Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Berlijn: halal huurcontract = zuiver racisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149634)

Nynorsk 21 januari 2011 21:09

Kan ik eisen dat Ke Nan in mijn huis komt wonen?

den dinges 21 januari 2011 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5242422)
De ongelovige verhuurder stelt soms toch voorwaarden.
Bijvoorbeeld geen huisdieren, geen toestellen op gas.

Dus jij wil huurders en hun kinderen verplichten om alcohol te drinken en te roken?

Geen schapen of geiten op het balcon, geen kiekens in de badkamer...Zou dit als discriminerend aanzien worden ? Geen respect voor die mensen hun cultuur ?

QuasiX 22 januari 2011 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5243228)
Zo een halal huurcontract is dus normaal volgens u.....

Aangezien dat ik deze vraag (hieronder) aan jou gesteld heb;
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5242677)
En hoeveel moslim verhuurders vermelden hetgeen wat je ergens gelezen hebt, of soortgelijke voorwaarden?

zou je uit die vraag conclusie kunnen uittrekken dat ik niet geloof dat er veel moslims zulke contracten opstellen en dat ik niet geloof dat er zulke contracten bestaan. Wat is een "halal"-contract? Heb jij, of de media of moslims zelf het woord "halal" aan het word "contract" als adjectief aangekoppeld? Ik vind het in het algemeen niet normaal. Het is een soort extravagant contract. Als een vlaming in zijn huurcontract vermeldt dat er geen halal vlees gegeten mag worden in zijn woning, die hij verhuurt, zal het ook een extravagant contract zijn, en dat spreekt alleen maar over stommiteit van de verhuurder.

Citaat:

Dan vraag ik mij af of u zelf een radicale moslim bent.
Want anders ben jij wel heel sterk gebrainwasht.
Ik ben niet moslim, noch radicaal.
Heb je je afgevraagd door wie en waarvoor ik gebrainwasht zou zijn?

Citaat:

Alles wat na "Trouwens" komt slaat nergens op en is complete onzin.
Jij ziet de tekenen aan de wand niet. Doe zo voort zou ik zeggen.
Alles wat na "trouwens" komt slaat in feite op je complete onzin.

QuasiX 22 januari 2011 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho (Bericht 5243033)
Idd, want de draadstarter zou indien hij zou verhuren helemaal niet willen verhuren aan moslims. Bespaar ons dus deze huichelaarij.

Draadstarter van het thema of van discussie tussen u en mij?

QuasiX 22 januari 2011 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5243234)
Die zogenaamde "activisten" hebben de macht niet om die problemen op te lossen. Deze problemen kunnen enkel opgelost worden door correct te stemmen bij de verkiezingen. En dat is als het gaat over de vreemdelingenproblematiek overduidelijk het VB.

Zware fout! Correct stemmen is stemmen zoals men wil.

Citaat:

Nu hoor ik u al zeggen dat zij niks doen en aan de kant staan te roepen.
Dat is jouw versie. Mijn versie was dat ze nu beetje beter denken en echte problemen zien dan vroeger.

Citaat:

Maar het is tenminste een overduidelijk signaal naar de andere partijen om van koers te wijzigen. Spijtig genoeg is de Vlaming traag van begrip en worden ze pas wakker als het veel te laat is.
Bespaar je tijd (voor jezelf)... Je staat nu aan de kant en roept zomaar.

QuasiX 22 januari 2011 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5243453)
QuasiX vindt het niet zo erg.
Arti komt niet veel verder dan jamaar huisdieren zijn soms ook verboden dus...
De duitse wet vindt het ok...

Tuurlijk vind ik dat onzin niet zo erg doordat het onzin is.

alice 22 januari 2011 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5243721)
Tuurlijk vind ik dat onzin niet zo erg doordat het onzin is.

En dan nu nog een keer in begrijpelijke taal?

QuasiX 22 januari 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5243787)
En dan nu nog een keer in begrijpelijke taal?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5243710)
... dat ik niet geloof dat er zulke contracten bestaan. Wat is een "halal"-contract? Heb jij, of de media of moslims zelf het woord "halal" aan het word "contract" als adjectief aangekoppeld? ...

alice 22 januari 2011 13:27

Dus je denkt dat de media dit verzonnen heeft en gewoon liegt dat een verhuurder een dergelijk contract liet opstellen?
Waarom zou de media zo iets verzinnen?

Fallen Angel 22 januari 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5244149)
Dus je denkt dat de media dit verzonnen heeft en gewoon liegt dat een verhuurder een dergelijk contract liet opstellen?

Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat de media nonsens verkopen.

Eergisteren stond in de gazet dat de graaf van Hoorne zich verzette tegen de beeldenstorm en de inquisitie. (de inquisitie en de beeldenstorm zijn twee tegengestelde dingen)

Deze morgen in de gazet gelezen dat de zeespiegel zou stijgen omdat het ijs (drijfijs) van de noordpool aan het smelten is. (gooi eens een ijsklontje in een glas water en kijk of het niveau van het water stijgt wanneer het klontje smelt)

En dat de media eender welke nonsens overnemen is door Basta nu ook duidelijk bewezen.

Nynorsk 22 januari 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5244604)
Deze morgen in de gazet gelezen dat de zeespiegel zou stijgen omdat het ijs (drijfijs) van de noordpool aan het smelten is. (gooi eens een ijsklontje in een glas water en kijk of het niveau van het water stijgt wanneer het klontje smelt)

Maak dat ijsklontje zodanig groot dat het boven het water uitsteekt eh. Steek een ijsstaaf van 5 meter hoog en 20 cm doorsnede in een emmer met water. Laat de boel langzaam smelten. Nee, het waterpeil in de emmer zal zeker niet stijgen.

Fallen Angel 22 januari 2011 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5244617)
Maak dat ijsklontje zodanig groot dat het boven het water uitsteekt eh. Steek een ijsstaaf van 5 meter hoog en 20 cm doorsnede in een emmer met water. Laat de boel langzaam smelten. Nee, het waterpeil in de emmer zal zeker niet stijgen.

De wet van Archimedes is u precies onbekend.

De enige manier waarop de zeespiegel kan stijgen is wanneer landijs smelt en naar de zee vloeit (aka antarctica en groenland).
De noordpool is drijfijs.

alice 22 januari 2011 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5244604)
Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat de media nonsens verkopen.

Eergisteren stond in de gazet dat de graaf van Hoorne zich verzette tegen de beeldenstorm en de inquisitie. (de inquisitie en de beeldenstorm zijn twee tegengestelde dingen)

En dat de media eender welke nonsens overnemen is door Basta nu ook duidelijk bewezen.

De beeldenstorm ( het vernietigen van beelden in Katholieke kerken door reformanten die dit als afgoderij zagen) is iets anders dan de inguisitie( jacht op ketters onder het bewind van Philips de tweede in de lage landen, georganiseerd door de hertog van Alva , wanneer ik me goed herinner) maar daarom niet tegengesteld, verzet tegen beiden kon dus best!
Het is trouwens geen antwoord op de vraag waarom de media dat verhaal over die huisbaas zou verzinnen.

Mahalingam 22 januari 2011 21:47

Het bericht is begonnen in het Duitse "Bild". Die kwamen er op omdat de hoofdman van de Deutschen Mieterbund ermee aan kwam.
Een Duits equivalent van de Nederlandse "Bond van huurders en woningzoekenden"; zeer links dus.

QuasiX 22 januari 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5244149)

Ik vraag wie het woord "halal" aan dat soort contract aangekoppeld heeft? Wie precies (het media of een moslim)? En het is gewoon een heel simpele vraag. Als je een CONCREET en gegrond antwoord erop hebt, dan pas zal ik de rest uitleggen. Want eerst van al heb ik dat argument nodig.

alice 22 januari 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5245190)
Ik vraag wie het woord "halal" aan dat soort contract aangekoppeld heeft? Wie precies (het media of een moslim)? En het is gewoon een heel simpele vraag. Als je een CONCREET en gegrond antwoord erop hebt, dan pas zal ik de rest uitleggen. Want eerst van al heb ik dat argument nodig.

Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen, een verhuurder kan aan de huurder niet opleggen of je rookt, alcohol drinkt, gokt of varkensvlees eet, toevallig regels die komen uit Islamitische voorschriften, waarmee er dus gediscrimineerd wordt naar huurders die niet volgens islamitische regelgeving leven.
Wanneer dat geen discriminatie is zou je dus omgekeerd huurders mogen weigeren die geen varkensvlees eten, niet drinken of roken uit religieuze overwegingen.
Halal betekent toegestaan zoals haram verboden betekent, dat weet u denk ik ook.

QuasiX 22 januari 2011 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5245323)
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...

Ik wil gewoon verduidelijken.

Citaat:

een verhuurder kan aan de huurder niet opleggen of je rookt, alcohol drinkt, gokt of varkensvlees eet, toevallig regels die komen uit Islamitische voorschriften, waarmee er dus gediscrimineerd wordt naar huurders die niet volgens islamitische regelgeving leven.
Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Citaat:

Wanneer dat geen discriminatie is zou je dus omgekeerd huurders mogen weigeren die geen varkensvlees eten, niet drinken of roken uit religieuze overwegingen.
Halal betekent toegestaan zoals haram verboden betekent, dat weet u denk ik ook.
Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld had (nog steeds geen antwoord) aan het woord "contract"... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als bijvoorbeeld een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij (in plaats daarvan) simpelweg geen woningen verhuren aan de christenen (net als sommige radicale vlaamse anti-vreemdelingen het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet in die woning? Dan is zijn "halalisme" "kapot" toch? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!

alice 23 januari 2011 00:00

[quote=QuasiX;5245340][quote=alice;5245323]Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...
Citaat:

Ik wil gewoon verduidelijken.

Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld heeft... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij simpelweg geen woningen verhuren aan de Christenen (net als radicale anti-vreemdelingen (vlamingen) het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!
Dus u praat goed dat een moslim weigert te verhuren aan ongelovigen of mensen van een andere overtuiging?
Dan vind u omgekeerd ook goed dat ongelovigen of mensen van een ander geloof moslims weigeren? Uiteindelijk controleren zij ook niet of de koran gelezen wordt!
Dat is een al even kromme redenering als die van u, het is niet omdat er discriminatie is op de woningmarkt ( en die is er soms, ongetwijfeld voor zwakkere huurders, wie geld laat zien vind makkelijk een huurwoning ongeacht origine) dat je moet goedpraten dat religieuze fanatici ook menen te mogen discrimineren met Koran in de hand!

QuasiX 23 januari 2011 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5245323)
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...

Dus u praat goed dat een moslim weigert te verhuren aan ongelovigen of mensen van een andere overtuiging?

Neen, ik zeg, moest een moslim echt een "halalisme" op zo'n radicale wijze willen "waar maken", zou hij logisch gezien simpelweg geen woningen verhuren aan christenen.

Citaat:

Dan vind u omgekeerd ook goed dat ongelovigen of mensen van een ander geloof moslims weigeren?
Waar heb ik dat gezegd?

Citaat:

Uiteindelijk controleren zij ook niet of de koran gelezen wordt!
Maar dat heeft met mijn post totaal niks te maken.

Citaat:

Dat is een al even kromme redenering als die van u, het is niet omdat er discriminatie is op de woningmarkt ( en die is er soms, ongetwijfeld voor zwakkere huurders, wie geld laat zien vind makkelijk een huurwoning ongeacht origine) dat je moet goedpraten dat religieuze fanatici ook menen te mogen discrimineren met Koran in de hand!
Ik weet alleen als je een commerce doet (het gaat hier toch over commerce; zijn de verhuurder en de huurder vlamingen of een geen vlamingen, vreemdelingen of geen vreemdelingen, moslims of geen moslims), moet je (de verhuurder) commercieel ingesteld zijn, anders is het pech voor jezelf en voor je commerce. Ik kan niet uitleggen wat is commercieel ingesteld zijn. Zo moet men geboren en opgevoed zijn.

QuasiX 23 januari 2011 00:40

In mijn eerste post (in dit thema) vraag ik (meer zelfs; ik begin discussie met die vraag);
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5242677)
Zijn het dingen die verboden zijn om in een huurcontract te verbieden?

(geen antwoord)

Als men in een huurcontract vermeldt dat verzekeringen verboden zijn, is zo'n contract niks waard, want bijvoorbeeld brandverzekering is een verplichte verzekering; en een wettelijk verplichte voorwaarde verbieden is een wetsovertreding. Er is dus geen sprake van een contract (het kan, mag en zal niet afgesloten worden... en het zal bovendien nergens goedgekeurd en geregistreerd kunnen worden). Als er geen sprake is van een contract is er dan ook logisch dat er geen sprake is van een "halal"-of een "haram"-contract. Als er geen sprake is van een "halal"-contract, is dit thema ook niet meer en niet minder dan simpelweg een gelul... Net als het verwezen stom artikel in een krant. Louter stommiteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be