Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Help, de verhuurder veroorzaakt overstromingen en geeft mij de schuld! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161012)

Egmond Codfried 10 november 2011 12:32

Voor de vijfde keer een harde prop gel-achtige stof in de sifon gevonden.

Cynara Cardunculus 10 november 2011 13:08

In de siffon? toch eens goed opletten wat jij allemaal doorspoelt dan.

Egmond Codfried 10 november 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5793102)
In de siffon? toch eens goed opletten wat jij allemaal doorspoelt dan.

Sinds 15 september vijf keer, ik woon er al 21 jaar: nooit eerder meegemaakt.
Men stuurt blijkbaar een korrelige substantie omhoog, die uit hard en de vorm van de sifon, met fijne ribbels, en deze overneemt. Het harde deel moet met een mes doorgesneden worden. Ik heb geen belang bij het zelf verstoppen van mijn afvoeren.

manta 10 november 2011 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5717672)
Help, de verhuurder veroorzaakt overstromingen in mijn woning door het omhoogpompen van gelantine in de afvoer, waardoor de zaak verstopt, en daarna water; met als resultaat een overstroming. In de afgelopen twee weken, in het fonteintje op het toilet waar ik allen mijn handen was, vond ik al tweemaal een stuk harde, witte gelantine, reukloos, met zelfs de ribbeltjes van de syphon erop zichtbaar. Het is ook niet kapot te drukken met de vingers, het is gewoon een harde klomp met een rafelige oppervlakte. Dus niet de gewone smurrie bij verstopping, en dat tweemaal in twee weken tijd. Waarmee de verhuurder dus wil bewijzen dat ik een slechte, asociale, geestelijk gestoorde huurder ben. Wat kan ik doen?

Mss is't gewoon een stukje zwarte gelatine en ben jij de enige die er een stuk witte gelatine in ziet... ;-)

backfire 10 november 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5793118)
Men stuurt blijkbaar een korrelige substantie omhoog, die uit hard en de vorm van de sifon, met fijne ribbels, en deze overneemt. Het harde deel moet met een mes doorgesneden worden. Ik heb geen belang bij het zelf verstoppen van mijn afvoeren.

Foto?

Egmond Codfried 12 november 2011 11:06

Dezelfde persoon die opdracht geeft tot het uitvoeren van deze verstoppingen stuurde mij een formulier voor het opgeven van 'overlast' door een persoon in de straat. Mijn klacht schijnt via de bewuste gezochte omweg, toch te zijn aangekomen.

Egmond Codfried 12 november 2011 12:59

Titel: Huurgeschillen ontleed : het huurrecht toegankelijk gemaakt voor huurder en verhuurder / [tekst en red.] F.C.P. Teeuw
Auteur: F.C.P. Teeuw
Jaar: 2011
Editie: 5e gew. dr
Uitgever: Delft : Eburon
Annotatie: 1e dr.: 2009
Met index, lit. opg
Omvang: 781 p. ; 24 cm
ISBN: 978-90-5972-494-5
Trefwoord Depot: huurwetgeving; jurisprudentie
Trefwoord GOO: Huurrecht; 4.210 Nederland; Handboeken (vorm)
Basisclassificatie: 86.72 huurrecht

http://filosofieboeken.com/titels/F....9059724945.htm

Alboreto 12 november 2011 13:38

Wat dit allemaal te maken heeft met 'Maatschappij en samenleving' is me een raadsel.

Mods, is dit geen kandidaat voor K&K?

Albrecht 12 november 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5796958)
Wat dit allemaal te maken heeft met 'Maatschappij en samenleving' is me een raadsel.

Mods, is dit geen kandidaat voor K&K?

Tegen Egmond wordt weinig gedaan, hoor. Die zijn negerdraden blijven ook in 'Geschiedenis' staan.

-=EXCALIBUR=- 12 november 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5796962)
Tegen Egmond wordt weinig gedaan, hoor. Die zijn negerdraden blijven ook in 'Geschiedenis' staan.

Het zijn negeerdraden :-)

Albrecht 12 november 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5796970)
Het zijn negeerdraden :-)

Het zijn beiden. Iedereen die in die draad een bericht plaatst, doet volgens hem aan negerwitwasnegationisme.

Egmond Codfried 12 november 2011 13:56

de negeerlijst

Alboreto
Albrecht
andev
Another Jack
AsGardSGO
backfire
Bovenbuur
carolus66
Cdude
CLAESSENS Joris
De Sint
dewanand
Dixie
djimi
Donar
Eigenzinnig
eno2
Ernst Niessen
Frankenstein
freelancer
Hertog Joost
Jantje
Jarno
Jazeker
Liederik
Macchiavelli
MaGNiFiCaT
Marie van de koster
Mcnab
NoTuma
Oma
Piero
Pieter B
Renesse
rikbe
Rizzz
Rogge
Schelfie
smiley
Steben
Sus Iratus
Tashunka
Txiki
Ulv
Vlaanderen Boven
Vyvyan
xrc
Zapatista

Albrecht 12 november 2011 13:57

En daar heb je de neg(e)erlijst!

-=EXCALIBUR=- 12 november 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5797028)
En daar heb je de neg(e)erlijst!

:rofl:

Albrecht 12 november 2011 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5797085)
:rofl:

Ocharme toch, je staat er niet op! Werk je er snel bij! Nog twee en we zitten aan 50!

Alboreto 12 november 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5797093)
Ocharme toch, je staat er niet op! Werk je er snel bij! Nog twee en we zitten aan 50!

:cheer::cheer::cheer:

Mambo 17 november 2011 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5793118)

Het blijft een rare zaak hoor.
Water afvoerleidingen hebben sowieso een aantal bochten. Om er juist iets in omhoog te mikken tot in uw sifon....hoe is dit mogelijk?

In elk geval als het al mogelijk is, een technisch hoogstandje.
Bent u zeker dat u geen afval zoals frituurvet doorspoelt?

Dat komt vaak voor. Met idd problemen in de leidingen. door stolling.

Egmond Codfried 18 november 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5807621)
Het blijft een rare zaak hoor.
Water afvoerleidingen hebben sowieso een aantal bochten. Om er juist iets in omhoog te mikken tot in uw sifon....hoe is dit mogelijk?

In elk geval als het al mogelijk is, een technisch hoogstandje.
Bent u zeker dat u geen afval zoals frituurvet doorspoelt?

Dat komt vaak voor. Met idd problemen in de leidingen. door stolling.

Lieverd, bedankt voor je serieuze toon. Je weet toch dat als den mensch iets wil doen, ergens in wil inbreken zoals de kluis van de Centrale Bank of de vagina van Maxima: hij wel een weg zal vinden. Mission Impossible met Tom Cruise gaat over niets anders. Ge weet niet hoe een koe een haas vangt. Van mijn kant observeer ik opeens vijfmaal een grote prop, neem het in mijn hand, blijkt dat ik het bodemgedeelte, welke fijne ribbeltjes vertoont, met een mes in tweeen moet snijden. Meegenomen naar de politie, en nog aan drie personen getoond. Gaf ze een sateprikker om de harde kern te kunnen voelen.

Men pompt een suspensie van gelantine korrels omhoog, via een slangetje die misschien op een sok wordt gemonteerd, de onderste laag absorbeert vocht en zwelt ietwat, maar vormt toch een keiharde cirkel, welke de fijne ribbels op de bodem van de sifon kopieert, met daarom meer zachte, vlokkige gelantine. De laatste keer leek de prop het product van twee porties gelantine, in de zin dat er rond een eerste prop een tweede prop was gegoten, die de eerste omhulde. Ik zag namelijk een wit omhulsel binnen de prop.

Helaas zijn er nog meer aspecten aan de zaak die het langer en veel ingewikkelder maken, maar die duidelijke motieven van de dader en zijn opdrachtgevers aantonen. Ik koos hier voor de verkorte versies: zoals bij tv programma's waar men de problematiek heeft ingekort en wij bv niet horen over alle vijf abortussen, of de drie borstvergrotingen of dat de echtgenoot in feite een flikker is en zijn lieftallige vrouw bedriegt met haar eigen homofiele broers. Het is nou eenmaal vermaak.

Wij leven ons leven omringd door nazies, maar je mag ze geen nazies noemen...

Egmond Codfried 18 november 2011 15:56

stok inplaats van sok

Mambo 18 november 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 5810267)
Lieverd, bedankt voor je serieuze toon. Je weet toch dat als den mensch iets wil doen, ergens in wil inbreken zoals de kluis van de Centrale Bank of de vagina van Maxima: hij wel een weg zal vinden. Mission Impossible met Tom Cruise gaat over niets anders. Ge weet niet hoe een koe een haas vangt. Van mijn kant observeer ik opeens vijfmaal een grote prop, neem het in mijn hand, blijkt dat ik het bodemgedeelte, welke fijne ribbeltjes vertoont, met een mes in tweeen moet snijden. Meegenomen naar de politie, en nog aan drie personen getoond. Gaf ze een sateprikker om de harde kern te kunnen voelen.

Men pompt een suspensie van gelantine korrels omhoog, via een slangetje die misschien op een sok wordt gemonteerd, de onderste laag absorbeert vocht en zwelt ietwat, maar vormt toch een keiharde cirkel, welke de fijne ribbels op de bodem van de sifon kopieert, met daarom meer zachte, vlokkige gelantine. De laatste keer leek de prop het product van twee porties gelantine, in de zin dat er rond een eerste prop een tweede prop was gegoten, die de eerste omhulde. Ik zag namelijk een wit omhulsel binnen de prop.

Helaas zijn er nog meer aspecten aan de zaak die het langer en veel ingewikkelder maken, maar die duidelijke motieven van de dader en zijn opdrachtgevers aantonen. Ik koos hier voor de verkorte versies: zoals bij tv programma's waar men de problematiek heeft ingekort en wij bv niet horen over alle vijf abortussen, of de drie borstvergrotingen of dat de echtgenoot in feite een flikker is en zijn lieftallige vrouw bedriegt met haar eigen homofiele broers. Het is nou eenmaal vermaak.

Wij leven ons leven omringd door nazies, maar je mag ze geen nazies noemen...

Het blijft toch een technisch hoogstandje om die "korrels" op de juiste plaats te krijgen.
Ook al omdat iedere afvoer een gesloten syteem vormt met de afvoer naar de riool en iedere andere mogelijke toegang ook via een sifon gaat. Tel daarbij het aantal bochten die voor ieder gebouw anders ligt, de aantal meters die moeten afgelegd worden door buizen van een duim breed om dan juist te stoppen daar waar uw sifon een zwanenhals heeft of haaks op de verbinding staat.
Zelfs een rioolrat krijg je er nauwelijks een meter ver in. En een rioolrat is dus geen levend wezen maar een instrument.

En met welk nut?

Wat wel kan?
Is dat bv de koppeling van de afwasmachine of misschien iets anders gekoppeld is aan de sifon in kwestie en dat daar iets in omhoog komt dat je liever niet ziet.

Ik denk dat een goede ontstopping dienst die ook eens de doorgangen naar de riool zoals het "sterfputje" eens goed uitkuist, de problemen wel zullen opgelost zijn.
9,5/10 wed ik er op dat er iemand of meerderen in hetzelfde gebouw de wc en de afvoeren gebruikt voor hun afval zoals etensresten en frietvetten in te lozen.
Ofwel zitten er bochten van 90° of meer in het netwerk.
Met onze zorgvuldige goed opgeleide innovatieve jongeren zou ik daar niet eens in verschieten dat de fouten opgestapeld liggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be