Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   500 Windmolens of 6miljard om Tihange uit te schakelen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147702)

maddox 12 december 2010 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5160302)
Man, je gelooft toch niet dat er één kerncentrale uw bijtjes aantast ?
en je denkt dat uw bijtjes ziek worden van de stralingen ?

En wat van de GSM straling ?

Jantje weet maar donders goed dat de radioactieve straling in het reactorgebouw zijn bijtjes niks doet. Noch de straling van het ingepakte kernafval etc etc.
Het is de electromagnetische straling van de hoogspanningskabels.
En ja, de straling van GSM's, en de straling van alle WiFi en bluetooth netwerken.

Ik kan zijn standpunt wel begrijpen, en ben ook voorstander van decentrale electriciteitsproductie, liefst op herwinbare basis.
Ik alvast ben er naar toe aan't werken.

patrickve 13 december 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5158882)
Ondertussen,op Kanaal-Z (dé referentie als je SERIEUZE politieke gesprekken wilt zien) met de Groen!-voorzitter ,herinnerde deze er aan dat voor wat Groen! betreft ,2015 nog steeds de streefdatum is voor het stilleggen voor de oudste,kleinste kernreactoren ,en 2025 voor de "latere"(zoals Tihange)...

Groen! wil dus wel degelijk de uitstap,maar niet overhaast....

Als een eerlijk mens beseft dat hij mis is, dan stopt hij ofwel met fout te zijn, ofwel met eerlijk te zijn, he....

brother paul 13 december 2010 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5160316)
Jantje weet maar donders goed dat de radioactieve straling in het reactorgebouw zijn bijtjes niks doet. Noch de straling van het ingepakte kernafval etc etc.
Het is de electromagnetische straling van de hoogspanningskabels.
En ja, de straling van GSM's, en de straling van alle WiFi en bluetooth netwerken.

Ik kan zijn standpunt wel begrijpen, en ben ook voorstander van decentrale electriciteitsproductie, liefst op herwinbare basis.
Ik alvast ben er naar toe aan't werken.

maddox,
er zou zo'n automatische biogasinstallatie moeten bestaan van 2000liter ongeveer

- met een ingang voor uw stoelgang/wc, dus niet het water maar de stoelgang moeten we hebben, dus in de grond graven en verbinden met uw WC leiding
- een ingang voor uw tuin en groente afvaln dus een trechterje boven de grond en je zet daar een worm van archimedes die dat in de tank pompt
- de overflow duw je naar de riool
- dan het biogas verzamel je vanboven en die moet je nog ontzwavelen
en dan een klein pompje om het in een compressievatje te duwen, met terugslagklepjes zodat je autoamtisch switcht tussen aardgas enbiogas.

dan nog uw WKK installatie en uw huis verwarmt met biogas, en electriciteit gratis...

Turkje 13 december 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5160604)
Als een eerlijk mens beseft dat hij mis is, dan stopt hij ofwel met fout te zijn, ofwel met eerlijk te zijn, he....

:lol: Leuke quote. Zelfgevonden?

maddox 13 december 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5160634)
maddox,
er zou zo'n automatische biogasinstallatie moeten bestaan van 2000liter ongeveer

- met een ingang voor uw stoelgang/wc, dus niet het water maar de stoelgang moeten we hebben, dus in de grond graven en verbinden met uw WC leiding
- een ingang voor uw tuin en groente afval, dus een trechterje boven de grond en je zet daar een worm van archimedes die dat in de tank pompt
- de overflow duw je naar de riool
- dan het biogas verzamel je vanboven en die moet je nog ontzwavelen
en dan een klein pompje om het in een compressievatje te duwen, met terugslagklepjes zodat je autoamtisch switcht tussen aardgas enbiogas.

2000 liter, dat krijg ik prima weg in de kelder,

Citaat:

dan nog uw WKK installatie en uw huis verwarmt met biogas, en electriciteit gratis...
Er zijn van die 1 kw-elektrisch verwarmingsketels op de markt. Nu nog een goed opslagmedium vinden voor de energie.

patrickve 13 december 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 5160775)
:lol: Leuke quote. Zelfgevonden?

Nee, ooit ergens gelezen, maar ik weet niet meer van wie :oops:

Klarekijk 13 december 2010 12:38

Als ze die windmolens later maar niet verkopen aan Frankrijk . pas op hé onze politici zouden dat durven hé , t'zou niet den eerste keer zijn

patrickve 13 december 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5161023)
Als ze die windmolens later maar niet verkopen aan Frankrijk . pas op hé onze politici zouden dat durven hé , t'zou niet den eerste keer zijn

Nee, de Fransen kopen alleen winstgevende bedrijven op :-)

brother paul 13 december 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5160960)
2000 liter, dat krijg ik prima weg in de kelder,

Er zijn van die 1 kw-elektrisch verwarmingsketels op de markt. Nu nog een goed opslagmedium vinden voor de energie.

bahne, gewoon electriciteit maken en op het net terugsteken.

brother paul 13 december 2010 14:19

Citaat:

ik denk dat de fransen hun windmolens aan het verpatsen zijn aan electrawinds.

Zwitser 13 december 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5155389)
50 stuks, met een totaal van 165 megawatt. 3.3 Megawatt per stuk. Da's een grote jongen.

3.3 MW, dat is dus peanuts. Een doorsnee electrische locomotief heeft het dubbele aan vermogen.

Jantje 13 december 2010 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5160302)
Man, je gelooft toch niet dat er één kerncentrale uw bijtjes aantast ?
en je denkt dat uw bijtjes ziek worden van de stralingen ?

En wat van de GSM straling ?

Niet de straling van de centrales, maar wel de radiostraling van de stroom in de hoogspanningsleidingen.

En wat men van mij mag doen met al de gsm-masten en alle andere radiogolfstralers?

Wel, het zou een pijnlijke zaak worden voor de aandeelhouders van de bedrijven die ze plaatsen en gebruiken.
Ik leef al meer dan 50 jaar zonder gsm en heb daar NOOIT problemen door gehad.
De jeugd kan niet zonder en heeft zelfs het probleem nooit ergens rustig te kunnen ontspannen zonder door derde lastig te worden gevallen.

giserke 13 december 2010 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5155749)
Dan mag je eens heel goed kijken welke fossiel gestookte centrale ze nu gaan sluiten door het opstarten van dat park.

Dat 500 molens in staat zijn 1 kerncentrale te vervangen, is pure demagogie. Zolang je de wind niet kan controleren, zijn die dingen nooit in staat welke stuurbare centrale dan ook te vervangen. Geinstalleerd vermogen zegt niets; zelfs een park van 1GW produceert niets bij te veel of te weinig wind...

edit: wat hier dus al gezegd is :)

Het aantal dagen er geen wind is op zee, kun je op uw hand tellen ;-)

brother paul 13 december 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5161641)
Het aantal dagen er geen wind is op zee, kun je op uw hand tellen ;-)

ha, fout , het aantal dagen dat er genoeg energie in de wind zit, is ongeveer 100 per jaar. Dus transplanteer maar gerust een8tal armen...

kelt 13 december 2010 17:48

Citaat:

Wie WIL die dingen eigenlijk......
yep...enkel bedrijven die een vorm van energiecertificaten,of gedwongen afname en vastgelegde prijsvorming (wat feitelijk door de overheid georganiseerd en desnoods betaald wordt) kunnen krijgen...

brother paul 13 december 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5161613)
Niet de straling van de centrales, maar wel de radiostraling van de stroom in de hoogspanningsleidingen.

En wat men van mij mag doen met al de gsm-masten en alle andere radiogolfstralers?

Wel, het zou een pijnlijke zaak worden voor de aandeelhouders van de bedrijven die ze plaatsen en gebruiken.
Ik leef al meer dan 50 jaar zonder gsm en heb daar NOOIT problemen door gehad.
De jeugd kan niet zonder en heeft zelfs het probleem nooit ergens rustig te kunnen ontspannen zonder door derde lastig te worden gevallen.

he jan, ik heb ook nog geen GSM :shocked!: maar begin er toch al van te dromen om zo'n samsung galaxy te kopen, geniaal ding gewoon

http://galaxys.samsungmobile.com/ kan onder elke boom op politics zitten

fonne 13 december 2010 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5158926)
Als imker ken ik namelijk heel goed de gevolgen van stralingen en hoe groter de stroomopwekking hoe hoger de veroorzaakte straling.

Van mij mag alles zelfs gaan naar 12/24V gelijkstroom.

Toch even nadenken over P = V * I.
Hoe lager het voltage, hoe hoger de stroom nodig om hetzelfde vermogen te transporteren, en hoe meer straling je gaat veroorzaken! Hoogspanningslijnen werken op 380KV AC en tegenwoordig zelfs 600 KV gelijkspanning.
Een gedecentraliseerde productie op lage spanning zou het probleem wel eens kunnen verergeren!

patrickve 14 december 2010 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5161226)
3.3 MW, dat is dus peanuts. Een doorsnee electrische locomotief heeft het dubbele aan vermogen.

Misschien eens lokomotieven met een groot zeil op uitproberen (wel niet handig in tunnels...)

giserke 14 december 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5155389)
50 stuks, met een totaal van 165 megawatt. 3.3 Megawatt per stuk. Da's een grote jongen. Productief op piekvermogen tussen de 4 en 6 beaufort. Bruikbaar tussen de 3 en 7. Bij 8 gaan ze in vaanstand.

Geschatte tijd dat het tussen de 4 en 6 beaufort is op de blight zandbank, 1 dag op 3.

500 stuks gaan dan dus 1650 megawatt leveren.
1650 Megawatt is Doel 1 en 4 tesamen.

Helaas van die 2 op de 3 dagen dat het niet/te hard waait.

Deze op zee geven normaal 6Mw (Enercon E-126 )

patrickve 14 december 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5163986)
Deze op zee geven normaal 6Mw (Enercon E-126 )

Nee, leveren MAXIMAAL 6 MW. En dus gemiddeld effectief: 2 MW ongeveer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be