Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "N-VA haar ware gelaat" - aldus Gennez (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153911)

Savatage 12 april 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5408607)
Je mag het altijd proberen hoor, of dacht je misschien dat ze die truck nog niet kennen? Hij is al zo oud dat ik hem haast vergeten was. Voor alle duidelijkheid: rood staat voor diegene die het voorstel een goed idee vinden, en niet voor SP.A. Ik denk persoonlijk dat de meesten het truckje van "de anonieme bronnen van de Morgen" doorhebben.

Idd, die 53% is er alvast helemaal mee akkoord. Ik heb voor één keertje trouwens ook eens rood gestemd ;-)

Garry 12 april 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5407603)
<<Met het voorstel om de gewesten een bonus uit te keren per werkloze die ze schorsen "toont de N-VA haar ware gelaat". Dat zegt sp.a-voorzitster Caroline Gennez in een reactie aan Belga.>>

Lees gans het artikel hier.

Ik denk dat Caroline Gennez de SP.A nog wat meer de grond wilt inboren... want met zo'n opmerkingen gaat ze niet populairder worden.

En de SP.A staat al historisch laag. Doet ze dat met opzet of zo? :?

Caroline Gennez, voorzitster van sp.a. © photo news

Zolang Caroline Gennez maar haar gelaat niet laat zien vind ik het allemaal OK. Maar als ik die haar mottige kop te zien krijg word ik misselijk.

daiwa 12 april 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5408624)
Ik heb voor één keertje trouwens ook eens rood gestemd ;-)

Heeft moeite gekost zeker? ;-)

De schoofzak 13 april 2011 08:38

Op naar de derde generatie werklozen in Walenland.

Grootvader gans zijn leven gedopt;
vader gans zijn leven gedopt;
zoon is nu 25 en rekent er op ....

(en in 't zwart de hof van de burgemeester gaan onderhouden, daar durven 'zijn' politie en "zijn" bevriende ambtenaren toch niet te controleren)

Hoezee ... Vlaanderen betaalt .... en als morgen door het potverteer niets meer betaalbaar is in de ziekenkas en pensioenen ... dan zien we dat morgen wel.

ViveLaBelgique 13 april 2011 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes (Bericht 5408588)
Dat is toch het MEEST ABSURDE voorstel ooit gehoord!!!
1° Werklozen schorsen is kompleet onmenselijk, een solidaire maatschappij totaal onwaardig-> niet iedereen kan werken! + wees eerlijk: er is nu eenmaal onvoldoende werk + men kan nu eenmaal niet iedereen om het even wat laten doen (enfin, men kan b.v. een werkloze advocaat niet in de bouw gaan zetten..)

Dat is de max ! Als je een voorbeeld geeft, geef dan een goed voorbeeld. Advocaten die werkloos worden krijgen geen werkloosheidsuitkering.

quercus 13 april 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5408842)
Dat is de max ! Als je een voorbeeld geeft, geef dan een goed voorbeeld. Advocaten die werkloos worden krijgen geen werkloosheidsuitkering.

Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advokaat dus.

Jakko 13 april 2011 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5408850)
Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advokaat dus.

Inderdaad, de meesten zullen het ook zo wel begrepen hebben met een beetje goede wil: onder je diploma gaan werken.

ViveLaBelgique 13 april 2011 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5408850)
Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advocaat dus.

Een potentiële advocaat volgt stage. Als iemand met een diploma rechten geen ambitie heeft om advocaat te worden volgt deze geen stage en is hij dus ook geen potentiële advocaat.

frank1234 13 april 2011 10:29

er is geen werk voor iedereen

pajoske 13 april 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5408835)
(en in 't zwart de hof van de burgemeester gaan onderhouden, daar durven 'zijn' politie en "zijn" bevriende ambtenaren toch niet te controleren)

Hoezee ... Vlaanderen betaalt .... en als morgen door het potverteer niets meer betaalbaar is in de ziekenkas en pensioenen ... dan zien we dat morgen wel.

Denk jij dat dit enkel voor Wallonië geldt? Enig idee hoeveel Vlaamse doppers (onder het mom van prépensioen uit de statistieken gehouden) een zwarte bijverdienste hebben?
Enig verschil: een beroepswerkloze zal een strikt minimumvergoeding ontvangen, terwijl die geprépensioneerde een dik dopgeld (hij heeft er in het verleden ook voor gewerkt) ontvangt aangevuld met een dikke premie van de ex-werkgever.(die dat langs de andere kant weerterugbetaald krijgt van de overheid via allerlei steun en gunstmaatregelen.)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be