![]() |
Overigens zou ik graag "veranderende demografie" willen nomineren voor beste eufemisme van het jaar.
|
Citaat:
Citaat:
(pun intented) |
Ik las vroeger graag De Blauwbloezen.
Hoofdpersonages Chesterfield & Blutch zijn een hilarisch duo :-) (Suske & Wiske werd eerder saai bevonden...) |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Mijn oma had vroeger een geheim oud boek dat we niet mochten inzien. Sprookjes van Perrault heette het en was zeer eng geschreven in een moeilijk soort van Nederlands. Het boek had een publicatiedatum van 1890.
Toen ik daar logeerde sloop ik op een donkere nacht de huiskamer in en opende de geheime boekenkast. Gretig las ik het sprookje over Blauwbaard. Eén zin zal ik nooit vergeten: "Hij paktë zijnen mes en sneedt het wicht den halsch door" en daar was nog een getekende bloedige illustratie bij ook. Daar ben ik weken van over mijn toeren geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
DEze is mn favo
"Zzzz beurk Zzzz beurk" :rofl: ![]() |
Zijn er eigenlijk nog goeie strip-magazines ? Ik herinner me een blad dat "PEP" heette en waar we (= ons gezin, zal eind van de 1960-er jaren geweest zijn denk ik, misschien nog begin 1970) enkele jaren op geabonneerd waren. Schittererende strips, maar plots stopte dat blad. We zijn dan overgestapt op Robbedoes. Ook niet slecht, maar in mijn herinnering toch minder. Robbedoes bestaat nu ook niet meer dacht ik.
|
Citaat:
|
De intrede van Guust op de redactie ...
![]() |
Ik las de strips van Suske En Wiske tot rond 150 veel liever dan die van nu. Nu hebben ze slechte grappen en een slecht plot. Ze maken van Suske en Wiske als wat ze maken van Star Wars.
|
Citaat:
|
Archie, de man van staal.
Zat in het blad Sjors en Sjimmie, dat bijna verboden werd wegens vermeend rascisme. http://home.kpn.nl/jwwoldering/archie.html ![]() ![]() ![]() |
Sjimmie was dan ook een redelijk dom negerke.
Beetje zoals Petatje in den beginne ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik dat vergelijk met Kiekeboe.... En de teloorgang van die tijdschriften zal wel een verband hebben met de veranderingen in de Suske en Wiske strips. Commerciële constraints, marketing, winstmarges.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be