Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Paganisme. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161531)

lombas 1 januari 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5900463)
uhm, de vraag is, waarom vragen (religieuze) werkgevers daar steeds naar.

Dat is wettelijk verboden, tenzij het relevant is voor de functie.

Het lijkt me logisch dat een katholieke school je mag vragen je geloofsachtergrond te duiden, net als een Bisdom of een moskee.

Net even logisch lijkt me dat je tijdens een sollicitatie bij de vakbond op de vraag wat je van vakbonden vindt, niet antwoordt: "Wel euh, toen ik nog politieagent was, vond ik veel plezier in het ineenslaan van die vieze nietsnutten in hun vuilzakjes."

the_dude 2 januari 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5900648)
Dat is wettelijk verboden, tenzij het relevant is voor de functie.

Het lijkt me logisch dat een katholieke school je mag vragen je geloofsachtergrond te duiden, net als een Bisdom of een moskee.

Net even logisch lijkt me dat je tijdens een sollicitatie bij de vakbond op de vraag wat je van vakbonden vindt, niet antwoordt: "Wel euh, toen ik nog politieagent was, vond ik veel plezier in het ineenslaan van die vieze nietsnutten in hun vuilzakjes."

ja, en uw c.v. mag je ook geheim houden? Daar staan dan open pluralistische scholen op ipv religieuze en je mag het vergeten.

Ik vind dat ook logisch, minder logisch wordt het wanneer religievolgelingen in neutrale functies beginnen te jammeren dat zij hun geloof moeten uitdragen; dat is onverdraagzaam gedrag naar de rest van de maatschappij.

En die redenering volgend zouden pluralisten ook in religieuze settings moeten werken en daar actief hun pluralisme uitdragen; hoe tof zou dat niet zijn :) Enkel vrijzinnigen hebben iets meer respect voor andersdenkenden en doen dat niet (toch niet dat ik er weet van heb ;)).

De dag dat eerlijk zijn logisch wordt zullen we weer een stapje dichter zijn zeker?

drosophila 2 januari 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 5737468)
Zelf ben ik niet zo'n grote fan van goden en zeker niet van de ene almachtige, maar vind ik de natuur zelf al magisch genoeg om er eerbied voor te hebben en er dienovereenkomstig mee om te gaan.

Wat is er 'magisch' aan de natuur??

harriechristus 2 januari 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5902437)

de natuur is een mysterie: ze betovert ons.

E. Migrant 2 januari 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5902437)

Als ge u die vraag moet stellen zijt ge genen echte "pagan" en zult ge er waarschijnlijk nooit een kunnen worden, en heeft het ook geen zin om dat aan u proberen uit te leggen.

Paganisme is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Paganisme is enkel voor zij die geroepen zijn.

drosophila 2 januari 2012 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 5902568)
Paganisme is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Paganisme is enkel voor zij die geroepen zijn.

Door wie?

den dinges 2 januari 2012 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5902571)
Door wie?

Door de natuur. Nogal wat anders als een muezzin

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be