Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Einde van N-VA in 2012? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161710)

freelancer 14 oktober 2011 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5743878)
Helemaal niet, ondervoorzitter Ben Weyts is geschikt voor de job als voorzitter.

De ideale opvolger van Bart zou zijn:

Filmregisseur Jan Verheyen

4x10E6 14 oktober 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5743924)
De ideale opvolger van Bart zou zijn:

Drop-out Frank Vanhecke

de ideale opvolger : Frank Vanhecke-Morel

(het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle week-end begeleidings comité keurt bovenstaande reply goed, doch distantieert er zich van)

guido 007 14 oktober 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5743624)
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.

Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan?

Dat zou het einde betekenen voor N-VA...

1. Waarom zou hij het voorzitterschap moeten opgeven.
2. Ik denk dat we bewezen hebben dat we valabele alternatieven hebben voor Bart De Wever.

guido 007 14 oktober 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5743685)
Het een sluit het andere niet uit. Di Rupo is bvb. ook burgemeester en partijvoorzitter. Ik zou het wel niet slecht vinden mocht N-VA wat meer andere kopstukken naar voor schuiven. De Wever heeft m.i. een te zwaar gewicht (open doel voor Henri, Het Oosten en/of de BUB vrienden) binnen de partij.

Wie is de laatste keren op de Zevende dag geweest?
Wie voert regelmatig het woord?

guido 007 14 oktober 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5743705)
N-va is toch geen éénmanspartij? Er zijn genoeg populaire kopstukken als Ben Weyts, jan jambon, etc.

Ik zie Ben Weyts als een waarde opvolger van Bart De Wever.

Kris Van Dijck niet vergeten.

quercus 14 oktober 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5743906)
Weinig inhoudelijk wat u hiert allemaal ten berde brengt. Prietpraat.

Tja, maar uw reacties geven wel aanleiding tot dergelijke bedenkingen. U lokt het uit.

guido 007 14 oktober 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5743722)
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar ik zal ze anders stellen:
Als de nationalisten in het Antwerpse schepencollege in de meerderheid zijn waarom is er dan geen nationalist burgemeester?

Vandaag waren er peilingen, toevallig of niet, net 1 jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen.

vrijevlaming 14 oktober 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5743856)
Het NV-A
()

De N-VA. Of is het volgens u "het nieuw Vlaamse-Alliantie"?

Ter zake nu:
1) BDW wordt geen burgemeester in 2012 denk ik
2) Kris Peeters is ook geen voorzitter van CD&V. Het is niet omdat BDW in 2013 voorzitter af is...
3) Ben Weyts wordt waarschijnlijk voorzitter in 13. Is nu al ondervoorzitter en wordt stilaan in stelling gebracht

vrijevlaming 14 oktober 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5743892)
Ben Laden in Antwerpen. Bij zijn soortgenoten Dewinter & Co. Als voorzitter?
Slechte keuze.

Waar lees je dat Ben naar Antwerpen zou gaan? Een voorzitter kan wonen waar hij wil, of ben je te dom om dat te begrijpen?

Mam 14 oktober 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5743624)
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.
...

O nee! *koppijn*

freelancer 14 oktober 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5744053)
O nee! *koppijn*

Schrik dat U uw jobke aan 't stadt zult verliezen? :-D

Mam 14 oktober 2011 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5744058)
Schrik dat U uw jobke aan 't stadt zult verliezen? :-D

Ten eerste zit ik in de privé-sector, en ten tweede krijg ik koppijn bij vooruitzicht om naar het gezaag, gezaag en nog meer gezaag van de heer BDW te moeten luisteren.

Herr Oberst 14 oktober 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5743958)
1) BDW wordt geen burgemeester in 2012 denk ik

Waarom niet?

freelancer 14 oktober 2011 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5744065)
Ten eerste zit ik in de privé-sector, en ten tweede krijg ik koppijn bij vooruitzicht om naar het gezaag, gezaag en nog meer gezaag van de heer BDW te moeten luisteren.

Dat kan ik best geloven... :-D

HRobin 14 oktober 2011 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5744065)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5744077)
Dat kan ik best geloven... :-D

U doelt op "zit ik in de privé-sector" vermoedelijk ;-)

matthias999 14 oktober 2011 20:04

Btw wat is het probleem als Bart De Wever burgemeester van Antwerpen wordt? Di Rupo is toch ook burgemeester van bergen en is toch ook voorzitter van de ps??

azert 14 oktober 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5743705)
N-va is toch geen éénmanspartij? Er zijn genoeg populaire kopstukken als Ben Weyts, jan jambon, etc.

Ik zie Ben Weyts als een waarde opvolger van Bart De Wever.

ja hopelijk nemen deze kerels de fakkel over. Ze denken natuurlijk dat ze het even goed kunnen als BDW waardoor ze nog sneller op hun bek zullen gaan.
Die kerels hebben 75% van hun kiezers aan BDW te danken.

azert 14 oktober 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5743706)
Het zou me ten zeerste verbazen mocht Dewever kandidaat burgemeester worden.

Di Rupo is een meester in het geduldig wachten tot de tegenstander zich klemrijdt en daar voordeel uit te halen.
Volgende afspraak voor Di Rupo is de gemeenteraadsverkiezingen waar BDW zijn tanden stukbijt op Janssens en dus zijn eerste nederlaag leidt of hij wint nipt en moet dan bijna zeker de nationale politiek verlaten (de n-va zal het slachtoffer worden van hun eigen politieke correctheid, net zoals Groen de kiesdrempel wilde en er het eerste slachtoffer van werd).

matthias999 14 oktober 2011 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5744112)
Di Rupo is een meester in het geduldig wachten tot de tegenstander zich klemrijdt en daar voordeel uit te halen.
Volgende afspraak voor Di Rupo is de gemeenteraadsverkiezingen waar BDW zijn tanden stukbijt op Janssens en dus zijn eerste nederlaag leidt of hij wint nipt en moet dan bijna zeker de nationale politiek verlaten (de n-va zal het slachtoffer worden van hun eigen politieke correctheid, net zoals Groen de kiesdrempel wilde en er het eerste slachtoffer van werd).

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rwinning.dhtml

Tijd voor jou om te gaan huilen.

azert 14 oktober 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5743710)
Dat denk ik volstrekt niet. Toegegeven, voor N-VA is Bart De Wever het goudhaantje en de intelligente weerbaarheid die hij vertoont in debatten in de media is ongetwijfeld verantwoordelijk voor een flink pak stemmen. Hij kan evenwel gerust burgemeester van A. worden en toch partijvoorzitter blijven. Tenzij de statuten van de N-VA dat zou verbieden, wat ik nog niet geverifieerd heb.

lijst dewever heeft dat nadeel: BDW zal alles moeten doen want de rest komt niet tot aan zijn enkels.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be