Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Eenzaam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146565)

eno2 17 november 2010 18:11

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5107490)
Je moet de drempel voor zelfmoord ook niet te laag leggen. Al te vaak plegen mensen nu al zelfmoord terwijl ze lijden aan een perfect behandelbare vorm van depressie.

Wat weet jij van behandelbaarheid van depressies?

Ben je gek?

Ben je psychiater?

Steve_M 17 november 2010 18:12

[quote=eno2;5107550]
Citaat:

Statistiek ongeldig.

De trein staat er niet bij.
Toch wel: "in het verkeer". Maar ik kan je ook andere cijfers geven waaruit blijkt dat je hier gewoon zit te liegen:

http://columns.skynetblogs.be/archiv...der-trein.html

eno2 17 november 2010 18:13

Citaat:

Den duisteren duikboot
Maar goed, laten we ons terug specifiek concentreren op de eenzaamheidsproblematiek
eno2:
Ik zei het toch al:

voor mij is dat geen probleem.

Den Duisteren Duikboot 17 november 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107571)
Ik zei het toch al:

Goed, dan danken wij je voor je bijdrage in deze topic. Tot in een andere topic! :-)

eno2 17 november 2010 18:15

[quote][quote=Steve_M;5107567]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107550)

Toch wel: "in het verkeer". Maar ik kan je ook andere cijfers geven waaruit blijkt dat je hier gewoon zit te liegen:

Laat het gescheld achterwege of ik laat jou achterwege.

Geef cijfers over specifieke zelfmoordmethodes en niet over algemene groepen zelfmoordmethodes

Negentig per jaar dus .
Waar?
In Vlaanderen?

In Nederland moeten dat er duizend zijn.

eno2 17 november 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5107577)
Goed, dan danken wij je voor je bijdrage in deze topic. Tot in een andere topic! :-)

Holo hola, het is een probleem dat ik overwonnen heb en ken. Mag ik daar dan niet over blijven meepraten?

Den Duisteren Duikboot 17 november 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107585)
Holo hola, het is een probleem dat ik overwonnen heb en ken. Mag ik daar dan niet over blijven meepraten?

Jaja, vertel maar. Je gaf even de indruk alsof je was uitgepraat over dat onderwerp...

eno2 17 november 2010 18:18

@ Steve_M

Ben je gek?

Ben je psychiater?
En eenzaamheid?
Is dat behandelbaar?
Of weet je daar ook niets van?

eno2 17 november 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5107590)
Jaja, vertel maar. Je gaf even de indruk alsof je was uitgepraat over dat onderwerp...

Nee, ik moet even mijn dagboeken naslaan.

Steve_M 17 november 2010 18:19

[quote=eno2;5107581][quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5107567)

Laat het gescheld achterwege of ik laat jou achterwege.

Geef cijfers over specifieke zelfmoordmethodes en niet over algemene groepen zelfmoordmethodes

Negentig per jaar dus .
Waar?
In Vlaanderen?

In Nederland moeten dat er duizend zijn.

Welk gescheld? Jij beweert dat statistisch gezien de meeste mensen zelfmoord plegen door voor een trein te springen. Dat is duidelijk niet het geval. Nu kan je blijven zeuren om meer cijfers en nog andere bronnen, maar daar ga ik me niet mee bezig houden. Het cijfer 90 komt van de NMBS-holding, het gaat dus over België.

Steve_M 17 november 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107591)
@ Steve_M

Ben je gek?

Zijn depressieve mensen nu ineens gek? Het is precies door zulke uitspraken dat depressieve mensen geen hulp durven zoeken. Je mag er trots op zijn.

Citaat:

Ben je psychiater?
En eenzaamheid?
Is dat behandelbaar?
Of weet je daar ook niets van?
Ik ben geen psychiater. En toch weet ik dat er behandelingen bestaan voor depressie. Straf he.

Eigenzinnig 17 november 2010 18:23

Ik ben voorstander van zelfmoordpilautomaten in de bibliotheek..wie nog ?

eno2 17 november 2010 18:23

Den duisteren duikboot:
Maar goed, laten we ons terug specifiek concentreren op de eenzaamheidsproblematiek[/quote]
eno2:
Ik zei het toch al:

Ik bedoel, voor mijn is dat geen probleem, om te spreken over eenzaamheid.
Alléz, op persoonliojk vlak hé. Want een cultuurwetenschappelijke analyse, daar baal ik een beetje van.

eno2 17 november 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5107604)
Zijn depressieve mensen nu ineens gek? Het is precies door zulke uitspraken dat depressieve mensen geen hulp durven zoeken. Je mag er trots op zijn.

Ik ben geen psychiater. En toch weet ik dat er behandelingen bestaan voor depressie. Straf he.

Veel gekken zijn depressief en ze weten het en veel depressieven zijn gek en ze weten het.

Maar volgens mij weet jij van niks.

Er bestaan overal behandelingen voor.

En veel mensen overleven die niet.

Of ze komen er voor altijd zwaar beschdigd uit . Straf hé?

Den Duisteren Duikboot 17 november 2010 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107607)
Ik bedoel, voor mijn is dat geen probleem, om te spreken over eenzaamheid.
Alléz, op persoonliojk vlak hé. Want een cultuurwetenschappelijke analyse, daar baal ik een beetje van.

Daar begint het nochtans allemaal: elke cultuur baart haar eigen marginalen. En de vraag is dan: wat doe je daarmee?

Steve_M 17 november 2010 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5107617)
Veel gekken zijn depressief en ze weten het en veel depressieven zijn gek en ze weten het.

Maar volgens mij weet jij van niks.

Doe je dat eigenlijk opzettelijk? Indien wel, dan is het briljant. Indien niet, dan ik het nog steeds hilarisch.

eno2 17 november 2010 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5107687)
Doe je dat eigenlijk opzettelijk? Indien wel, dan is het briljant. Indien niet, dan ik het nog steeds hilarisch.

Eindelijk een glimp van begrip.

kameleon 17 november 2010 19:02

Mensen hebben het recht om depressief te zijn en zich eenzaam terug te trekken. Mensen hebben het recht om gerust gelaten te worden.
Omdat je nu éénmaal als een verlieslatende asset in deze samenleving wordt gezien, komen ze je altijd ambeteren.
Al lik je een hond zijn ballen en ben je bezig met zo je geld te verdienen, dan laten ze je wel gerust.
Kijk maar naar de dode vietnamees in Antwerpen die via domiciliering nog een jaartje doorbetaalde.

Heftruck 17 november 2010 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5107685)
Daar begint het nochtans allemaal: elke cultuur baart haar eigen marginalen. En de vraag is dan: wat doe je daarmee?

Kon ik je maar helpen.

Mambo 17 november 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5107762)
Mensen hebben het recht om depressief te zijn en zich eenzaam terug te trekken. Mensen hebben het recht om gerust gelaten te worden.
Omdat je nu éénmaal als een verlieslatende asset in deze samenleving wordt gezien, komen ze je altijd ambeteren.
Al lik je een hond zijn ballen en ben je bezig met zo je geld te verdienen, dan laten ze je wel gerust.
Kijk maar naar de dode vietnamees in Antwerpen die via domiciliering nog een jaartje doorbetaalde.

Depressie is een niet te onderschatten kwaad beestje. Als je hem zijn gang laat gaan vreet hij je van binnen gans uit.
Het eerste waar iemand met een depressie geen behoefte aan heeft is aan hulp, ook al weet die persoon maar al te goed dat het hoognodig is.
Een klein duwtje in de goede richting kan misschien wel een begin betekenen van het einde van de depressie.
Pilletjes en drank zijn geen hulpmiddelen.
Er vroeg op de dag aan beginnen met iets waar je niet van moet denken maar moe van wordt zal al veel beter helpen. Niet denken is dus ook niet aan je zwartgallige gedachten denken hé. Daarom dat je met iets bezig moet zijn waar je moe van wordt. Fysiek uitputten tot je vergeten bent waar je depressief van was geworden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be