Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alweer gruwelijk politiegeweld in Brussel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161708)

Quorn 15 oktober 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5743799)
Op het zekere af een bak kritiek te krijgen;

Dat is niet gruwelijk. Dat is erg, maar gruwelijk is een woord voor bij een bloederige moord, genocide, ernstige verminkingen.

Dit is pijnlijk, erg, ongeoorloofd, maar niet gruwelijk.

En om PC te zijn... hopelijk wordt die flik geschorst en achter een bureau in de kelder gezet om verkeersovertredingen te klasseren tot zijn 67. Da's pas gruwelijk!

als ik iemand op kantoor in zn bakkes stamp, mag ik dan ook in de kelder gn werken?

Xenophon 15 oktober 2011 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5745097)
als ik iemand op kantoor in zn bakkes stamp, mag ik dan ook in de kelder gn werken?

Les 1: flikken worden alleen dan vervolgd en veroordeeld als het echt niet te vermijden is.

Inno 15 oktober 2011 14:48

Die flik mag ook wel een stamp krijgen. Steek hem in de gevangenis en vertel tegen zijn medecriminelen dat hij een flik is. Verder de rest van het korps schorsen.

Liederik 15 oktober 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5745097)

Als het die onderkruiperige kwal met zijn stinkasem is krijgt ge een grotere bureau.

peter1962 15 oktober 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5745003)
hij/zij heeft het over een NIET vredige betoging, geweld moet met geweld beantwoord worden !

Totaal naast de kwestie. Het gaat niet om het indijken van geweld, of antwoorden op geweld. Dat daarbij op doordachte manier (proportionaliteit) geweld bij kan nodig zijn hoort erbij en is wellicht onvermijdelijk. Het gaat hier wel om iemand die neerzit, in de boeien. Als John J. Rambo daar dan beslist om zo iemand in het gezicht te gaan stampen terwijl ze neerzit, en er dan nog eens goed op gaat kloppen, dan is dat een klootzak die niet waard is om deel uit te maken van de openbare macht.
Als burger kan ik enkel hopen dat zijn hiërarchie integer is en die man (definitief) wegplaatst uit situaties waar rechtstreekse interventie nodig is. Dergelijke agressie is niet goed te praten. Wie dat één keer doet, blijft dat doen.

De overheid heeft het geweld monopolie. Dat is een enorme macht, die samen gaat met heel zware verantwoordelijkheid. Wie daar niet mee om kan gaan, moet eruit.

peter1962 15 oktober 2011 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5745101)
Les 1: flikken worden alleen dan vervolgd en veroordeeld als het echt niet te vermijden is.

Ik weet dat het gevaarlijk is om anekdotes tot waarheden te verheffen, maar hier denk ik dat je gelijk hebt. De techniek van de overplaatsing is iets dat de politie zeer goed kent... Zo hebben ze een probleemgeval uit Ronse ook netjes "opgelost" door de betrokkene over te plaatsen naar de radio kamer in oudenaarde. Van achter zijn radio kan hij geen mensen meer in het gezicht slagen hee.
En niet vergeten : agenten schrijven niet graag PV's uit tegen collega's.

Xenophon 15 oktober 2011 15:04

Al de mensen die hier hun verontwaardiging uiten, die komen zeggen dat dit niet kan getolereerd worden, ik vraag me dan af, hebben jullie dan geen enkele ervaring met de politie en gerecht?

Jullie gaan nog hard verschieten de dag dat jullie eens opgepakt worden.

Natuurlijk, mensen zullen nu gaan zeggen, wij worden niet opgepakt want wij zijn braaf. Dat meisje dat in haar gezicht gestampt werd was ook braaf nochtans.

Dixie 15 oktober 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5745110)
Totaal naast de kwestie. Het gaat niet om het indijken van geweld, of antwoorden op geweld.

nochtans kwam je zelf met een vb dat naast de kwestie was:roll:

peter1962 15 oktober 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5745128)
Al de mensen die hier hun verontwaardiging uiten, die komen zeggen dat dit niet kan getolereerd worden, ik vraag me dan af, hebben jullie dan geen enkele ervaring met de politie en gerecht?

Jullie gaan nog hard verschieten de dag dat jullie eens opgepakt worden.

Natuurlijk, mensen zullen nu gaan zeggen, wij worden niet opgepakt want wij zijn braaf. Dat meisje dat in haar gezicht gestampt werd was ook braaf nochtans.

Wie dat als reply zou geven, is een dommekloot. Dat zou betekenen dat die persoon impliciet het zinloos geweld vanwege een politieagent wil goedpraten.

peter1962 15 oktober 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5745140)
nochtans kwam je zelf met een vb dat naast de kwestie was:roll:

Daar weet jij niets van af. Het vb ging ook over (zwaar) en zinloos geweld na arrestatie. En dat is na een intern onderzoek handig opgelost door de betrokken flik 12 km verder te muteren.

We zullen in de komende maanden wel horen hoe men dit dossier zal oplossen zeker ?

stalov 15 oktober 2011 15:58

Ik denk dat ze zich er niets van aantrekken.

plakker 17 oktober 2011 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5744953)
Je hebt er geen probleem mee om betogende mensen met geweld te verwijderen... Djeezes... Heb je er eigenlijk enig idee van hoe debiel deze uitspraak is ?

Klein vraagje : wat als het nu zou gegaan zijn om de betoging onlangs in Linkebeek, en de geboeide persoon was niet dat meisje maar bv Ben Weyts. En die zou iets geroepen hebben naar diezelfde politieman. Als die dan Ben Weyts in zijn gezicht zou stampen, en dan nog op de grond opnieuw slagen, zou je daar ook "geen probleem" mee hebben ?

Geef daar maar eens antwoord op.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5745003)
hij/zij heeft het over een NIET vredige betoging, geweld moet met geweld beantwoord worden !

Dank u Dixie, sommigen lezen hier nogal selectief he? ;-)

Pelgrim 17 oktober 2011 09:43

Dus eigenlijk mag elke Amerikaanse agressie beantwoord worden met nog een naajnileven?

plakker 17 oktober 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5747612)
Dus eigenlijk mag elke Amerikaanse agressie beantwoord worden met nog een naajnileven?

Amerika? 8O
Misschien zit je in het foute topic, hier hebben we het over Brussel... dacht ik...

Pelgrim 17 oktober 2011 09:52

geweld moet met geweld beantwoord worden zegt men hier. Het is dus hoog tijd voor nog eens een aanslag tegen de VS eh. Beetje consequent blijven.

Fieseler 17 oktober 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5743604)
Stampen en slaan op het gezicht van vrouwen is tegenwoordig ook weer in de mode bij die monsterlijke flikken. :x

http://www.youtube.com/watch?v=oapAE...layer_embedded
.

Ik zie geen contact op dat filmpje...beeld per beeld is duidelijk te zien dat ze goede reflexen heeft...en dat ze niet wordt geraakt
Dat neemt niet weg dat dit ONTOELAATBAAR is.
Het is trouwens onmogelijk uit te maken wie de dader is...

Evenwel: als zo'n kutwijf mijn eigen kind in elkaar trapt enkel maar omdat zij daar zin in heeft dan denk ik dat ze forenzische zullen moeten laten komen voor identificatie.

http://www.youtube.com/watch?v=cG-iP...eature=related

artisjok 21 oktober 2011 20:21

Advocaten trekken aan alarmbel over politiegeweld

Voor Ligue des Droits de l'Homme (LDH), de Franstalige tegenhanger van de Liga van de Mensenrechten, is de zaak van de Griekse indignada Nikki aanleiding om het politiegeweld in ons land aan te klagen. Er zijn heel wat zaken van politiegeweld die niet tot een veroordeling leiden. Volgens LDH houdt justitie de hand boven het hoofd van politieagenten die dergelijke gewelddadigheden plegen.
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...-politiegeweld

giserke 21 oktober 2011 23:40

Hier gaat het over:
"De rol van de politie is om de fundamentele rechten en de veiligheid van burgers te garanderen", "Maar er is een duidelijk merkbare trend om sociale bewegingen te criminaliseren."

Ook interessant:

http://www.standaard.be/artikel/deta...ord=indignados

nabat54 22 oktober 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5743930)
Gewone flikken worden geacht zich te kunnen beheersen; meer zelfs: zich niet te moeten beheersen, want niet opgejut door wat zeverpraat van betogers.

Maar je hebt ook flikken die maar flik geraakt zijn door hun partijkaart. En in Brussel zal dat wel een PS of een FDF partijkaart zijn.

Verder vind ik persoonlijk dat men niet mag zeggen dat er bij ons systematisch politiegeweld toegepast wordt.
Als NVA-er en als flamingant heb ik het betreurd dat vb. Luikse flikken in Brussel Vlaamse volksvertegenwoordigers moeten aanhouden, maar dat is van een andere orde dan ordinair politiegeweld. Dat is puur politiek.

;-)

alice 22 oktober 2011 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5743669)
Knap staaltje komedie ja. Het is precies zoals in het voetbal. De agent maakt wel een beweging maar veel is er niet aan de hand. Ik zie ook niks aan haar gezicht. De dame in kwestie zal wel stoute taal gesproken hebben en ook niet vergeten dat vrouwen van het minste klopje al een drama maken

Ja hoor het ligt aan vrouwen zelf! Politie hoort geen geweld op deze manier te gebruiken,en van vrouwen blijft ge met uw poten af! Dan maken ze ook geen drama van " een klopje":roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be