Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
(Bericht 5123971)
Maar, dat betekent dat als jij nu zou overlijden je dus naar de plaats gestuurd word waar idioten heen gaan, en niet naar de plaats waar vereerde goden heen gaan. Want dat was jouw punt, dat je beoordeling door god afhangt van hoe er momenteel door mensen tegen dingen word aangekeken, dat de hemel een soort publieksprijs is, een normen en waarden award.
|
hier op aarde natuurlijk wel, maar in de microkosmos zit ik goed, hoor!! Zowel nu als na mijn dood.
Citaat:
Maar wat gaan al die microwezentjes dan doen zodra ik er niet meer ben? Dan moeten ze toch een nieuwe mij kunnen vormen?
|
Die "jouw" is nu al in de hemel van de microkosmos en wordt na jouw dood gewoon voortgezet.
Geen probleem.
Citaat:
Of veranderen ze dan langzaam in compostwezentjes om via plantwezentjes en koewezentjes uiteindelik weer een kopie van een nieuw mens te maken?
|
dat kan ook, maar is heel wat ingewikkelder omdat een nieuw mens zo dan wel ontelbare wezens van de hele aarde in zich heeft en niet alleen jij
Citaat:
Of heeft elk wezentje een heel groot smoelenboek bij waar iedereen in staat, als een soort Sinterklaas dus?
|
zo is het.
Citaat:
Maar wie of wat is "de mensheid" dan, die mensheid die het erg zou vinden als ze er over 500 jaar niet meer is?
|
zo is het...of denk je dat de mensheid werkelijk onverschillig zou zijn omtrent haar eigen voortbestaan of toch nog een instinct van overleven heeft, zoals elk normaal wezen dat heeft?
Citaat:
Natuurlijk vind ik het fijn om te leven, maar ik ben een individu, geen soort of abstract concept. Zelfs bij de meeste religies word een individu wel een ziel toebedeeld, maar een volk niet.
|
nou dat is dan fout, want er is ook zoiets als een volksziel of een ziel der mensheid.
God is zelfs bij uitstek een collectieve persoon.
En juist deze is bij uitstek de heilige geest.
Maar wel heeft een volk dan natuurlijk een goede leider nodig om dat duidelijk te maken.
God is de Geest der gemeenschap.
Amen.
Citaat:
Maar waarom is die zo belangrijk? Omdat jij graag over 1000 jaar nog herinnerd wil worden? In dat geval zijn er belangrijkere issues die je moet gaan tekkelen...
|
Oh ja zeker, want dan is er weer een nieuwe harriechristus die dan weer niet geloofd wordt en zeurt over die ouwe die het allemaal nog niet zo goed door had.
Ja: zo gaat dat.
Citaat:
Ja, jij maakt me uit voor kapitalist.
|
Nou ja: ik doe er op mijn manier, ook aan mee, hoor!!
Je behoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen.
Wij zijn allemaal kapitalisten, de een alleen met meer overtuiging dan de ander.
Maar op mijn geestelijke manier ben ik daar toch boven verheven, omdat ik de weg weet naar een ander inzicht.
Maar zeker ik niet alleen, maar ook anderen, met name de groenen zullen hier een zeer grote taak moeten krijgen.
En de rest van de mensheid zal dan ook wel eens wakker worden.
Goedschiks of kwaadschiks.