CyberpunX |
3 december 2010 15:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
(Bericht 5142007)
noemt dat 'weerstand' maar het lijkt me dat je de groep viseert omwille van het geloof en dat neigt naar racisme mijns inziens.
|
Ik viseer niemand. Er zijn echter bepaalde groepen die zichzelf in een categorie verzamelen onder een zelfgekozen noemer en andere mensen hun normen proberen op te leggen. Ik wijs niemand aan als mogelijk lid zijnde van die groep. Die noemer en groep interesseren mij niet. Maar als die groep oproept tot agressie ter mijner wege ga ik inderdaad mijn standpunt innemen. De term 'racist' is eerlijk gezegd op dat moment het minst van mijn zorgen. Antwoord nu eens concreet: als de meerheid van de moslims vind dat onze ademhaling inderdaad een belediging is ... waar trek jij de lijn wat je recht is? Of spring je gewoon van het eerste beste gebouw af om politiek correct te zijn?
En onze vrijheid is een recht verworven dankzij de vele moedige (over-over-over) grootvaders gestorven in oorlogen. Als dank en respect is het onze plicht van deze vrijheid te genieten (binnen zekere mates weliswaar). Deze vrijheid is echter par defaut een belediging voor andere groepen. Dus jij geeft dat dan zomaar op?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
(Bericht 5142354)
Het poubliekelijk verbranden van de Amerikaanse (en van nogal wat andere staten) vlag is strafbaar : het is gecht een belediging te zijn voor de ca. 300 miljoen U.S. Citizens ; dus waarolm zou het verbranden van het heilig boek van de ca. 1,7 miljard moslims niet strafbaar zijn ?
|
Heb jij al initiatieven gezien in moslimlanden waarbij het verbranden van de US vlag vervolgd wordt? Ze worden gesteund door de overheid. Als zij geen vervolging doen zelfs voor terrorisme, waarom wij dan wel voor iets banaals als een boekverbranding?
|