Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   IJsland vs bankiers: 2 - 0 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153873)

ViveLaBelgique 18 april 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5417551)
De USSR maakte fundamenteel dezelfde monetaire en financiële fouten als de €U. De USSR is eigenlijk een prachtargument tégen de €U.

Daarmee dat Rusland na het uiteenvallen van de USSR aansloot bij het IMF.

Er zijn inderdaad gevaren in het monetair beleid van de euro dat gefundeert is op de op groei gebaseerde economie van de EU. Doordat alle lidstaten van de EU de grootste economie ter wereld vormen is de EU een enorm belangerijke afzetmarkt voor de andere economien in de wereld. De andere grote wereldmachten hebben er dus geen belang mee om de EU of de euro ten val te brengen.

Pelgrim 18 april 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5417587)
Herlees uw laatste zin.
Dat noem ik stoere toogpraat.

Geen toogpraat, ik meen dat. En met mij zullen er duizenden, tienduizenden, honderdduizenden anderen zijn.

Pelgrim 18 april 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5417586)
Bullshit, dat ik eigenlijk nog reageer op die zever :?

Van u verwacht ik ook geen reactie, hoor. Enige regimekritische blik is u immers totaal vreemd.

Pelgrim 18 april 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5417650)
Daarmee dat Rusland na het uiteenvallen van de USSR aansloot bij het IMF.

Ge ziet wat er van gekomen is, een maffiastaat. Van de ene dictatuur naar de andere. Ze zitten op dat vlak wel goed bij het IMF want dat is ook een financiële maffia.

Citaat:

Er zijn inderdaad gevaren in het monetair beleid van de euro dat gefundeert is op de op groei gebaseerde economie van de EU. Doordat alle lidstaten van de EU de grootste economie ter wereld vormen is de EU een enorm belangerijke afzetmarkt voor de andere economien in de wereld. De andere grote wereldmachten hebben er dus geen belang mee om de EU of de euro ten val te brengen.
Het zijn helemaal niet "de andere machten" die de euro ten val brengen hoor. De "andere machten" gaan mee ten val. De dollar, de euro, de pond, allemaal een race naar beneden. Het is het monetair systeem zelf dat een contradictie is, gelegaliseerde valsemunterij op maat van de banksector.

ViveLaBelgique 18 april 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5417677)
Ge ziet wat er van gekomen is, een maffiastaat. Van de ene dictatuur naar de andere. Ze zitten op dat vlak wel goed bij het IMF want dat is ook een financiële maffia.

Het zijn helemaal niet "de andere machten" die de euro ten val brengen hoor. De "andere machten" gaan mee ten val. De dollar, de euro, de pond, allemaal een race naar beneden. Het is het monetair systeem zelf dat een contradictie is, gelegaliseerde valsemunterij op maat van de banksector.

Ik spreek dat niet tegen. Ooit zal men wel teruggaan naar een goudstandaard of iets gelijkaardig. Het kan echter nog generaties duren.

Waar het naar toe gaat in de wereld zijn steeds grotere unies die met elkaar verbonden sluiten. Er komen steeds minder soevereine staten die zich nergens bij aansluiten.

Zo worden de belangen van alle leden in elkaar verstrengeld en dit zorgt voor wereldvrede.

Het is des mensheid dat er protest komt tegen deze machtige wereldwijde organisaties.

Savatage 18 april 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5417659)
Geen toogpraat, ik meen dat. En met mij zullen er duizenden, tienduizenden, honderdduizenden anderen zijn.

Inderdaad geen toogpraat, dat niveau is nog te hoog gegrepen voor jouw economische schrijfsels. Kinderpraat lijkt me meer gepast.

Savatage 18 april 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5417667)
Van u verwacht ik ook geen reactie, hoor. Enige regimekritische blik is u immers totaal vreemd.

Enige kennis van Europa, de euro of de bankencrisis is jouw pas vreemd.

Pelgrim 18 april 2011 22:54

Ik heb ondertussen meer inzicht in hoe geld vandaag de dag ontstaat dan jij hoor.

Conscience 19 april 2011 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5405856)
Voor de tweede keer op rij hebben de Vikingen het lef gehad de banken de middenvinger te geven, waarmee dat volk zich duidelijk superieur maakt aan de bende schapen die elders in €uropa leven.

Hulde aan deze helden :cheer:

Ik geef ze gelijk, want er is de kwestie van de 'moral hazard', maar op termijn gaan ze voor de bijl. Dat is de les die Argentinie geleerd heeft.

Jozef Ostyn 19 april 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5417392)
Wat een onzin. Zonder IMF en EU was er hier gewoon geen crisis.

Na Comical Ali nu Comical Pelgrim.

Pelgrim 19 april 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5418770)
Na Comical Ali nu Comical Pelgrim.

Leg me eens uit hoe de crisis ontstaan is?

donzigschaap 19 april 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5417586)
Bullshit, dat ik eigenlijk nog reageer op die zever :?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5417968)
Inderdaad geen toogpraat, dat niveau is nog te hoog gegrepen voor jouw economische schrijfsels. Kinderpraat lijkt me meer gepast.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5417970)
Enige kennis van Europa, de euro of de bankencrisis is jouw pas vreemd.

Stop dan met reageren, he. Uit de hoogte doen zonder inbreng: daar wordt niemand wijzer van.

the_dude 19 april 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5405887)
Niet als we hier een voorbeeld nemen aan de IJslanders en eindelijk ook de financiële dictatuur buiten gooien.

spijtig is het in belgië de bedoeling als politieker om zoveel mogelijk beheerraadzitjes te verzamelen, en 'onze' politiekers hebben toch reeds meermaals getoond dat hun betaalde zitjes veel relevanter zijn dan het kiesvee.

Pelgrim 19 april 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5419141)
spijtig is het in belgië de bedoeling als politieker om zoveel mogelijk beheerraadzitjes te verzamelen, en 'onze' politiekers hebben toch reeds meermaals getoond dat hun betaalde zitjes veel relevanter zijn dan het kiesvee.

Dat is echt niet exclusief Belgisch hoor. De banksector zit zodanig verweven met het middenveld én de politiek in heel Europa dat we ons ernstig kunnen afvragen of banken wel private maatschappijen mogen zijn. Eigenlijk zouden ze gewoon moeten genationaliseerd worden tot niet-commerciële diensten van openbaar nut, onder directe controle van de democratische instellingen.

't probleem is dat zolang de Savatages en de Jozef Ostyns van deze wereld de hoofdmoot blijven uitmaken van het kiesvee, de financiële terreur zal blijven regeren. Wie kritiek heeft zal het etiket 'communist' opgekleeft krijgen en het zoveelste rondje niet ter zake doend gezeik over Pol Pot en Stalin geserveerd krijgen, maar een echt kritische houding tegenover de heersende macht moet je niet verwachten.

Er rest ons vrijheidsminnende mensen dus niet veel meer dan in survivalism-modus gaan en af te wachten tot de schapen en masse afgeslacht zijn, een soort sociaal-darwinisme dat me stilaan onvermijdelijk lijkt.

Savatage 19 april 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5419052)
Stop dan met reageren, he. Uit de hoogte doen zonder inbreng: daar wordt niemand wijzer van.

Wie vroeg jou iets?

Savatage 19 april 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5418101)
Ik heb ondertussen meer inzicht in hoe geld vandaag de dag ontstaat dan jij hoor.

Daar heb jij net geen bal van begrepen. Verder dan wat duistere complotten van bankiers en de fed kom je zelfs nog niet.

Jazeker 19 april 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5405856)
Voor de tweede keer op rij hebben de Vikingen het lef gehad de banken de middenvinger te geven, waarmee dat volk zich duidelijk superieur maakt aan de bende schapen die elders in €uropa leven.

Hulde aan deze helden :cheer:

Heb je hier een artikeltje of bron voor? Ik moet zeggen dat ik die zaak niet heb gevolgd. Enfin... toch niet recent.

Bedankt alvast.

donzigschaap 20 april 2011 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5420112)
Wie vroeg jou iets?

En wie vroeg jou iets?

Pelgrim 20 april 2011 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5420114)
Daar heb jij net geen bal van begrepen. Verder dan wat duistere complotten van bankiers en de fed kom je zelfs nog niet.

Welke duistere complotten? Ik hou me niet bezig met complotten, enkel met feiten en de feiten zijn wat ze zijn, tenzij men ofwel lomp ofwel van kwade wil is kan men die niet ontkennen.
Of ga je soms ontkennen dat de FED aan de lopende band geld bijmaakt? Ga je ontkennen dat er zoiets bestaat als fractionele reserve-bankieren? Ga je ontkennen dat er massaal veel geld naar de banken is gegaan waardoor de bevolking nu mag gaan 'besparen'?
In dat geval ben jij wel degene die duistere complotten ziet en er geen bal van begrepen hebt. Of van extreem kwade wil bent.

Nunt 20 april 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5420942)
Of ga je soms ontkennen dat de FED aan de lopende band geld bijmaakt? Ga je ontkennen dat er zoiets bestaat als fractionele reserve-bankieren? Ga je ontkennen dat er massaal veel geld naar de banken is gegaan waardoor de bevolking nu mag gaan 'besparen'?

Voorlopig komt wat je zegt nog overeen met hetgeen libertariërs zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be