Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom denken bepaalde mensen dat ze roesmiddelen nodig hebben om gelukkig te zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157037)

eno2 29 juni 2011 10:17

Laat ons ons geluk zoeken in koffie en chocolade, Guy,
en, Xenofoon,
ze zijn in deze draad tot roesmiddelen uitgeroepen, beroes je dus aan koffie en chocolade:lol:

Ik doe dat niet, ik ben immers niet-hypocriet drugvrij:lol:

Xenophon 29 juni 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5533186)
Laat ons ons geluk zoeken in koffie en chocolade, Guy,
en, Xenofoon,
ze zijn in deze draad tot roesmiddelen uitgeroepen, beroes je dus aan koffie en chocolade:lol:

Ik doe dat niet, ik ben immers niet-hypocriet drugvrij:lol:

Ik heb al twee drugs waar ik me aan bezondig, en trouwens, van chocolade word je dik en van caffeine word ik zo gejaagd.

laat dat nu net twee zaken zijn die ik in meer of mindere mate tracht te vermijden.

Ik ga het houden op alcohhol en wiet.

eno2 29 juni 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5533200)
Ik heb al twee drugs waar ik me aan bezondig, en trouwens, van chocolade word je dik en van caffeine word ik zo gejaagd.

laat dat nu net twee zaken zijn die ik in meer of mindere mate tracht te vermijden.

Ik ga het houden op alcohhol en wiet.

Zou je niet beter nog wat meer geluk zoeken ipv roezen?

Vergeefse forum-predikant Eno2:lol:

eno2 29 juni 2011 10:37

Citaat:

Standaard Waarom denken bepaalde mensen dat ze roesmiddelen nodig hebben om gelukkig te zijn?
Tja waarom denken bepaalde mensen dat ze alle dagen moeten uitgaan om gelukkig te zijn?

Terwijl anderen thuis gelukkig zijn?

Waarschuwing!

dIT IS EEN METAFORISCHE opmerking van grote diepte!:lol:

Xenophon 29 juni 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5533207)
Zou je niet beter nog wat meer geluk zoeken ipv roezen?

Vergeefse forum-predikant Eno2:lol:

Ik ben al gelukkig, ik ben een tevreden man.

En we weten allemaal wat een tevreden man nodig heeft:

niets.

Savatage 29 juni 2011 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5532926)
Koffie en chocolade zijn ook roesmiddelen.

Nope, het zijn voedingsmiddelen. Voor een klein kind is een stripverhaal of een spannend boek ook misschien een roesmiddel, maar dat wordt duidelijk niet bedoeld met de betekenis van een roesmiddel in deze thread. Laat je voedingsartikelen dus maar achterwege.

Eigenzinnig 29 juni 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5533897)
Nope, het zijn voedingsmiddelen. Voor een klein kind is een stripverhaal of een spannend boek ook misschien een roesmiddel, maar dat wordt duidelijk niet bedoeld met de betekenis van een roesmiddel in deze thread. Laat je voedingsartikelen dus maar achterwege.

Zijn ze weer daar met hun sjatse caffe in een harddrugs debat ?..:lol:
nie te schatten..

Savatage 29 juni 2011 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5533909)
nie te schatten..

Sewwes komt hij hier nog af met pindanootjes of een kaasschotel als roesmiddel :?

freelancer 29 juni 2011 18:56

Waarom proberen ze het niet met roestmiddelen? :-D

Raf 29 juni 2011 19:37

Citaat:

Wat u of iemand anders in deze thread al dan niet verstaat onder "roesmiddelen", interesseert me hoegenaamd niet. Feit is en blijft dat allerlei middelen, dus ook koffie en chocolade door sommige mensen ervaren worden als "nodig" om gelukkig te zijn. Evenzeer is het zo dat niet iedere gebruiker van roesmiddelen, zoals ze door de topicstarter bedoeld worden, die roesmiddelen ervaart als "nodig" om gelukkig te zijn. Heel dit topic is m.a.w. een non-issue.

Raf 29 juni 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5533909)
nie te schatten..

Sinds wanneer is dit een "harddrugs debat"? Ik vind daar in de OP, noch in de titel van dit topic enig teken van. Zoals hierboven reeds aangetoond is de term "roesmiddelen" een vlag die vele ladingen dekt.

Eigenzinnig 29 juni 2011 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5534026)
Sinds wanneer is dit een "harddrugs debat"? Ik vind daar in de OP, noch in de titel van dit topic enig teken van. Zoals hierboven reeds aangetoond is de term "roesmiddelen" een vlag die vele ladingen dekt.

Sinds wanneer bepaalt u de betekenis van een omschrijving, zoals bv. roesmiddelen ?..* KNIP *

eno2 29 juni 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5533952)
Waarom proberen ze het niet met roestmiddelen? :-D

roest rust en de meeste mensen verdragen geen rust...

Raf 29 juni 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5534084)
Sinds wanneer bepaalt u de betekenis van een omschrijving, zoals bv. roesmiddelen ?

Wat dit forum betreft, sinds 28 maart 2003.

De persoonlijke aanval heb ik uit het citaat weggelaten. Zoals u allicht weet, zijn persoonlijke aanvallen en beledigingen niet toegelaten op dit forum.

AdrianHealey 29 juni 2011 22:01

De graad van mentale toestand waarbij mensen zich gelukkig voelen verschilt van mens tot mens.

Wat is het probleem?

eno2 29 juni 2011 22:10

roesmiddelen
Bewustzijnsverlagende middelen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaa...L/roesmiddelen

roesmiddelen
Dronkenmakende middelen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaa...L/roesmiddelen

Zie chocolade en koffie toch niet goed zitten

r zijn er die zelfs van suiker een roesmiddel willen maken:

Drug-overleg op wikipedia:

Citaat:

Misschien naast alcohol en koffie ook suiker als drug opwerpen? Suiker is immers niet nodig om een organisme in stand te houden (aardappelzetmeel wordt ook glucose) Het heeft degelijk een werking op ons biologisch systeem ( wie kent er niet de 'sugar rush'?) Een suikervrij dieet toont aan dat er wel degelijk afkickverschijnselen zijn (aggressie, ...) Suiker heeft bovendien ook nefaste biologische bijwerkingen (obesitas, diabetes, cariës, ...)

Het is echter zoals nicotine, caffeine en alcohol een geaccepteerde drug.

Interessante denkpiste?

eno2 29 juni 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5534194)
De graad van mentale toestand waarbij mensen zich gelukkig voelen verschilt van mens tot mens.

Wat is het probleem?

Hoe het komt dat sommigen drugs nodig hebben om die graad te bereiken

En hoe het komt dat guy dat denkt

wat is het antwoord?

eno2 29 juni 2011 22:19

Persoonlijke aanvallen,beledigingen, en zelfs leugen en laster van Eigenzinnig tegen Eno2 is wèl toegelaten op dit forum, en dat niet éen keer, maar zonder beperking.

eno2 8 juli 2011 10:33

error

morte-vivante 8 juli 2011 11:34

Citaat:

lol
de forumdefinitie van een roesmiddel als argument...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be