Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De Zevende Dag... Is dat nog ernstig? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155215)

Everytime 16 mei 2011 10:26

Wie kijkt naar "De Zevende Dag"? Dat is al de vraag. Ik weet niet hoe het in Vlaanderen gebeurt maar op de Franstalige kant hebben zowel "Controverse" als "Mise au point" de concurrentie van......................TV-spelletjes op de Franse TV. En u kan er zeker zijn dat zowel Nagui als Jean-Luc Reichmann meer volk aantrekken dan zogezegde "politische debatten". Wat ik vooral bedoel, is dat de meeste mensen geen interesse in politiek hebben. Schaf het verplichten te gaan stemmen in België en u kan verzekerd zijn dat de meeste inwoners van dit land niet zullen stemmen.

Boduo 16 mei 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5459773)
Als U echt denkt dat de vrt objectief werkt dan hebt U - volgens mij althans - een ernstig probleem... Zelfs hun 'spelprogramma's' worden bijgekleurd... ;-)

"Als..."
Ik denk echt NIET dat de VRT objektief werkt...

:evil:

Boduo 16 mei 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5459783)
Ik vond dat niet. Wat was daar nu storend aan? De man gaf zijn mening. En dan nog in vrij goed Nederlands. Ofte, u vertelt zo maar wat.

Inderdaad ! Hij liet eens een andere klok horen. "Respekt" is een begrip dat meer mag aan bod komen in �*lle media.

Bokkenreyder 16 mei 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5459966)
Wie kijkt naar "De Zevende Dag"? Dat is al de vraag. Ik weet niet hoe het in Vlaanderen gebeurt maar op de Franstalige kant hebben zowel "Controverse" als "Mise au point" de concurrentie van......................TV-spelletjes op de Franse TV. En u kan er zeker zijn dat zowel Nagui als Jean-Luc Reichmann meer volk aantrekken dan zogezegde "politische debatten". Wat ik vooral bedoel, is dat de meeste mensen geen interesse in politiek hebben. Schaf het verplichten te gaan stemmen in België en u kan verzekerd zijn dat de meeste inwoners van dit land niet zullen stemmen.

Dadelijk akkoord. Laat enkel politiek geïnteresseerden de kans krijgen om te stemmen.

Vette Pois(s)on 16 mei 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5459979)
Dadelijk akkoord. Laat enkel politiek geïnteresseerden de kans krijgen om te stemmen.

Dan kunnen de sociale gevallen in bed blijven liggen.

Bokkenreyder 16 mei 2011 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5459977)
Inderdaad ! Hij liet eens een andere klok horen. "Respekt" is een begrip dat meer mag aan bod komen in �*lle media.

Maar dan met de nadruk op ALLE, zowel wat de media als degenen voor wie respect moet opgebracht worden betreft. Maar ik denk dat er dan nog wel een en ander moet veranderen.

Everytime 16 mei 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5459979)

Dus hooguit 20% van de Belgische bevolking (en ik ben nog "aardig", denk ik)? De politiek geïnteresseerden zouden vooral zich moeten afvragen hoe het komt dat de meeste inwoners van België helemaal geen interesse in politiek hebben.

Amon_Re 16 mei 2011 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5459966)

Schaf die verplichting af & je mag het land opdoeken

EddyBal 16 mei 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5460057)
Schaf die verplichting af & je mag het land opdoeken

Yep, want ik weet wie er zeker wél gaat stemmen ;)

Vette Pois(s)on 16 mei 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5460181)
Yep, want ik weet wie er zeker wél gaat stemmen ;)

Mochten ze de stemplicht werkelijk ooit afschaffen, dan zou ik zo benieuwd zijn naar de kiescampagnes.

respublica 16 mei 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politiek (Bericht 5459528)
Ik vond het interview met Wathelet nog veel storender, werkelijk geen enkele kritische vraag kreeg die voorgeschoteld. Nee, hij mocht nog eens de mantra opdreunen dat het echt tijd wordt dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt (wie kan die dooddoener eigenlijk nog horen zonder in de lach te schieten?). Dat is trouwens zo voor elke Waalse politicus die naar De Zevende Dag komt, nooit worden die eens echt het vuur aan de schenen gelegd door deze of gene moderator.

Ik kijk daar niet meer naar. Wathelet is een door het CDH uitgezonden leugenaar die totaal andere dingen zegt in Wallonië als in Vlaanderen.

Jakko 16 mei 2011 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5458336)
Ik ben zwaar ontgoocheld in de grauwe. Ik dichtte die mens meer verstand toe. "Een staatshervorming is voor niets nodig"? Hoeveel streek hij op vandaag om dat te komen vertellen? Gelukkig gaf Vinck wat tegengas.

De algehele conclusie was dan ook belachelijk: er moet snel en dringend een regering komen. (ondertoon: geeft niet wie wat of hoe, als we maar een regering hebben)

Zwaar ontgoocheld? Hij is niet aan zijn proefstuk toe, hoor. Die gasten worden gescreend bij de VRT. Ze wisten wel goed welk vlees ze in de kuip hadden met De Grauwe. Het is niet de eerste keer dat hij dit beweert, maar als men het maar dikwijls genoeg herhaalt. Hij heeft BDW eens een grote nul als onderhandelaar genoemd (VTM), met als agenda "het einde van België". Achteraf schrok hij zich een hoedje van de haatmails die hij toegestuurd kreeg. Dat had hij in het verleden nog nooit meegemaakt. Hij zou zich ook al kritisch uitgelaten hebben over de VLD en SP.A, volgens eigen zeggen. Of dat het nieuws gehaald heeft, vertelt hij er niet bij. Het heeft stof doen opwaaien tot ver voorbij de VRT studio's. Waarom denkt u dat De Vadder zo geïnteresseerd was in wie er nu wel de schuldige was?

ivoren torens, tv-quizzen en finaciële crisissen

Bokkenreyder 16 mei 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5460743)
Zwaar ontgoocheld? Hij is niet aan zijn proefstuk toe, hoor. Die gasten worden gescreend bij de VRT. Ze wisten wel goed welk vlees ze in de kuip hadden met De Grauwe. Het is niet de eerste keer dat hij dit beweert, maar als men het maar dikwijls genoeg herhaalt. Hij heeft BDW eens een grote nul als onderhandelaar genoemd (VTM), met als agenda "het einde van België". Achteraf schrok hij zich een hoedje van de haatmails die hij toegestuurd kreeg. Dat had hij in het verleden nog nooit meegemaakt. Hij zou zich ook al kritisch uitgelaten hebben over de VLD en SP.A, volgens eigen zeggen. Of dat het nieuws gehaald heeft, vertelt hij er niet bij. Het heeft stof doen opwaaien tot ver voorbij de VRT studio's. Waarom denkt u dat De Vadder zo geïnteresseerd was in wie er nu wel de schuldige was?

ivoren torens, tv-quizzen en finaciële crisissen

U al eens afgevraagd waarom Carl Devos een tijdje door de VRT op non-actief is gezet? En waarom Sinardetje op alle mogelijke momenten wordt opgevoerd?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be