![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Njah voor een deel zal dat kloppen, maar die groepen zijn gewoon dikwijls ook véél zwaarder genetisch belast. Als ge ne marginaal kruist met nen andere marginaal, zeker in dorpen waar die marginalen dikwijls al zwaarder aan inteelt onderhevig zijn als de middenklasse, dan roept dat gewoon om marginale kinderen. Bij marginalen en andere (generatie-)kansarmen komde gewoon veel meer erfelijke ziektes, verstandelijke handicaps, enz. tegen. Af en toe komt er dan uit zo'n relatie tussen 2 'zware gevallen' toch onverwacht een redelijk normaal kind uit, dat verstandelijk toch o.k. is, en die maken dan idd wel kans om het beter te krijgen in het leven he. Natuurlijk zijn niet alle kansarmen zo genetisch defect, maar toch in véél groteren getale als de gemiddelde middenklassemens. Hun seksuele selectie is namelijk niet zozeer gebaseerd op intelligentie en gezondheid, maar op het vermogen om stomme stoten uit te halen op brommerkes en op hoeveel drugs ze kunnen gebruiken. |
Citaat:
Je kunt je bijvoorbeeld de vraag stellen hoe het komt dat de ene persoon na een tegenslag vecht om er bovenop te komen en de andere wegvlucht in drank of drugsgebruik waardoor deze dan nog verder in de problemen beland. Dat heeft vb. geen moer te maken met diploma's al zullen er natuurlijk wel meer ongeschoolden zijn bij diegene welke wegvluchten in dranktoestanden. Maar evengoed zitten er heel wat wel geschoolden tussen de dronkhaarden. Een mooi voorbeeld is bv. Michel Daerden, geschoold tot en met. http://www.youtube.com/watch?v=T7Dw9GL9Pdc http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Daerden |
Voor mij blijft Daerden onschuldig tot het tegendeel bewezen is (blaastest ofzo). Ook al lijkt de publieke opinie haar oordeel al geveld te hebben en is het ook goed mogelijk dat dat idd zo is.
Ik lijd zelf aan een ziekte die o.a. heftig mijn hersefunctie aantast, en weet dus goed genoeg uit eigen ervaring, dat de verklaring die hij er zelf aan geeft, theoretisch zeer goed mogelijk is. Ik heb zelf al meermaals meegemaakt dat mensen dachten dat ik zwaar zat was, omdat ik regelmatig nog amper uit mijn woorden geraak en ook mijn fijne motoriek niet volledig functioneert. En nee, toen had ik geen glas aangeraakt. Ik bedoel maar, pas op met oordelen te vellen over zo'n dingen, niet alles is wat het op het eerste zicht lijkt ;) En inderdaad zal opvoeding en karakter daar een heel groot stuk van bepalen. Ik denk echter niet dat de genetische component totaal verwaarloosbaar is. |
Citaat:
Er is bij die knul echt wel wat anders aan de hand dan een hersenstoornis. Ja, het is wel degelijk een hersenstoornis maar dan een ten gevolge van de fles. |
Ik heb die lijst enkele jaren geleden ook al eens gelezen. Die doet al een tijdje de ronde. Geen idee of hij echt is.
|
Citaat:
Maar goed, we zullen het nooit weten tenzij het wordt onderzocht. En daar lijkt mij niemand in de wetstraat mee bezig (al zou het wel mogen, voor iemand met zo'n belangrijke postjes) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be