Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peumans over De Winter; tis ne dikke blijter? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150384)

giserke 4 februari 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276586)
Uiteraard. Alsof je dat zelf niet weet.

Wat maakt het nu uit van wie die tekst is? Ik weet het zelf niet.

Of is het de inhoud waar je bang van bent?

Zipper 4 februari 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276584)
En dat ze middelmatig zijn, hebben we deze zomer mogen vernemen, toen het NTG uitgefloten is op een top festival in Frankrijk. ;-)

dat doet de hele succes-carrière van Decleir uiteraard teniet.

giserke 4 februari 2011 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276594)

Het toont wel aan hoe zelf ingenomen onze "cultuur ego's" zijn als ze internationaal vergeleken worden.

Net zoals die trees van het ballet van Vlaanderen die ons wilde laten geloven dat haar werk op wereldniveau was.
Niet dus, als je wat buitenlands vakpers leest.

Zipper 4 februari 2011 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276591)
Wat maakt het nu uit van wie die tekst is? Ik weet het zelf niet.

Of is het de inhoud waar je bang van bent?

Je weet niet van wie de tekst komt, je weet niet van waar die tekst komt. Hij stond je gewoon aan, dus is hij waardevol.
Pffffffh, och laat maar.

giserke 4 februari 2011 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276600)
Je weet niet van wie de tekst komt, je weet niet van waar die tekst komt. Hij stond je gewoon aan, dus is hij waardevol.
Pffffffh, och laat maar.

Jij bent gewoon bang van het mannetje met de hamer achter de hoek.
Die zou wel eens hard kunnen kloppen op uw lange tenen. :-)

Nog eens wat maakt het nu uit van waar een tekst komt?
Een tekst is toch gewoon wat het is? Of kun je een tekst niet interpreteren?

solidarnosc 4 februari 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276589)
In het "trendy studentenmillieu" en culturele kringen is dit idd nog altijd zo.

De "trendy studentenmilieu's"? Ik weet niet echt wat ik me daar bij moet voorstellen.

Zipper 4 februari 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276606)
Jij bent gewoon bang van het mannetje met de hamer achter de hoek.
Die zou wel eens hard kunnen kloppen op uw lange tenen. :-)

Nog eens wat maakt het nu uit van waar een tekst komt?
Een tekst is toch gewoon wat het is? Of kun je een tekst niet interpreteren?

een tekst kan al dan niet negatief, spottend of sarcastisch bedoeld zijn, naargelang uit welke (politieke of partijgebonden) hoek hij afkomstig is, en aan wie hij gericht is.

giserke 4 februari 2011 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276627)
een tekst kan al dan niet negatief, spottend of sarcastisch bedoeld zijn, naargelang uit welke (politieke of partijgebonden) hoek hij afkomstig is, en aan wie hij gericht is.

Een mens met normale intelligentie is toch meestal in staat dit zelf uit te maken.

spherelike 4 februari 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276468)
Hier prijs je de mentaliteit "diens brood men eet, diens woord men spreekt" aan.
Had Jan Decleir zijn eigen persoonlijke mening dan moeten inslikken ??

Tuurlijk, Peumans doet dat ook als hij zijn parlement moet vertegenwoordigen op recepties bij het staatshoofd.

Jazeker 4 februari 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276468)
Hier prijs je de mentaliteit "diens brood men eet, diens woord men spreekt" aan.
Had Jan Decleir zijn eigen persoonlijke mening dan moeten inslikken ??

Dit is er een beetje over. Hij mag zijn mening hebben al had ik persoonlijk liever gezien dat hij zijn pijlen richtte op de federale non-regering. De Vlaamse draait relatief gezien nog best. Maar cultuursubsidies vanuit de Vlaamse overheid hebben hem wel de kans gegeven om een groot acteur te worden. Zou de film Daens ooit hebben bestaan zonder die subsidies? Of De Zaak Alzheimer? Laat staan dat hij dankzij de VRT op belastingsgeld nog eens langs de kassa kon passeren om steeds Sinterklaas te spelen.

Jazeker 4 februari 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276594)

Neen. Maar hij bijt wel de hand die die carrière ten dele heeft mogelijk gemaakt. Uiteraard heeft hij zelf verdienste aan zijn succes maar zonder die ruggensteun zou het nooit mogelijk zijn geweest. Om dan eens de zakken gevuld zijn zo hard uit te halen naar wie hem rijk heeft gemaakt, getuigt van weinig smaak. Vooral omdat het de overheid was en de uw en mijn belastingsgeld. Sorry... maar ik vind dat inderdaad arrogant. De kwaliteiten van hem als acteur niet te na gesproken.

spherelike 4 februari 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5276715)
Neen. Maar hij bijt wel de hand die die carrière ten dele heeft mogelijk gemaakt. Uiteraard heeft hij zelf verdienste aan zijn succes maar zonder die ruggensteun zou het nooit mogelijk zijn geweest. Om dan eens de zakken gevuld zijn zo hard uit te halen naar wie hem rijk heeft gemaakt, getuigt van weinig smaak. Vooral omdat het de overheid was en de uw en mijn belastingsgeld. Sorry... maar ik vind dat inderdaad arrogant. De kwaliteiten van hem als acteur niet te na gesproken.

Mag ik het vertalen als:
Meewerken aan een gesubsideerd project zou moeten inhouden dat je je recht verbeurt om uw mening te uiten over de subsidierende overheid.

Chance dat de federale staat dat niet eist van zijn politieke tegenstanders, weeral werklozen bij.

plakker 4 februari 2011 17:35

peumans... politicus? :lol:

Jazeker 4 februari 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 5276726)
Mag ik het vertalen als:
Meewerken aan een gesubsideerd project zou moeten inhouden dat je je recht verbeurt om uw mening te uiten over de subsidierende overheid.

Chance dat de federale staat dat niet eist van zijn politieke tegenstanders, weeral werklozen bij.

Neen, dat mag u niet zo vertalen.

spherelike 4 februari 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5276757)
Neen, dat mag u niet zo vertalen.

gelukkig maar, ge zou zo geheel ten onrechte verdacht worden van twee maten en twee gewichten hé

janverb 4 februari 2011 18:30

Citaat:

Ik vind u wat arrogant.

De man wil duidelijk niets krijgen van Jan Peumans omdat die van de N-VA is.

Het is niet alsof hij tegen het Vlaams niveau of tegen de overheid is. U moet meneer Peumans dus niet vereenzelvigen met al het goede dat op Vlaams niveau gebeurt en gebeurd is.

globalmedia 4 februari 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5276701)
Dit is er een beetje over. Hij mag zijn mening hebben al had ik persoonlijk liever gezien dat hij zijn pijlen richtte op de federale non-regering. De Vlaamse draait relatief gezien nog best. Maar cultuursubsidies vanuit de Vlaamse overheid hebben hem wel de kans gegeven om een groot acteur te worden. Zou de film Daens ooit hebben bestaan zonder die subsidies? Of De Zaak Alzheimer? Laat staan dat hij dankzij de VRT op belastingsgeld nog eens langs de kassa kon passeren om steeds Sinterklaas te spelen.

een film als daens of alzheimer zou niet hebben bestaan als de overheid niet overtuigd zou zijn geweest van de commerciele waarde oftewel de financiele opbrengst van zulke films,waarop ze terug verdienen met hun investering of subsidies.
Goed wetende dat met een trekpleister als decleir al deels het succes gegarandeerd is.
Het is ook al lang geen geheim meer dat vlaams nationalisten niet zo goed kunnen omgaan met kritiek

solidarnosc 4 februari 2011 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276599)
Het toont wel aan hoe zelf ingenomen onze "cultuur ego's" zijn als ze internationaal vergeleken worden.

Kunnen we die kritiek niet doortrekken naar heel Vlaanderen........

solidarnosc 4 februari 2011 19:00

Citaat:

Dat getuigt inderdaad van weinig respect. Als ie een politiek statement had willen maken dat had ie beter duidelijk kritiek geformuleerd op het Vlaams (cultureel) beleid of bepaalde "tendensen" in Vlaanderen....

pinarello 4 februari 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freebie (Bericht 5272716)
http://www.deredactie.be/permalink/1.954986

Luister op het einde..ik denk dat hij zegt; tis ne dikke blijter. Tegen die vrouw naast hem.

Hij zegt "mij uitmaken voor leugenaar..."

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be