Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "Wie nota zomaar aanvaardt, is naief" - Kris Peeters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148967)

De Spellingchecker 9 januari 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5218788)
Omdat het BHG gewest geen enkele bestaansreden heeft en omdat het langst alle zijden de Belgische grondwet overtreed.
Als je daarnaast nog eens ziet dat dit gewest niet door Belgen, maar door asielzoekers, illegalen en criminelen bevolkt word en het huidige bestuur niet eens in staat is zijn eigen veiligheidspersoneel te onderhouden en te beschermen tegen deze criminelen en dit gewest niet in staat is om zelfs deftige betaalbare openbare toiletten te plaatsen, maar er heeft weggezet van meer dan 500.000€ per openbare toilet en dat deze na enkele weken al niet meer bruikbaar waren, weet je direct waarom dit gewest moet verdwijnen.

langs*
overtreedt*
wordt*

Jantje 9 januari 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 5218780)
Ik vroeg wat je er zo eenvoudiger aan vindt. Je kan niet zeggen dat minder per se eenvoudiger is, want dan kon je van heel België ook één "gewest" maken. Dus: wat is er eenvoudiger aan? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om erop te antwoorden, toch?

Inderdaad, 1 gewest en 1 kieskring.
Maar dan met een behoorlijk bestuur en zonder wafelijzerpolitiek.

Het kan inderdaad zeer eenvoudig zijn, kijk maar naar de wereldsteden waar men gebieden met vaak zelfs meer dan het dubbele aan inwoners en verscheidenheid aan talen en culturen bestuur met slechts een gemeenteraad, terwijl men als Belg enkel al meer dan 7 verschillende bestuursorganen boven zich heeft staan, waarvan 4 enkel bestaan uit Belgische politici die vaak dan nog in verschillende van deze bestuursorganen zetelen.

De Belgische politiek doet mij vaak denken aan het toneelstuk, de knecht van twee meesters.

Jantje 9 januari 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker (Bericht 5218807)
langs*
overtreedt*
wordt*

Kan mij geen barst schelen, ik mag van de artsen schrijffouten maken en mag van die artsen zelfs jou beschuldigen van discrimineren en beledigen van een erkende invalide.

Boduo 9 januari 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5218811)
Inderdaad, 1 gewest en 1 kieskring.Maar dan met een behoorlijk bestuur en zonder wafelijzerpolitiek.

De Belgische politiek doet mij vaak denken aan het toneelstuk, de knecht van twee meesters.

Ben jij Brusselaar ?

Jantje 9 januari 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5218826)
Ben jij Brusselaar ?

NEE!!!!!!

Ik ben ook geen Belgicist en geen nationalist.

Ik begrijp enkel niet waarom wij belgen per 250 inwoners een betaalde politicus moeten hebben, terwijl ze het in andere gebieden doen met 1 betaalde politicus per 250.000 inwoners?

De Spellingchecker 9 januari 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5218850)
NEE!!!!!!

Ik begrijp enkel niet waarom wij belgen per 250 inwoners een betaalde politicus moeten hebben, terwijl ze het in andere gebieden doen met 1 betaalde politicus per 250.000 inwoners?

belgicist hoort zonder hoofdletter geschreven te worden, Belgen is daarentegen wel met een hoofdletter.

Boduo 9 januari 2011 23:16

Citaat:

NEE!!!!!!

Dat is nu eenmaal het "mysterie Belgie" ...
Iets om een stripverhaal over te maken.
Genre "het Gele teken" ?

Pølle 9 januari 2011 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5218796)
De Franstaligen willen er niet één gewest van maken, want dan zijn ze in de minderheid op alle vlakken.

Brussel is van oorsprong en lang daarna, een Vlaamse stad en zeker en vast Vlaams grondgebied. We geven dat niet zomaar af hoor.

Brussel zou ook in een onafhankelijk Vlaanderen een apart gewest kunnen zijn. Ik snap de fetish van de Vlaams nationalisten nog steeds niet.

De ene keer heet het dat elk gebied autonoom moet kunnen beslissen, want dat zou het beste zijn voor elk gebied. Als je dan vraagt waarom dat die gebieden dan niet de gewesten mogen zijn, dan blijkt het niet op te gaan voor Brussel.

Ik vind trouwens dat het erg pejoratief klinkt: geen versterking van Brussel wensen.

De Spellingchecker 9 januari 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 5218909)
Brussel zou ook in een onafhankelijk Vlaanderen een apart gewest kunnen zijn. Ik snap de fetish van de Vlaams nationalisten nog steeds niet.

De ene keer heet het dat elk gebied autonoom moet kunnen beslissen, want dat zou het beste zijn voor elk gebied. Als je dan vraagt waarom dat die gebieden dan niet de gewesten mogen zijn, dan blijkt het niet op te gaan voor Brussel.

Ik vind trouwens dat het erg pejoratief klinkt: geen versterking van Brussel wensen.

Vlaams-nationalisten*

born2bewild 9 januari 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5218788)
Omdat het BHG gewest geen enkele bestaansreden heeft en omdat het langst alle zijden de Belgische grondwet overtreed.
Als je daarnaast nog eens ziet dat dit gewest niet door Belgen, maar door asielzoekers, illegalen en criminelen bevolkt word en het huidige bestuur niet eens in staat is zijn eigen veiligheidspersoneel te onderhouden en te beschermen tegen deze criminelen en dit gewest niet in staat is om zelfs deftige betaalbare openbare toiletten te plaatsen, maar er heeft weggezet van meer dan 500.000€ per openbare toilet en dat deze na enkele weken al niet meer bruikbaar waren, weet je direct waarom dit gewest moet verdwijnen.

Brusselaars kakken niet naar het schijnt. Dam zijn dat misschien hun zgn kosten voor pendelaars?

Jantje 9 januari 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker (Bericht 5218914)
Vlaams-nationalisten*

Ik ga de mods vragen jou voor eeuwig en 3dagen te verbannen, want je hangt mijn kloten uit.

Jantje 9 januari 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5218916)
Brusselaars kakken niet naar het schijnt. Dam zijn dat misschien hun zgn kosten voor pendelaars?

Nee, die schijten gewoon op straat.

Kodo Kodo 10 januari 2011 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker (Bericht 5218899)
belgicist hoort zonder hoofdletter geschreven te worden, Belgen is daarentegen wel met een hoofdletter.

*worden; Belgen

De Spellingchecker 10 januari 2011 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5219037)
*worden; Belgen

In een opsomming wordt een komma gebruikt.

Amon_Re 10 januari 2011 00:44

Citaat:

NEE!!!!!!

Vanwaar haal je die cijfers? Een schatting of een studie? Indien het laatste, linkje aub :)

EddyBal 10 januari 2011 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5218919)
Ik ga de mods vragen jou voor eeuwig en 3dagen te verbannen, want je hangt mijn kloten uit.

Heb ik net gedaan. Wegens verstoren van aan gang zijnde discussies en het leveren van geen enkel politiek commentaar. Eigenlijk zou dit ook kunnen wegens discriminatie tov mindergeschoolden of dislexie patienten.

Henri1 10 januari 2011 07:10

Wie is Kris Peeters ?

Was die in een vorig leven geen politieker, en daarvoor werkte die bij Unizo ?

E. Gidius 10 januari 2011 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5219205)
Wie is Kris Peeters ?

Onze eerste-minister.

Jantje 10 januari 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5219193)
Heb ik net gedaan. Wegens verstoren van aan gang zijnde discussies en het leveren van geen enkel politiek commentaar. Eigenlijk zou dit ook kunnen wegens discriminatie tov mindergeschoolden of dislexie patienten.

Heb het dus ook gedaan.
Alleen is het voor mij een persoonlijke aanval, daar ik een dislexie patient ben.

Jantje 10 januari 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5219067)
Vanwaar haal je die cijfers? Een schatting of een studie? Indien het laatste, linkje aub :)

Het is eens onderzocht geweest door de media en de VUB.
Vind de link niet direct terug

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be