Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waal dient klacht in tegen De Wever wegens "beledigen" koning (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149764)

guido 007 24 januari 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5249910)
Liedje van bij ons (heb het echter nooit in zang gevonde, enkel via mondelinge overdracht):

O dierbaar belgie onze keuning kan nie scheite
want zijn ol is toegeplekt me kol
Wa moete wij doen om de keuning te bevrijde
pakt een schaar, en knip los die kol van zijn ol

nu vlieg ik zekerst ook in den bak :(

op de muziek van de brabançonne, er zijn meerdere teksten.
Vooral soldaten durfden dat nogal eens in zichzelf zingen als dat ding gespeeld werd.

Garry 24 januari 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5249893)
Majesteitschennis bestaat toch niet meer?

Zeker niet in België waar de koning, koning is bij gratie van het volk. Ook Bart behoort tot het volk en wanneer hij geen gratie geeft aan de koning is dat uiteraard volstrekt zijn goed recht. Hier uiting van geven eveneens.

Maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen in België, zit nog wel eens diepe kloof.

Zo werd bv. Laurent al vrijgepraat door de procureur zelf nog vóór hij verhoord werd terwijl zijn handlangers veroordeeld werden. U ziet maar.

Wanneer hij op de ring van Brugge aangehouden werd tegen +/- 200/u werd er ook niets tegen hem ondernomen. Pas later, wanneer het uitgelekt was in de pers, kreeg hij een boeten van 20.000 B. Fr. Of hij die ooit heeft moeten betalen durf ik aan te twijfelen, maar aan jou of mij zou dat gegarandeerd ons rijbewijs gekost hebben.

Laatst reed hij rond in zijn Ferrari met een Franse nummerplaat. Simpel toch. Je richt een lege-doos-bedrijfje op in Frankrijk en schrijft daar je wagen op in. Goedkoper aan taks en laat ze de flitsboetes daar maar naartoe sturen.

Garry 24 januari 2011 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5249919)
op de muziek van de brabançonne, er zijn meerdere teksten.
Vooral soldaten durfden dat nogal eens in zichzelf zingen als dat ding gespeeld werd.

Wij zongen dat; "en den ezel kon niet schijten", Maar 't was wel voor die zelfde bedoelt.

Shadowke 24 januari 2011 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5249910)
Liedje van bij ons (heb het echter nooit in zang gevonde, enkel via mondelinge overdracht):

O dierbaar belgie onze keuning kan nie scheite
want zijn ol is toegeplekt me kol
Wa moete wij doen om de keuning te bevrijde
pakt een schaar, en knip los die kol van zijn ol

nu vlieg ik zekerst ook in den bak :(

:rofl:

E. Gidius 24 januari 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5249816)
Zonder de n-va zou België veel beter functioneren.

Jazeker, maar dan moet je ook van de N-VA kiezers af. Nu al 1,2 miljoen van de 4,zoveel stemgerechtigde Vlamingen. Wat ga je ermee doen? De zee in en verzuipen? Of allemaal naar Breendonk?

Den Ardennees 24 januari 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5248552)

bon, weinig kans op succes:

nadat in het laatste kwart van de 19de eeuw er een paar processen wegens majesteitsschennis waren geweest in België, maakte de toenmalige minister van Justitie een omzendbrief op, daarin preciserende dat er niet meer mocht vervolgd worden voor majesteitsschennis.

Reden van de omzendbrief: de processen voor majesteitsschennis leverden veel te veel publiciteit op voor de daders van deze "zware misdaad". Dus als men Bart Dewever een dienst wil bewijzen, moet men hem vooral gaan vervolgen wegens majesteitsschennis!

Jan van den Berghe 24 januari 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 5248606)
Hij doet maar, majesteitsschennis is niet strafbaar in België.

Ik dacht dat dit weldegelijk het geval was, maar al heel lange tijd niet meer toegepast wordt.

Den Ardennees 24 januari 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5250174)
Ik dacht dat dit weldegelijk het geval was, maar al heel lange tijd niet meer toegepast wordt.

zie mijn post hierboven.

UFSIA 24 januari 2011 21:22

Danny Pieters MOET die vraag tot droppen van de onschendbaarheid inwilligen.

Anders zal de NVA nog beschuldigd worden van Berlusconi-achtige vriendjespolitiek.

Daarnaast zou Bart de Wever een soort Vlaamse Mandela worden. 3 jaar cel voor de Wever en dan de omverwerping van 't systeem wanneer hij vrijkomt. ( of eerder al ^^ )

mvg. Sint Ignacius

Jazeker 24 januari 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5249684)
Een jaartje halal voeding voor BDW in de gevangenis zou goed zijn voor zijn gezondheid.

Minder voor die schaapjes :(

Jazeker 24 januari 2011 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250142)
Jazeker, maar dan moet je ook van de N-VA kiezers af. Nu al 1,2 miljoen van de 4,zoveel stemgerechtigde Vlamingen. Wat ga je ermee doen? De zee in en verzuipen? Of allemaal naar Breendonk?

Helaba... Ik heb er niks mee te maken, hoor.

Stef Leeuwenhart 25 januari 2011 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 5248606)
Dus "denken als een Franstalige" is een belediging? :-D

:lol:

Henri1 25 januari 2011 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5249859)
De N-VA is opgericht in 2001.
Voor deze periode was België een modelstaat.

Idd met partijen als het Belang en zo zeker ?

guido 007 25 januari 2011 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5250713)

Als N-VA nu al de zonden van de wereld over zich heen krijgt, moet het er voor 2001 goed uitgezien hebben.

Steben 25 januari 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5249684)
Een jaartje halal voeding voor BDW in de gevangenis zou goed zijn voor zijn gezondheid.

Neen dank u, dan gaat pas echt iedereen hem met Hitler vergelijken.

De schoofzak 25 januari 2011 11:22

Het zou een recht moeten zijn vanwege iemand tegen wie een klacht ingediend wordt, dat hij eist dat een bevoegde rechtbank uitspraak doet over de beschuldigingen, inbegrepen de schadevergoeding ingeval de klacht niet bewezen wordt.

Verantwoordelijkheid opnemen, heet zoiets.

Dit staat niet in de weg dat je toch een klacht kan formuleren tegen iemand, zelfs al ben je niet 100 procent zeker van je stuk (vb. je vermoedt dat je buur zijn kind misbruikt ....), maar in het geval van een discrete klachtneerlegging, is er geen schade.

Aangezien politieke misdrijven volgens ons recht, behandeld worden door een Hof van Assisen ... zie ik al leuke taferelen, veel publiciteit en een leuke schadevergoeding ...

Svennies 25 januari 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5250721)
Als N-VA nu al de zonden van de wereld over zich heen krijgt, moet het er voor 2001 goed uitgezien hebben.

Ja,het was fantastisch...

Alle dagen grote wafelenbak en een staatsschuld van méér dan 130%...

De tsjeven en sossen in één groot om ter meeste versmossen festival....

Svennies 25 januari 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5250713)

Die zijn toch op zijn zuid-afrikaans aangepakt in onze modelstaat mijn beste...

Wat kan democratie toch mooi zijn als uitvinder van het cordon sanitaire...:roll:

Xenophon 25 januari 2011 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5250907)
Neen dank u, dan gaat pas echt iedereen hem met Hitler vergelijken.

Eèn woord, Borms.

fonne 25 januari 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5249214)
Doen! Ik hoop dat dit veel aandacht krijgt :')

Vic van Aelst versus Vermassen. De clash der titanen. Met 12 Vlaamse juryleden:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be