Europese Vlaming |
5 juni 2011 17:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
(Bericht 5492837)
Het gaat over de onwil van de grootste vlaamse partij om verantwoordelijkheid op te nemen en zijn nek uit te steken.
Niet meer en niet minder.
|
Manneken toch, in welke grot heb jij het laatste jaar gezeten?
Voor zover ik het volg heb ik gezien dat van de 2 overwinnaars van de verkiezingen er nog maar 1 een nota heeft gemaakt om een regering te vormen, de ander heeft het ondertussen al over de splitsing van België gehad (codenaam: plan B), de PS zeikt over geen politieke spelletjes spelen terwijl ze zelf bezig is met de spa en de groenen om een linkse regering te maken en ondertussen achter de rug van de NVA bij zowat elke vlaamse partij heeft geinformeerd of ze niet in een regering zonder de GROOTSTE PARTIJ VAN BELGIË willen zitten, daarnaast zit meneer Di Rupo op vakantie in Italië (bepaalde mensen zouden dat "verantwoordelijkheid" weigeren te nemen noemen, maar ja dat geldt enkel voor NVA zeker? ... hypocriete mensen).
Daarenboven komt nog eens dat de NVA al van in het begin zijn vingertje opsteekt om de leiding toegewezen te krijgen, maar na een lang jaar mogen we toch vaststellen dat de koning en de franstaligen nog altijd in hun broek doen om de winnaar van de Belgische verkiezingen aan zet te laten. In een democratie is normaal gezien de grootste partij de winnaar en ja ik wrijf dit er nog graag eens in: NVA is de grootste partij van dit hele land, het triestige voor onze democratie is dat deze partij nog geen halve week aan zet is geweest. Dit terwijl zelfs de grootste "verkiezings"losers van dit land verantwoordelijk zijn om met hun bemiddelingsopdrachten zowat een jaar te rekken ...
Eigenlijk zouden we het simpel moeten maken: Schrap de koning van de lijst van mensen die zich met politiek mogen bemoeien, laat de grootste partij van het land beslissen met welke partijen hij aan tafel wil. En misschien zou ons land er dan eindelijk als een deftige democratie beginnen uitzien
|