Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ambtenaren genieten verder, onze kinderen niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152034)

Mambo 3 maart 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338701)
Bullshit. Deadlines doen wonderen. Een baas die tijd heeft om priemende blikken in het rond te sturen bewijst dat hij niks omhanden heeft.

Dat is een bewijs dat hij goed kan delegeren.
Een baas die verzuipt in het werk anderzijds?

discuz 3 maart 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338703)
Je hebt een serieus verkeerd beeld van kantoorwerk. Het kan er soms hevig aan toegaan.

Lees boven mijn bijdrage hoe Mambo thuiswerk ziet, dan begrijp je wat ik bedoel.

discuz 3 maart 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5338709)
Dat is een bewijs dat hij goed kan delegeren.
Een baas die verzuipt in het werk anderzijds?

Een baas die goed kan delegeren is het ultieme bewijs dat hij compleet overbodig is, of ten minste zijn aanwezigheid op kantoor kan reduceren met 50%. Velen doen dit natuurlijk ook. Alleen jammer dat hun loon meestal niet evenredig volgt.

Jazeker 3 maart 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338710)
Lees boven mijn bijdrage hoe Mambo thuiswerk ziet, dan begrijp je wat ik bedoel.

De meeste bedrijven laten thuiswerk zelfs niet toe, hoewel ze er de infrastructuur toe hebben.

filosoof 3 maart 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338703)
Je hebt een serieus verkeerd beeld van kantoorwerk. Het kan er soms hevig aan toegaan.

Noteer dat eens akkoord zijn, Jazeker.

Zipper 3 maart 2011 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5338618)
Misschien is dat wel zo.
Maar mocht ik een bedrijf hebben met veel administratieve bedienden dan zou ik ze toch samen zetten.
En ik in het midden, een beetje hoger dan de rest dat ik ze zie.
En een prikklok voor hun breaks..sigarettenpeuk...wc pauze...en andere pauzes.
En privé gesprekjes met de bedrijfs telefoon zou ik toch proberen onmogelijk te maken.
Voor de rest ben ik geen moeilijke...3 keer 5 minuten te laat is wel buiten natuurlijk.

Ik denk dat het niet lang zal duren eer je daar alleen zit.

discuz 3 maart 2011 23:32

En Mambo, let's face it. Een serieus deel van het werk dat in grote bedrijven gepresteerd wordt is water naar de zee dragen. Maar ja, een bedrijf met 1000 werknemers klinkt natuurlijk beter dan 50, en die anderen zouden natuurlijk moeten gaan doppen, dus, ja we zullen dan maar wat werk voor ze verzinnen zeker?

Jazeker 3 maart 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338713)
Een baas die goed kan delegeren is het ultieme bewijs dat hij compleet overbodig is, of ten minste zijn aanwezigheid op kantoor kan reduceren met 50%. Velen doen dit natuurlijk ook. Alleen jammer dat hun loon meestal niet evenredig volgt.

Uit ervaring weet ik dat het doorgaans de bazen zijn die thuis uit mogen werken terwijl de werkmieren die dat niet mogen, ook al hebben ze VPN, laptop, e.d.

filosoof 3 maart 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338698)
JVDB is leraar en heeft dus net als elk student een middagpauze. Capiche?

Ik ken er die dan hun verbeteringen doen, rapporten schrijven, geziene leerstof invullen, toezicht houden, leerlingenprofielen aanvullen etc.

:idea: Jan staat waarschijnlijk in 't V.O. !

discuz 3 maart 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338714)
De meeste bedrijven laten thuiswerk zelfs niet toe, hoewel ze er de infrastructuur toe hebben.

Natuurlijk niet. Omdat de baas zich alleen maar belangrijk voelt als hij zich omringt met zoveel mogelijk jaknikkers.

Jazeker 3 maart 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5338715)
Noteer dat eens akkoord zijn, Jazeker.

Akkoord.

Mambo 3 maart 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338713)

Een baas die zichzelf overbodig kan maken is volgens mij heel geschikt voor zijn job.
:-P

discuz 3 maart 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338722)
Uit ervaring weet ik dat het doorgaans de bazen zijn die thuis uit mogen werken terwijl de werkmieren die dat niet mogen, ook al hebben ze VPN, laptop, e.d.

Wel dat zou eens een mooie actie van een bediendenvakbond zijn. Niet staken, maar we werken allemaal een maand van thuis. Ik denk dat er nog ogen zouden trekken.

Zipper 3 maart 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338724)
Natuurlijk niet. Omdat de baas zich alleen maar belangrijk voelt als hij zich omringt met zoveel mogelijk jaknikkers.

terwijl hij meestal maar in de weg loopt

Jazeker 3 maart 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5338723)
Ik ken er die dan hun verbeteringen doen, rapporten schrijven, geziene leerstof invullen, toezicht houden, leerlingenprofielen aanvullen etc.

Dat doen ze dan in hun eigen tijd en zou eigenlijk beloond moeten worden.

Mambo 3 maart 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338719)
En Mambo, let's face it. Een serieus deel van het werk dat in grote bedrijven gepresteerd wordt is water naar de zee dragen. Maar ja, een bedrijf met 1000 werknemers klinkt natuurlijk beter dan 50, en die anderen zouden natuurlijk moeten gaan doppen, dus, ja we zullen dan maar wat werk voor ze verzinnen zeker?

Ik ga niet zeggen dat je in dit geval misschien geen gelijk zou hebben.
Kijk ik ben een kleine zelfstandige en bezoek iedere dag meerdere bedrijven.
Soms zie ik grote bedrijven met weinig administratie en soms zie ik kleine bedrijven met een gigantische administratie.
Wat die allemaal ganse dagen te schrijven hebben soms is mij dikwijls ook een raadsel. :lol:

filosoof 3 maart 2011 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5338701)
Bullshit. Deadlines doen wonderen. Een baas die tijd heeft om priemende blikken in het rond te sturen bewijst dat hij niks omhanden heeft.

De baas moet niet werken, hij moet doen werken.

filosoof 3 maart 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338731)
Dat doen ze dan in hun eigen tijd en zou eigenlijk beloond moeten worden.

"zou moeten" :lol: :lol:
Klinkt altijd mooi als 't over verloning gaat.

Mambo 3 maart 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5338717)
Ik denk dat het niet lang zal duren eer je daar alleen zit.

Daar zal je een punt in hebben.
Misschien moet ik een verantwoordelijke ploegbaas daar zetten en die de schuld geven als het misloopt?
Enfin het is nu eenmaal zo als er controle is dat er ijverig gewerkt wordt en als die er niet is dat er weinig gewerkt wordt.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk.

discuz 3 maart 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5338735)
De baas moet niet werken, hij moet doen werken.

Neen filosoof. De baas moet evengoed werken. Maar doen werken, dat doet de man man die met de zweep rondgaat op een galeischip, of de bewaker die met een geweer krijgsgevangenen een spoorweg laat bouwen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be