Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   2 vragen aan de gelovigen die naar God als een "hij" verwijzen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146887)

circe 26 november 2010 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5128353)
Waarom is de zon "zij", ook als oppergod voor bepaalde groepen?

volgens welke groepen?
Ik dacht dat de zon "hij" was en de maan de kleine "zij" dat van het licht van zon leeft?

Maar volgens de maanaanbidders zoals de arabieren met "el lah" was de maan ook een mannetje meen ik, hij had in ieder geval drie dochters.

Lincola 26 november 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128409)
volgens welke groepen?
Ik dacht dat de zon "hij" was en de maan de kleine "zij" dat van het licht van zon leeft?

Maar volgens de maanaanbidders zoals de arabieren met "el lah" was de maan ook een mannetje meen ik, hij had in ieder geval drie dochters.

Bepaalde indiaanse stammen enzo.
Wij zeggen trouwens toch ook "zij" tegen de zon?

circe 26 november 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5128422)
Bepaalde indiaanse stammen enzo.
Wij zeggen trouwens toch ook "zij" tegen de zon?

zon de; v(m) -nen; -netje 1 hemellichaam waar de aarde omheen draait en waaraan zij licht en warmte ontleent

le soleil

die Sonne

the sun = it (geloof ik)

Zo te zien is de zon een beetje transsexueel?

Lincola 26 november 2010 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128442)
zon de; v(m) -nen; -netje 1 hemellichaam waar de aarde omheen draait en waaraan zij licht en warmte ontleent

le soleil

die Sonne

the sun = it (geloof ik)

Zo te zien is de zon een beetje transsexueel?

Het zal idd per cultuur verschillen. Van MOEDER aarde weten we het in elk geval wel zeker :-P

circe 26 november 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5128449)
Het zal idd per cultuur verschillen. Van MOEDER aarde weten we het in elk geval wel zeker :-P

:lol::lol: jamaar van die aardkloot kan je dan weer nooit zeker zijn hé

Lincola 26 november 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128456)
:lol::lol: jamaar van die aardkloot kan je dan weer nooit zeker zijn hé

:lol:

Wautd 26 november 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5121087)
Waarom een menselijk kenmerk geven aan iets alomvattends als "God", en daarboven expliciet de voorkeur voor een mannelijkheid geslacht?

Ik moet altijd denken aan het beeld van een bompa in de wolken als ik terugdenk aan de eucharistie vieringen waar ik vroeger naar toe meegesleurd werd.

God heeft een penis, en is daarom een man. Of zo vertelde me toch ooit een fundie op een ander forum (met alle hilariteit tot gevolg).

Bewaard voor toekomstige generaties
Citaat:

No, God's Penis is not a biological organ. I never said God's Penis was the same as man's penis. Obviously it wouldn't be. That is why I pointed out God has a Holy, Righteous Penis. That is to say, it's not the same as man's corrupted, fleshy one.

As I said when this subject first came up, once again: Penises are not just for sex & peeing. It is only because man is evil that he thinks of penises exclusively in those terms.

Man is made in the image of God the Father. That is the primary reason why man has a penis.

You cannot insert your evil prejudicial ideas of man's penis onto God - which is exactly what you are doing. God's Penis is not equal to man's penis. It's really not hard to understand.

:lol:

Lincola 26 november 2010 16:50

Het Egyptische scheppingsverhaal is er niks tegen!

harriechristus 26 november 2010 19:40

De mens gelijkt geheel en al niet op een microwezentje, dus het klopt niet.
Klaar, uit: volgende topic....:-D

(Oh pardon: topic titel niet goed gelezen....:roll:

circe 26 november 2010 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincola (Bericht 5128578)
Het Egyptische scheppingsverhaal is er niks tegen!

jamaar dat vind ik wel een leuk scheppingsverhaal met al die stukjes die Isis dan terug bijeen moest zoeken om Seth terug ineen te steken. of was het andersom? Ze moest Osiris terug monteren zeker hé?

harriechristus 27 november 2010 11:21

Er zal pas vrede op aarde zijn als de vrouwen aan de macht komen.
De macht der liefde.
Want van mannen is in deze niks te verwachten, want deze zullen altijd oorlog voeren: het zit hun in het bloed.

Ja: God is een vrouw, een Godin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be