the_dude |
2 januari 2012 11:34 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
(Bericht 5900648)
Dat is wettelijk verboden, tenzij het relevant is voor de functie.
Het lijkt me logisch dat een katholieke school je mag vragen je geloofsachtergrond te duiden, net als een Bisdom of een moskee.
Net even logisch lijkt me dat je tijdens een sollicitatie bij de vakbond op de vraag wat je van vakbonden vindt, niet antwoordt: "Wel euh, toen ik nog politieagent was, vond ik veel plezier in het ineenslaan van die vieze nietsnutten in hun vuilzakjes."
|
ja, en uw c.v. mag je ook geheim houden? Daar staan dan open pluralistische scholen op ipv religieuze en je mag het vergeten.
Ik vind dat ook logisch, minder logisch wordt het wanneer religievolgelingen in neutrale functies beginnen te jammeren dat zij hun geloof moeten uitdragen; dat is onverdraagzaam gedrag naar de rest van de maatschappij.
En die redenering volgend zouden pluralisten ook in religieuze settings moeten werken en daar actief hun pluralisme uitdragen; hoe tof zou dat niet zijn :) Enkel vrijzinnigen hebben iets meer respect voor andersdenkenden en doen dat niet (toch niet dat ik er weet van heb ;)).
De dag dat eerlijk zijn logisch wordt zullen we weer een stapje dichter zijn zeker?
|