Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Terug een derde klasse invoeren op de trein ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161465)

brother paul 27 oktober 2011 13:02

Dus eerste klas
Tweede klas
Derde klas is rechtstaan
Vierde klas op het dak
Vijfde klas aan de trein hangen

toch niet verwonderlijk dat de indische economie zo groeit, ziet eens wat een efficientie die trein daar haalt :oops:

Mam 27 oktober 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5766463)
Je zou er nog van verschieten hoeveel mensen er gaan kiezen voor 3de klasse, als dat er zou komen. De Vlaming zit namelijk op z'n geld.

En het is juist die Vlaming die z'n gierigheid moet verleren.

Edit: ik bedoel dat men de trein moeilijk nagenoeg gratis kan maken omdat mensen er niet voor willen betalen. Probeer dat ook maar eens in de winkel ofzo. Succes hé.

Mam 27 oktober 2011 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5766464)
Voila, een kandidaat voor 3de klasse :-)

... die er dus niet zou zijn bij meer treinen of ritten.

fox 27 oktober 2011 13:50

Het verschil tussen eerste en tweede is niet echt groot qua inrichting van de trein. Je hebt gewoon iets meer beenruimte al scheelt het niet zoveel. Het grote verschil is echter dat het er in eerste veel rustiger aan toe gaat en je je niet hoeft te enerveren in 1 of andere nitwit die het nodig acht om zijn muziek te delen met de ganse coupé. Ook het aantal giecheltrutjes is er beperkt tot een minimum en je hebt zowieso altijd plaats.

Dus ja, eerste klasse is een duidelijk voordeel tov tweede.

Pol Dolf 27 oktober 2011 17:19

men is eerder klasse 1 aan het afbouwen

bgf324 27 oktober 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 5766899)
men is eerder klasse 1 aan het afbouwen

Vind het een spijtige zaak. Vroeger was er tenminste 1 klasse waar je op je gemak zat.
Overigens vind ik het jammer dat op enkele IC-verbindingen de 1ste klasserijtuigen zich in het midden van de trein bevinden. Je hebt constant mensen die door komen gelopen. Dat heb je veel minder als het 1ste klasserijtuig toch het laatste/eerste is.

In stellen is er geen probleem, want 1ste klasse zit daar altijd vooraan (of achteraan).

lombas 27 oktober 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5766919)
Vind het een spijtige zaak. Vroeger was er tenminste 1 klasse waar je op je gemak zat.
Overigens vind ik het jammer dat op enkele IC-verbindingen de 1ste klasserijtuigen zich in het midden van de trein bevinden. Je hebt constant mensen die door komen gelopen. Dat heb je veel minder als het 1ste klasserijtuig toch het laatste/eerste is.

In stellen is er geen probleem, want 1ste klasse zit daar altijd vooraan (of achteraan).

Daarom dus dat ik altijd de Benelux neem: fauteuils, veel privacy en beenruimte, ...

koe de poing 1 november 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5766352)
Ik zou geen problemen hebben met een derde klasse waar simpelweg geen stoelen zijn.

Ik heb geen enkel probleem met op de grond te zitten.

nogmaals, en ik heb het in de openingspost uitdrukkelijk neergepend : het is niet de bedoeling om verschillende comfortniveau's te voorzien tussen tweede en derde klasse. Ik pleit niet voor beestenwagens.

De vraag is niet of je er een probleem mee hebt op de grond te zitten. De vraag is of je die grond wil delen met een bende halve wilden die geen enkele sociale conventie kennen en door hun gedrag hun medereiziger storen.

Dronkoers 1 november 2011 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5766482)
Dus eerste klas
Tweede klas
Derde klas is rechtstaan
Vierde klas op het dak

toch niet verwonderlijk dat de indische economie zo groeit, ziet eens wat een efficientie die trein daar haalt :oops:

En 1ste, 2de en 3de klasse pronostieken: "Hoeveel gaan er levend van het dak komen?" ;-)

Dronkoers 1 november 2011 14:02

Soit, als ze nu gewoon al eens meer 2de-klasse wagonnen inbrengen en minder 1ste klasse, zal da al veel schelen ;-)

kameleon 1 november 2011 14:08

We voeren gewoon een klassenstrijd in en diegene die wint krijgt zijn plaatsje in de trein.

koe de poing 1 november 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5774565)
Soit, als ze nu gewoon al eens meer 2de-klasse wagonnen inbrengen en minder 1ste klasse, zal da al veel schelen ;-)

1e klasse is al zeer zwaar afgebouwd.

cairn 1 november 2011 16:43

Een vierde klasse voor de naaktlopers,stinkende konten enz....

cookie monster 2 november 2011 03:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5766482)
Dus eerste klas
Tweede klas
Derde klas is rechtstaan
Vierde klas op het dak

6de klasse , onderaaan de trein :D
7de klasse , achtre trein aan lopen :-P
8ste klasse , voooraan d trein lopne :lol:

---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

1ste klas = kost meeer !! Da's al !!
3de klasse , goedkooopst !!

Ach , laaat maaarzoals nu is , klas 1 & 2 :)

Albrecht 2 november 2011 10:38

Ik heb nog nooit moeten rechtstaan in de trein, dus ik zie echt het nut niet in van de eerste klasse.

Astrodamos 7 februari 2012 22:21

1 klasse is genoeg

wist je dat nederlandse treinen geen wc hebben

lombas 7 februari 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 5977108)
1 klasse is genoeg

Sommige treinen hebben geen wc, en dan betreft het treinen met zeer veel stops (Sprintermodellen).

In de metro heb je ook geen wc. Op een lijnbus ook niet.

Scorpio 7 februari 2012 22:40

Citaat:

Enkel de allernieuwste sprinters. En daar is zodanig veel protest tegen geweest dat er in Nederland ondertussen een wet is aangenomen die de spoorwegmaatschappijen verplicht op elke trein een toilet te hebben binnen enkele jaren.

giserke 7 februari 2012 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos (Bericht 5977108)
1 klasse is genoeg

Ze schijten dan op elkaar zijn kop.

Astrodamos 7 februari 2012 22:56

Lombas heeft het voor een kommunistisch sfeertje , iedereen gelijk op een plank

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be