den dinges |
8 januari 2011 17:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
(Bericht 5215058)
Ja, circe. Het zijn ware én zware verhalen. Ik HAAT wat ze doen met 'hun' kinderen.
Jaren terug zag ik een hartverscheurende scène.
* Op een november dinsdagochtend op de Nieuwstraat: het regende en er liep bijna niemand. MIDDEN op straat zat een jongetje van een jaar of 6 op de grond, zonder kap of paraplu, in de stromende regen te bedelen. Ik liep met pijn in mijn buik door en zag enkele stappen verder een Roma man beschut in de warme lucht van de Inno staan, hij stond het kind te controleren dat hij wel daar bleef zitten!!Ik heb toen de politie gebeld en dat was een kafkaiaanse lijdensweg, die kunnen/willen niks doen. Ik moest volgens hen maar naar de jeugdrechter ofzo, enfin dat was absurd!
|
Ik heb begin de jaren 1980 in Italiê persoonlijk Joegoslavische kinderen van 8 tot 12 jaar gekend, dewelke bijna dagelijks door hun vader werden afgezet voor huizen waar zij moesten inbreken. De volwassenen voerden eerst een onderzoekje uit, gingen na welk uur de bewoners naar hun werk & naar school vertrokken, de kinderen deden de rest. Klein van gestalte konden zij langs kleine venstertjes binnen, en zo ze gepakt werden waren ze niet strafbaar. Die kinderen vonden dit volledig normaal. " Als ik groot ben zal ik ook kinderen hebben " zei er ééntje mij ooit " dan gaan zij voor mij werken ". De volwassen zigeuners gaven ook inlichtingen door aan de Carabinnieri, in ruil waarvoor deze hen met rust lieten wat betreft hun papieren.
Met ons waren die zigeuners vriendelijk, omdat zij water mochten komen pompen aan onze kraantje voor de deur, maar in wezen waren het echt nutteloze en zelfs schadelijke marginalen, waar nooit niks mee zal kunnen aangevangen worden. Een andere levenswijze aannemen als parasiteren en bestelen van de bevolkingen van de plaatsen waar zij verblijven komt niet eens in hen op...
|