Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   La Belgique wordt weer zoals weleer? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154969)

fcal 10 mei 2011 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5450044)
Van Herzeele ontkent dat hij dit gezegd heeft en dat de NVA dit leugenachtige bericht heeft verspreid via Het Laatste Nieuws.

Maakt het onderwerp nog interessanter. Kan men ook een NVA-verantwoordelijke uitnodigen.

De schoofzak 10 mei 2011 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5450044)
Van Herzeele ontkent dat hij dit gezegd heeft en dat de NVA dit leugenachtige bericht heeft verspreid via Het Laatste Nieuws.

En heb je daar een link van?

Want ik vraag me wel of hij die sossen weten dat het precies de nva is die dat bericht verspreid hebben aan het Laagste Nieuws.

Henri1 10 mei 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5449779)
Waar speel ik de Calimero? U vindt de Vlaming minderwaardig en ik beweer het tegendeel. U lijdt aan grootheidswaanzin, dat is het probleem. Dus een beetje nederigheid zou u goed doen.

Waar zie ik de vlaming minderwaardig ?

Henri1 10 mei 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5449851)
Beschikt u soms over verrassende gegevens uit een ons onbekende poll? Of is het eerder wishful thinking?

Tijd.... het draait enkel om tijd.....

Henri1 10 mei 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5449880)
Ik zal zeer geduldig afwachten tot die kiesuitslag die jij voorspelt, waarheid zou worden.
En ik kan lang wachten !!

ZOals ik al poneerde: "tijd"

Glenneke 10 mei 2011 16:48

Citaat:

Tijd.... het draait enkel om tijd....
De vraag is meer of minder tijd dan het moment waarop Vlaanderen splitst :lol:

djimi 10 mei 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450228)

Waarom schrijft u "Vlaming" niet gewoon altijd en overal - zoals het trouwens voor élke eigennaam hoort - met een hoofdletter?

Zo zonder hoofdletter maakt u er een soortnaam van, en daar zit nu eenmaal een 'verdacht' reukje aan.

Henri1 10 mei 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5450261)
Waarom schrijft u "Vlaming" niet gewoon altijd en overal - zoals het trouwens voor élke eigennaam hoort - met een hoofdletter?

Zo zonder hoofdletter maakt u er een soortnaam van, en daar zit nu eenmaal een 'verdacht' reukje aan.

Dat is uw interpretatie, niet de mijne.

fonne 10 mei 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5450185)
En heb je daar een link van?

Want ik vraag me wel of hij die sossen weten dat het precies de nva is die dat bericht verspreid hebben aan het Laagste Nieuws.

Het persbericht staat dan ook al een week op de website van de N-VA. Zij het dat van de precieze inhoud niets bekend gegeven werd. Maar HBVL heeft de persmap, dus moeilijk te checken is het natuurlijk niet.

djimi 10 mei 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450283)
Dat is uw interpretatie, niet de mijne.

Dat is geen 'interpretatie', Henri1, dat is een taaladvies gecombineerd met een suggestie ter verbetering van uw forum-reputatie.

vlijmscherp 10 mei 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450228)

in je gebruik van de hoofdletters.

quercus 10 mei 2011 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450229)
Tijd.... het draait enkel om tijd.....

Inderdaad, tijd. In la Belgique heeft het 180 jaar aangesleept eer de Vlamingen zich met een eigen taal-culturele, socio-economische en politieke identiteit duidelijk affirmeerden. Maar nu is er geen houden meer aan, ondanks het weerwerk van Francofonia en het negationisme van het steeds maar verder slinkend troepje Belgo-Vlamingen. De evolutie is stilletjesaan een mentale revolutie geworden. Steeds meer Vlamingen durven nu ook de eventualiteit van het opdoeken van la Belgique onder ogen nemen. Willen of niet WalloBrux zal gedwongen worden te kiezen tussen een confederaal België (zoals de Vlamingen het willen) of helemaal géén België meer.

Shadowke 10 mei 2011 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5450469)
Inderdaad, tijd. In la Belgique heeft het 180 jaar aangesleept eer de Vlamingen zich met een eigen taal-culturele, socio-economische en politieke identiteit duidelijk affirmeerden. Maar nu is er geen houden meer aan, ondanks het weerwerk van Francofonia en het negationisme van het steeds maar verder slinkend troepje Belgo-Vlamingen. De evolutie is stilletjesaan een mentale revolutie geworden. Steeds meer Vlamingen durven nu ook de eventualiteit van het opdoeken van la Belgique onder ogen nemen. Willen of niet WalloBrux zal gedwongen worden te kiezen tussen een confederaal België (zoals de Vlamingen het willen) of helemaal géén België meer.

euhm pak maar gewoon de Franstalige politieke elite.
de gewone Brusselaar wilt geen Waal zijn en de gewone Waal wil niets te maken hebben met Brussel.

Bokkenreyder 10 mei 2011 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5450469)

Wij hebben tijd genoeg: het zijn zij die weldra om geld zullen komen bedelen.

Xenophon 10 mei 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5450528)
Wij hebben tijd genoeg: het zijn zij die weldra om geld zullen komen bedelen.

De afgang van de franstalige partijen zal - zelfs op mondiaal niveau, enorm en zonder voorgaande zijn.

Op hun knieen met de uitgestoken bedelnap.

Henri1 10 mei 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5450443)
in je gebruik van de hoofdletters.

Wat hebben die hoofdletters ermee te maken ?

Bokkenreyder 10 mei 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450622)

Nooit naar school geweest, Rik? Of is het Franstalig onderwijs van dergelijk laag niveau?

Hollander 10 mei 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5450622)

Grappig genoeg heb je wél de moeite genomen om je eigen naam met een hoofdletter te spellen. Zoveel heeft het er kennelijk dan nog wél mee te maken?

Wat denkt u, dat u het centrum van het heelal bent? Enige bescheidenheid en nederigheid zou u sieren.

Henri1 10 mei 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5450636)
Grappig genoeg heb je wél de moeite genomen om je eigen naam met een hoofdletter te spellen. Zoveel heeft het er kennelijk dan nog wél mee te maken?

Wat denkt u, dat u het centrum van het heelal bent? Enige bescheidenheid en nederigheid zou u sieren.

:cheer:

MORPHEUS 10 mei 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5449059)
N-VA zal terugvallen naar hanteerbare proporties.
Niet alleen voor de andere partijen maar vooral voor zichzelf.

Dat is het probleem als je omhoogvalt.
Dan kan je niet anders dan een staatsgreep plegen of terug de berg afdonderen.
Een beetje nederigheid en beleefdheid zou het N-VA niet misstaan.

Belangrijke karaktertrek van een Vlaming. Als hij iets beu is, is die het grondig beu en blijft hij keikoppig tot het opgelost is.

Ik zie de Vlaming keikoppig op NVA blijven stemmen. Gewoon zijn keikop niet willen neerleggen.

Dat onderschatten ze in Wallonië.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be