerd in dit land. Zou u het vaak kopen en eten? Proeven?

Nee, ik zou geen hond eten, en dat is een emotionele beslissing.

Amon_Re 18 november 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5104240)
Waarom eigenlijk niet? Hoe smaakt het? Was het niet lekker?
Of krijg je er een naar gevoel bij?

Ik zou bepaalde dieren ook niet eten. Eens denken welke...

Ik hoop homo sapiens ;)

Amon_Re 18 november 2010 10:48

Citaat:

Zoek het verband... ;)

Pieke 18 november 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buddha (Bericht 5108998)
Nee, dat is barbaars.

ik ben zeker dat een hindu hetzelfde denkt over een filet mignon

Amon_Re 18 november 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5106341)
Een hond (nou ja, een wolf dan) leeft in het wild ook in een groep met een hiërarchische structuur, een wilde kat leeft solitair en komt soortgenoten af en toe tegen. Een schaap vind het alleen belangrijk dat hij bij een paar andere dieren in de buurt staat. De relaties die dieren normaal gesproken met hun soortgenoten aan gaan zijn vaak bepalend voor de manier waarop ze aan mensen (en andere dieren) kunnen hechten.

Even over katten, verwilderde katten leven soms ook in groep terwijl ze wel solitair jagen, of dit komt omdat ze ooit gedomesticeerd waren weet ik niet, maar het bestaat dus wel degelijk.

Scherven A. Mok 18 november 2010 17:37

Ben al eens ziek geweest van hond ( of van de korte :-D ) maar ik zou het terug eten.

Eigenzinnig 18 november 2010 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5109212)
Even over katten, verwilderde katten leven soms ook in groep terwijl ze wel solitair jagen, of dit komt omdat ze ooit gedomesticeerd waren weet ik niet, maar het bestaat dus wel degelijk.

Er zijn ook kat(achtigen) die in groep leven én jagen..maar het zijn uitzonderingen..

Bovenbuur 18 november 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5110231)
Er zijn ook kat(achtigen) die in groep leven én jagen..maar het zijn uitzonderingen..

Dat achtigen telt niet. Beren zijn op die manier ook verwant aan wolven, en die zijn niet erg sociaal ingesteld.

Flanelcondoom 18 november 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buddha (Bericht 5108998)
Nee, dat is barbaars.

Waarom?

Geldt dit ook voor runderen of kippen?

zeddie 18 november 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5110370)
Waarom?

Noodzaak ?

GreetzZ

Eigenzinnig 18 november 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5110271)
Dat achtigen telt niet. Beren zijn op die manier ook verwant aan wolven, en die zijn niet erg sociaal ingesteld.

Leeuwen zijn wel degelijk verwant aan de huiskat...

Bovenbuur 18 november 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5110520)
Leeuwen zijn wel degelijk verwant aan de huiskat...

Zoals ik al zei zijn beren ook verwant aan honden, en bovendien zijn jij en ik verwant aan een komkommer. Je moet er wat verder voor graven misschien, maar we zijn het wel.

De directe voorouderlike lijn van de huiskat lijdt naar dieren die vooramelijk solitair leven (helemaal solitaire soorten verdwijnen meestal in exact 1 generatie tijd, maar je begrijpt wat ik bedoel). Zoals hun verwantschap met leeuwen aantoont kan het gedrag van een soort veranderen door de tijd heen, maar het lijkt er op dat de wilde kat en de wolf vrij aardig vergelijkingsmateriaal vormen voor het gedrag van hun huisdierlijke varianten.

En nu stop ik weer met overbodig dure zinnen te construeren gebruiken. Het gaat vervelen. ;)

Eigenzinnig 18 november 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5110856)
Zoals ik al zei zijn beren ook verwant aan honden, en bovendien zijn jij en ik verwant aan een komkommer. Je moet er wat verder voor graven misschien, maar we zijn het wel.

De directe voorouderlike lijn van de huiskat lijdt naar dieren die vooramelijk solitair leven (helemaal solitaire soorten verdwijnen meestal in exact 1 generatie tijd, maar je begrijpt wat ik bedoel). Zoals hun verwantschap met leeuwen aantoont kan het gedrag van een soort veranderen door de tijd heen, maar het lijkt er op dat de wilde kat en de wolf vrij aardig vergelijkingsmateriaal vormen voor het gedrag van hun huisdierlijke varianten.

En nu stop ik weer met overbodig dure zinnen te construeren gebruiken. Het gaat vervelen. ;)

Ja we komen allemaal uit die ketel van de oersoep...stop alle politieke en migratiedebatten maar ...er is toch geen verschil..:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be